کد خبر 1191763
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بایدن: شمار جان باختگان کرونا در آمریکا تاسف آمیز است

رئیس جمهور آمریکا میزان تلفات همه گیری کووید ۱۹ در این کشور را بیش‌تر از تلفات دو جنگ جهانی دانست.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا شمار جان باختگان طی همه گیری کرونا در این کشور را تاسف آمیز خواند.

بر این اساس، بایدن طی سخنانی گفت: شمار جان باختگان به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در آمریکا از مجموع تلفات کشور طی دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و حوادث تروریستی یازده سپتامبر بیشتر است.

وی افزود: طی همه گیری کرونا شاهد حملات نژادپرستانه علیه آسیایی تبارها در آمریکا بودیم. این حملات نفرت افکنانه علیه شهروندان آمریکایی آسیایی تبار باید متوقف شود و آن‌ها نباید مورد هجمه قرار بگیرند. این افراد نباید در خیابان‌ها از جان خود بیمناک باشند.

بیشتر بخوانید

متحدِ آمریکا در خاورمیانه بودن دقیقاً چه معنایی دارد؟

بایدن تاکید کرد: همه گیری کرونا سال گذشته با سکوت و بی توجهی مواجه شد و همین مسئله باعث گسترش آن و افزایش شمار مرگ و میر شد. کارزار مبارزه با کووید ۱۹ هنوز به پایان نرسیده است و همه باید واکسن کرونا دریافت کنند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در راستای فرافکنی و ناتوانی دولت خود در مدیریت همه گیری کووید ۱۹، بارها چین و سازمان جهانی بهداشت را مسبب این همه گیری خطاب کرد و همچنین ویروس کرونا را یک ویروس چینی خواند. همین موضوع باعث تحریک طرفداران نژادپرست وی علیه آسیایی تبارها شد.

آمریکا بدترین آمار مربوط به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان داراست. تاکنون بیش از ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا و از این میان بیش از ۵۳۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    دروغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس