کد خبر 1191078
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
تند غذا خوردن

برخی افراد عادت دارند غذای خود را تند بخورند که این کار عوارض زیادی دارد.

به گزارش مشرق، بیشتر افراد به سرعت غذا می‌خورند به ویژه هنگامی که روز پر مشغله‌ای داشته باشند، اما خوردن خیلی سریع منجر به خوردن مقدار بیشتری غذا می‌شود، زیرا معده حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند پیام‌هایی را برای سیر شدن به مغز ارسال کند. با گذشت زمان، سریع غذا خوردن منجر به دریافت بیش از حد کالری می‌شود که به تبع منجر به افزایش وزن و بسیاری از مشکلات سلامتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چرا برخی از افراد پرخور چاق نمی‌شوند؟

محققان ژاپنی دانشگاه هیروشیما پس از ۵ سال مطالعه دریافتند افرادی که سریع غذا می‌خورند ۸۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به یکی از چهار سندرم متابولیک که به «چهار کشنده» موسوم هستند قرار دارند؛ این چهار سندرم شامل چاقی، اختلالات متابولیسم چربی و فشار خون بالا و مقاومت به انسولین می‌شوند.

به گفته محققان ژاپنی، افرادی که سریع غذا می‌خورند صرف‌نظر از جنبه سلامتی، از مشکلات مربوط به اضافه وزن نیز رنج می‌برند. افرادی که سریع غذا می‌خورند، اغلب احساس سیری نمی‌کنند و تمایل به پرخوری دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    تند غذا خوردن چه عوارضی به همراه دارد؟....قربونت حالا که غذات تموم شد چای رو تو دم کن...آب خنک از یخچال بیار .....لیوان یادمون رفته اون رو هم بیار..زیر قابلمه رو هم خاموش کن ...آشپزخونه رو یه دستی بهش بکش غذا تموم شد جا برای ظرف چرکها باشه . ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس