سیب پرتقال میوه نمایه میوه و تره بار نمایه

وزارت صمت که متولی بازار است، با واردات سیب و وزارت جهاد کشاورزی که متولی تولید است، با صادرات آن موافقت کرده است، این دوگانگی سالهاست به ضرر تولید کننده و مصرف کننده تمام می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در نامه‌ای به امید گیلان‌پور، معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد عنوان کرده است که واردات چهار میوه آناناس، موز، انبه و نارگیل ممنوع نیست، اما باید در تهاتر با صادرات سیب صورت بگیرد.

این در حالی است که دیروز ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدود شود.

ستاد تنظیم بازار در جلسه فوق العاده ای با واردات میوه و سایر کالاهای اساسی از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی موافقت کرد.

واردات یا صادرات سیب کدام درست است؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 0
    مشکل اصلی ای هنوز دچار ابتدائی ترین سوالها هستیم!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 0
    همین پارسال بود که باغداران زحمتکش ما محصول آورده با خون دل خود را کنار جاده ها تخلیه میکردند. سوال شما چندان پیچیده نیست! ولی جواب آنرا نه در دنیای اقتصاد بلکه در بین سیاستمداران باید یافت. به نظر این حقیر دستگاههای امنیتی باید خیلی جدی تر سوژه های پنهان شده در این بخش را پیگیر باشند. این توهم نیست، نفوذ همه جا هست.
  • DE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    1 1
    واردات یا صادرات سیب کدام درست است؟ الان واردات سیب درست است زیرا متاسفانه نگذاشتید برجام به نتیجه برسه وگرنه الان ایران خودش یکی از بزرگترین صادر کنندگان سیب و گلابی بود. سالحا به درختان سیب و گلابی برجام کود دادند ولی میوه نداد. ولی میشه درختهاش رو برید ازش دسته بیل درست کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس