کد خبر 1191242
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
هواشناسی ایران ۹۹/۱۱/۲۷|آغاز بارش برف و باران در ۱۱ استان از فردا/ هشدار وزش باد شدید و کاهش دما

وزیر نیرو با بیان اینکه سال آبی امسال تقریبا دارد به نیمه می‌رسد، گفت: در نیمه اول میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و به نسبت در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پویش هر هفته الف-ب ایران از جمله وعده‌های‌مان این بود که امسال به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار کنیم، پایدار به این معنا که به شبکه دائمی وصل باشد. خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور بود و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، هر ۱۶۵۰ روستایی که در برنامه پویش بود، طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۳۲ درصدی بارش باران در کشور

اردکانیان گفت: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه آب گیلان و طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.

وزیر نیرو گفت: با افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم و به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم. این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده باشد و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح های جدید آغاز کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    اصفهان با کاهش ۸۰ درصدی روبروست
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    خدابه دادبرسه ماتوگیلان بااین همه بارندگی دایم قطعی اب وگاهی برق داریم ازحالا دارین ندامیدین که اوضاع قراره بدتربشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس