کد خبر 1192378
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

بحث ایمنی و امنیت برای محیط منزل و محیط کار از مسائل حائز اهمیت است. قبلا به مسائل مهمی چون حفاظ شاخ گوزنی پرداختیم و در این نوشتار با ایمنی درب‌های اکاردئونی و مزایای استفاده از آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

از دوران‌های گذشته تا به امروز، هر فضایی که انسان برای زندگی یا کار در نظر گرفته، حتی زمان چادر نشینی، همیشه فضایی بوده که حصار داشته است. به مرور که انسان‌ها با مسائلی مثل رعایت حریم خصوصی آشنا شدند، با استفاده از درب، ورود و خروج و حتی دید افراد را به فضای شخصی خودشان محدود کردند. البته در ابتدا، درب‌ها با مواد و شکل‌های بسیار ساده ساخته می‌شدند.

با ایمن کاران وحدت امنیت را احساس کنید

با گذشت زمان، مساله درب و اهمیت آن، بیشتر مورد توجه قرار گرفت، زیرا نا امنی و شمار سرقت‌ها بالا رفت و در کنار حفظ خریم خصوصی، بحث امنیت مطرح شد. این مساله هر چقدر که به زمان حال نزدیک‌تر شدیم، نه تنها کمرنگ نشده است، بلکه ابعاد پیچیده‌تری هم به خود گرفته است.

همچنین از آنجا که درب، اولین قسمتی است که به چشم بیننده می‌آید، زیبایی آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه استحکام و مقاومت در کنار زیبایی درب‌های منازل و محل کار، از چالش‌های این صنعت شد و همین مساله تنوع درب‌ها و مواد سازنده آنها را افزایش داد.

امروزه با توجه به اینکه درب در چه قسمتی قرار می‌گیرد، میزان مقاومت، طرح و رنگ آنرا انتخاب می‌کنند. مثلاً درب منزل با درب اتاق‌ها از هر نظر متفاوت است.

درب آکاردئونی محافظ چیست؟

درب‌های آکاردئونی از جنس آهن هستند. پروفیل‌های درون این درب‌ها به شکل عمودی، افقی و مورب است. این درب‌ها دورن یک ریل فلزی نصب و بصورت کشویی باز و بسته می‌شوند. روی درب آکاردئونی به منظور بالا بردن امنیت، معمولاً از قفل‌های روکار یا توکار استفاده می‌شود. باز و بسته کردن این درب‌ها نیروی زیادی لازم ندارد و به طور کامل قابل جمع شدن است. شرکت‌های زیادی این درب‌ها را تولید می‌کنند. درب آکاردئونی معمولاً تا 90 درصد امنیت را تضمین می‌کند. با توجه به ریلی بودن، فضای زیادی از راه پله را اشغال نمی‌کند. در بیشتر مکان‌ها از این درب‌های محبوب برای جلوگیری از سرقت استفاده می‌شود.

با ایمن کاران وحدت امنیت را احساس کنید

درب آکاردئونی، مقاوم در برابر سارقین

همه ما اسم درب آکاردئونی را شنیده‌ایم. برای ایجاد آرامش بیشتر و تأمین امنیت، می‌توان از درب‌های آکاردئونی هم در محیط کار و هم در محیط منزل استفاده کرد. درب‌های آکاردئونی را درواقع به عنوان درب‌های محافظ نیز می‌شناسیم. این درب‌ها از سازه‌های ساده ولی مقاوم هستند که به راحتی شکسته نمی‌شوند و در هر فضایی قابل نصب هستند.

طرح‌ها و رنگ‌های درب آکاردئونی بسیار متنوع است و می‌توان هماهنگ با رنگ درب و دیوارها، انتخابی متناسب با سلیقه خودمان داشته باشیم. از این درب­ها حتی برای پنجره‌ها هم می‌توان استفاده کرد. با توجه به اینکه فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توان آنها را در راه پله، ورودی پارکینگ و یا هر ورودی دیگری که احتمال خطر از آن می‌رود نصب کرد. اما درب آکاردئونی انواع دیگری نیز دارد.

با ایمن کاران وحدت امنیت را احساس کنید

انواع درب آکاردئونی:

این درب‌ها با توجه مواد سازنده‌شان به سه دسته تقسیم می‌شوند:

· آهنی:

استحکام و مقاومت این درب‌ها بسیار بالاست و امکان فرسودگی کمی دارند به همین جهت عمر استفاده از درب آهنی زیاد است. البته به همین نسبت قیمت بالاتری نیز دارند. درب‌های آکاردئونی آهنی معمولاً به عنوان حفاظ درب استفاده می‌شوند.

· ام دی اف:

این درب‌ها از زیبایی و کارایی بسیاری برخوردارند اما نسبت به دیگر انواع درب آکاردئونی، مقاومت کمتری دارند و به مرور زمان فرسوده می‌شوند. قیمت این جنس درب‌ها، پایین‌تر است.

· پی وی سی:

با توجه به قابل شستشو بودن این مدل از درب‌ها، بیشتر در فضاهایی که نیاز به شستشو دارند، مثل سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. همچنین وزن آنها نیز بسیار کم است.

چرا درب آکاردئونی؟

مساله اصلی برای این درب‌ها، بالا بردن سطح امنیت است. ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا از دوربین‌های مدار بسته، درب‌های ریموتی، و یا دزدگیر استفاده نکنیم؟ زیرا وقت، انرژی و هزینه‌ای که برای درب آکاردئونی مصرف می‌شود نسبت به بقیه موارد ذکر شده کمتر است. همچنین استفاده از آنها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و صد البته استهلاک درب‌های آکاردئونی بسیار کمتر است.

از درب‌های آکاردئونی به عنوان محافظ درب استفاده می‌شود. با هماهنگ کردن طرح و رنگ، می‌توان محیط زیباتری نیز ایجاد کرد. به علاوه هر هزمان از رنگ درب آکاردئونی خسته شویم، به راحتی می‌توانیم با تغییر رنگ آن، در فضا نیز تنوع ایجاد کنیم.

با ایمن کاران وحدت امنیت را احساس کنید

درب کشویی:

درب‌های کشویی، در صرفه جویی از فضا نیز به کمک ما می‌آیند. از انواع چوبی، شیشه‌ای و یا طرح دار و ساده آنها در فضای داخل منزل نیز می‌توان استفاده کرد. از درب‌های کشویی چوبی می‌توان برای جداسازی فضا در منزل یا محل کار سود برد. با قرار دادن درب کشویی در پذیرایی منزل، می‌توان اتاقی با اندازه دلخواه به این فضا اضافه کرد. و یا در محل کار به راحتی می‌توان به تعداد دلخواه اتاق کار ایجاد کرد. همچنین از نوع شیشه‌ای آنها در محیط سرویس بهداشتی می‌توان استفاده کرد. انواع شیشه‌ای آن شامل مات و ساده می‌شود. همچنین در همه نوع آن، می‌توان بسته سلیقه از مدل‌های ساده و یا طرح دار استفاده کرد.

برای ایجاد فضای خصوصی‌تر، در ورودی آشپزخانه هم می‌توان از درب‌های کشویی استفاده کرد. درب‌های کشویی به صورت تک، دو تایی یا تا شو هستند. اگر فضای خانه بزرگ باشد می‌توان از درب کشویی دو تایی استفاده کرد و زیبایی صد چندان به منزل داد. برای جلوگیری از تاریک و کم نور شدن فضای خانه، می‌توان از انواع مشبک یا شیشه‌ای این درب‌ها در دکور منزل به کار برد.

با استفاده از درب‌های آکاردئونی می‌توان فضای قابل استفاده در خانه یا محیط کار را افزایش داد. فرقی نمی‌کند که خانه شما بزرگ یا کوچک باشد، استفاده درست از فضای موجود بهترین راهکار است.

پس درب‌های اکاردئونی به ما یاری می‌رسانند تا:

· امنیت را در محیط زندگی و کار خود بالا ببریم (درب‌های آهنی محافظ)،

· فضای قابل استفاده در محیط مورد نظرمان را افزایش دهیم،

· فضای خصوصی و حریم شخصی ایجاد کنیم،

· و به زیبایی محیط اضافه کنیم.

با صرف وقت و هزینه اندک، می‌توانیم از مزایای بسیار زیاد درب آکاردئونی بهره ببریم. و در واقع محیط مد نظرمان را متناسب با سلیقه خودمان، به طور مثبتی تغییر دهیم. بالا بردن امنیت و راحتی خیال، ارزش صرف این هزینه را دارد.

شما کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش انواع درب محافظ و حفاظ به وب سایت شرکت ایمن کاران وحدت مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس