جزئیات اعلام نشده از دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف+فیلم

پاتریارک کلیسای کاتولیک کلدانی، که از معدود حاضران در جلسه دیدار پاپ و آیت الله العظمی سیستانی بود جزئیات تازه ای از این جلسه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، کاردینال «لویس ساکو»، پاتریارک کلیسای کاتولیک کلدانی، که از معدود حاضران در جلسه دیدار پاپ و آیت الله سیستانی بود جزئیات تازه ای از این جلسه را اعلام کرد.

او در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «الشرقیه» گفت که در این دیدار آیت الله سیستانی در استقبال پاپ از جای خود بلند شد و در صحنه ای بسیار احساسی دست های پاپ را گرفت و در زمان خروج پاپ نیز تا دم در اتاق خود به بدرقه پاپ آمد.

بیشتر بخوانید:

توصیف پاپ از دیدار با آیت الله سیستانی

کاردینال ساکو تأکید کرد که آیت الله سیستانی به عربی فصیح صحبت می کرد و مترجم هم حضور داشت و بخشی از زمان جلسه ۵۰ دقیقه ای به ترجمه گذشت و افزود که آیت الله سیستانی بسیار راحت و روان صحبت می کرد.

او افزود که پاپ از آیت الله سیستانی بابت استقبال تشکر کرد و بیشتر صحبت های پاپ پاسخ به سخنان آیت الله سیستانی بود و دو طرف در همه مسائل مطرح شده با یکدیگر اتفاق نظر داشتند.

پاتریارک کلیسای کلدانی تأکید کرد که موضوعات مطرح شده منافع عمومی، خدمت به بشریت، توجه به ابعاد معنوی و اخلاقی بود.

او افزود که آیت الله سیستانی در این دیدار گفت که عملکرد سیاستمداران او را ناامید کرده و افزوده که آنها به دنبال منافع شخصی خود هستند و سیاستمداران را به خانه اش راه نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

واکنش پناهیان به ماجرای دیدار پاپ با آیت الله سیستانی

کاردینال ساکو همچنین اخبار منتشرشده درباره تلاش برخی چهره های سیاسی برای حضور در این جلسه را کاملا بی اساس دانست.

او همچنین گفت که در این جلسه علاوه بر آیت الله سیستانی و پاپ، حامد الخفاف، نماینده آیت الله سیستانی، و پسر ایشان سیدمحمدرضا سیستانی و از سوی دیگر خود کاردینال ساکو و کاردینال مسئول واتیکان و مترجم حضور داشتند و هیچ کس دیگری در جلسه نبود.

کاردینال ساکو در پاسخ به این پرسش که چه شد حرف به سیاستمداران و ناامیدکننده بودنشان کشیده شد، گفت که منظور آیت الله سیستانی فقط سیاستمداران عراقی نبود بلکه ایشان از همه سیاستمداران در صحنه جهانی و قدرت های بزرگ صحبت می کرد که جنگ افروزی می کنند.

او گفت که واکنش پاپ به این بخش از صحبت آیت الله سیستانی این بود که بله، همه آنها دنبال پر کردن جیبشان هستند.

منبع:نورنیوز

پاتریارک کلیسای کلدانی کاتولیک این جلسه را جلسه ای بسیار صمیمانه میان دو قطب دینی که هردو زاهد مسلک هستند توصیف کرد.

توضیحات یکی از حاضران جلسه درباره جزئیات دیدار پاپ و آیت الله سیستانی

او در پاسخ به این سؤال که مسائل و مشکلات عراق تا چه حد در این نشست مطرح شد گفت که بیشتر مسائل عمومی در جلسه مطرح بود و صحبت ها شخصی و دوستانه و درباره مسائل عام مشترک مانند صلح، ثبات، برابری، احترام به دیگران، همبستگی بود و افزود که طرفین بر ضرورت تلاش همگانی بر صلح و ثبات و اینکه هر کس احساس آزادی و کرامت انسانی داشته باشد تأکید کردند و با یکدیگر در این باره همنظر بودند.

کاردینال ساکو در پاسخ به این سؤال که آیا تبادل هدایا میان طرفین انجام شد یا نه، هم گفت که هیچ هدیه ای مبادله نشد.

او گفت که این همه چیزی بود که در جلسه گذشت و جلسه موضوع محرمانه ای نداشت که بخواهد از کسی پنهان کند.

وی درباره علت اینکه پاپ به مرقد امام علی(ع) نرفت هم گفت که علتش تأخیر بود چون قرار بود جلسه یک ربع باشد اما ۴۵ دقیقه شد و پاپ به برنامه بعدی اش در اور با تأخیر رسید.

او همچنین درباره وضعیت سلامتی آیت الله سیستانی و اینکه گفته می شود راه رفتن برای ایشان سخت شده، گفت که حرکت ایشان بسیار طبیعی بود و ایشان در کمال صحت به نظر می رسید و خبری از بیماری در صدایش نبود و با عربی فصیحی زیبایی صحبت می کرد که انسان دوست داشت به آن گوش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس