کد خبر 1190994
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
مرگ ۲ شهروند کره جنوبی پس از تزریق واکسن آسترازنکا

تشکیک سران کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه نسبت به مؤثر بودن واکسن آسترازنکا در پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از مردم این قاره دیگر تمایلی به استفاده از این واکسن نداشته باشند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، اخیرا امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، نسبت به اثرگذاری واکسن آسترازنکای انگلیس در پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا ابراز تردید کرده‌اند و همین امر باعث شده تا بسیاری از مردم به خصوص در اروپا و آمریکا دیگر تمایلی به استفاده از این واکسن نداشته باشند.

بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط یکی از زیر مجموعه‌های دولت انگلیس، مردم اروپا نه تنها نسبت به واکسن آسترازنکای تولیدی این کشور بدبین شده‌اند، بلکه نسبت به واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز در سطح اروپا و آمریکا بدبینی شکل گرفته است.

البته این مسئله به خاطر ماه‌ها کشمکش سیاسی میان سران اتحادیه اروپا نسبت به ابراز تردید درباره اثرگذاری این واکسن و سرعت توزیع آن در کشورهای اروپایی رخ داده است.

این حس بدبینی در آلمان به قدری نسبت به واکسن آسترازنکا بالا است که حدود ۲۵ درصد مردم گفته‌اند که از این واکسن استفاده نخواهند کرد و منتظر خواهند شد تا یک واکسن دیگری برای آنها فراهم شود.

نگاه مشابهی نیز نسبت به این واکسن در میان مردم ایتالیا، اسپانیا و فرانسه وجود دارد و حدود ۱۰ درصد مردم آمریکا هم نمی‌خواهند از واکسن آسترازنکا استفاده کنند.

البته مردم آلمان خیلی به واکسن تولیدی خود هم اعتماد ندارند، به گونه‌ای که بخشی از مردم این کشور گفته‌اند که از واکسن فایزر استفاده نخواهند کرد. تعداد بیشتری نیز گفته‌اند که از واکسن آمریکایی مدرنای استفاده نخواهند کرد.

در این نظر سنجی مردم آمریکا و فرانسه به شدت نسبت به ایمن بودن واکسیناسیون در این کشورها ابراز تردید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    ایران داره واکسن موثر میسازه .دعا میکنیم نخرن.چون بعضی از مسئولین برای اینکه خود را در جوامع ببن المللی مطرح کنند .بیشتر واکسن را صادر میکنند به بهانه کمک بشر دوستانه.در صورتی که انها بشر نیستن چون همه. حتی دوستانه ما نیز پولهای ما را در این اوضاع بلوکه کردن.ودارن مردم وکشور را فلج میکنند.9548

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس