کد خبر 1191029
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
حضور نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا تمدید می‌شود

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که پنتاگون به‌زودی با تمدید حضور نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا برای مدت حدود دو ماه دیگر موافقت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتد پرس روز سه‌شنبه به نقل از  مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که این وزارتخانه در آستانه اعلام موافقت با تمدید حضور نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا قرار دارد.

این مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، به خبرنگار آسوشیتد پرس گفته‌اند که جزئیات لازم در خصوص موافقت با تمدید حضور نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا به‌مدت حدود دو ماه در حال نهایی شدن است و انتظار می‌رود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به‌زودی موافقت خود را با درخواست پلیس کنگره برای تمدید حضور این نیروها در کنگره اعلام کند.

به نوشته آسوشیتد پرس، موافقت قریب‌الوقوع پنتاگون با تمدید استقرار نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی همچنان از احتمال بروز اعتراضات و ناآرامی‌های جدید در پایتخت این کشور نگران هستند.

در روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به‌تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم ۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن افزود، به‌طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن‌ماه) بالغ بر ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به‌ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس