روحانی نمایه - کراپ‌شده

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران نه تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه با مقاومت و تلاش مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد گفت: گرانی برخی کالاها از عوارض تحریم گسترده کشور است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا در سال ۱۳۹۹ با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) به ملت ایران و همه علاقمندان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: اگر چه ائمه معصومین (ع) همه نور واحد و همانند صفحات قرآن کریم بودند، اما در دوران ۲۵۰ ساله پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام با ویژگی ها و شرایط متفاوت عصر خود ولی با هدفی یکسان عمل کردند.

روحانی، تصور امام صبر برای امام حسن مجتبی (ع) و امام جنگ برای امام حسین (ع) را نادرست خواند و تاکید کرد: زندگی ائمه هدی (ع) با رویکردهای متفاوت اما با هدف مشترک معرفی اسلام و تشیع به عنوان یک مکتب نجات بخش در چارچوب احکام خدا، علوم دینی و علوم طبیعی استمرار یافته است.

رئیس جمهور گفت: از دوران پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در یک نگاه کلی دوران زندگی ائمه اطهار را می توان اینگونه تقسیم بندی کرد که در هر دوره ای که هر یک از ائمه اطهار فرصت ترویج و تبلیغ معارف دینی را پیدا کردند در دوره پس از ایشان فشار مضاعفی توسط حکام جائر بر امام بعدی وارد آمده است.

روحانی با تشریح دوران امامت امیرالمومنین (ع) و فرصت هایی که برای شکوفایی دین به وجود آمد، افزود: پس از این دوران فشارهای طاقت سوز بر امام حسن مجتبی، امام حسین و امام سجاد علیهم السلام تشدید شد اما هر یک از این امامان با شیوه خود و به تناسب اقتضائات آن دوره به تبلیغ و حفظ دین پرداختند.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت های به وجود آمده در عصر امام محمدباقر و امام جعفر صادق علیهم السلام برای آموزش علوم و معارف دینی و حتی علوم طبیعی و پرورش شاگردان بسیار در این دوران تصریح کرد: پس از این دوره مجددا شاهد تشدید فشار طاقت فرسایی بر امام موسی کاظم (ع) و زندانی کردن طولانی ایشان هستیم.

روحانی با تشریح شرایط عصر امام هشتم (ع) و اوج گیری فعالیت های تبلیغی و ترویج احکام اسلام توسط ایشان گفت: می توان دوره ایشان را دوره رسمیت یافتن تشیع و عمومیت یافتن مناظره های علمی و جلسات تشریح دیدگاه های شیعه نامید و به همین دلیل آن بزرگوار به عالم آل محمد ملقب شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همین دلیل پس از امام رضا (ع) شاهد تشدید روزافزون فشارها و سخت گیری های حکام ظالم و فاسد بر امام جواد (ع) و امامان بعد از ایشان تا امام یازدهم هستیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: حضور و مضجع شریف و مقدس فرزندان حضرت موسی بن جعفر در ایران به ویژه مرقد حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه و حضرت احمد ابن موسی (ع) در طول قرون گذشته و آینده همواره پناهگاه روحی و معنوی همه شیعیان به ویژه ملت ایران بوده و از این منظر شهادت امام هفتم (ع) مورد توجه خاص ایرانیان است.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال ۹۹ سال سختی بود و در ماه های ابتدایی این سال حتی جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نتوانستیم برگزار کنیم. اگر چه در ادامه، جلسات شورا برگزار شد و مصوبات خوبی هم داشتیم.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه سال ۹۹ بسیار بر ما سخت گذشت، اضافه کرد: برای اینکه روحیه مردم تضعیف نشود و دشمن سواستفاده نکند خیلی درباره سختی هایی که بر ما گذشت چیزی نگفتیم اما واقعا کشور در زمینه های مختلف از حمل و نقل تا صادرات و مبادلات بانکی محروم و محصور بود.

روحانی تصریح کرد: دشمنان و تحریم کنندگان یقین داشتند که کشور بر اثر این فشارها دچار فروپاشی خواهد شد اما با مقاومت مردم و با هدایت های مقام معظم رهبری این روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز خود تحریم کنندگان به صراحت اعتراف می کنند که فشار حداکثری و تهدید جواب نداده و کار غلطی بوده است، خاطرنشان کرد: تحریم کنندگان و محصورکنندگان ایران امروز علاوه بر اذعان به شکست راه برون رفت را بازگشت به مسیر پیش از آغاز جنگ اقتصادی معرفی می کنند.

روحانی ادامه داد: خیلی از حقایق و وقایعی که در این سه سال بر ما گذشت، هیچ کجا بیان نشده، اما در آینده حقایق روشن خواهد شد و تاریخ گواهی خواهد داد که ملت ایران نه تنها در برابر فشار حداکثری تسلیم نشد، بلکه به خوبی از عهده اداره امور برآمد.

رئیس جمهور گفت: در شرایط فشار حداکثری و تحریم و حصر که دشمن به دنبال ایجاد قحطی است، بسیاری در سال ۹۷ به ما پیشنهاد می دادند تنها راه کوپنی کردن توزیع کالاهای اساسی است اما خدا توفیق داد و نه تنها سیستم توزیع کوپنی برقرار نشد، بلکه وفور کالا نیز وجود داشت و اگر برخی گرانی های کالاها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته از عوارض تحریم گسترده کشور است.

روحانی اضافه کرد: در سال گذشته با همه گیری کرونا حتی کشورهای توسعه یافته که هیچ تحریمی هم نداشتند در تامین و توزیع کالا دچار مشکل شدند، اما جمهوری اسلامی با گام های استوار هم شیوع کرونا و هم فشار و تحریم همه جانبه را مدیریت کرد و بر خلاف انتظار دشمن نه تنها در برابر سختی ها زانو نزد بلکه مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت ها و اقداماتی که در گذر از مشکلات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا در آغاز شیوع کرونا پیام داده بود که می خواهد ۴ دستگاه ونتیلاتور به ایران بفرستد تا به خیال خودش به ایران در مقابله با این بیماری کمک کند، اما به آنها پاسخ دادیم که ایران در حال صادرات ونتیلاتور است.

روحانی افزود: امروز به مدد استعداد و تلاش جوانان کشور در تولید انواع تجهیزات و نیازهای پزشکی و درمانی به خودکفایی رسیدیم و در حال رسیدن به مرحله تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا هستیم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم در مسیر پیش رو و در آستانه قرن جدید بتوانیم ایرانی قدرتمند و رو به رفاه فراگیر و گسترده را شاهد باشیم.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با رای اعضا دکتر بهمن نامور مطلق علاوه بر عضویت در فرهنگستان هنر، برای مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان منصوب شد.

در این جلسه همچنین با بررسی گزارش وزارت کشور درمورد آسیب های اجتماعی لزوم ریشه‌یابی و اقدام برای پیشگیری از اینگونه آسیب‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در همین راستا وزیر کشور و دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی موظف شدند با تشکیل کمیته مشترکی به بررسی دقیق‌تر و تدوین سیاست‌های موثر برای کنترل و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی پرداخته و نتیجه آن را برای بررسی و تصویب به جلسه بعدی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • احمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    17 0
    سیمان هم داره گرون میشه شده کیسه ای ۳۰ هزار تومان آقای علی برکت الله
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      9 0
      روجانی فقط صبحهای جمعه ،از گرانی خبردار میشه !
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      8 0
      گرون شدن سیمان هم محصول تحریمه؟!
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      10 0
      سر و ته صحبت‌هایش. استغاثه به ارباب است
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    6 0
    بانیان وضع امروز ....
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      7 0
      بسیارخب! همه نفت را زنگنه فروخته. فقط بگویید شما که می توانستید بفروشید چرا اصرار داشتید بگویید ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر نمی شود فروخت؟
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    9 0
    کدوم تحریم؟؟!! همه تحریمها را که لغو کرده بودند!!! اگر یادتون باشه یک عده ای (البته نه دولت شما) برجام را امضاء کرده بودند؟؟؟!! بپرسید شاید به شما اطلاعات درستی نداده باشند!!!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    11 1
    سلام جناب رئیس جمهور ،میشه فرافکنی نکنید و مثل چند ماه قبل ،بپذیرید که مشکلات معیشتی ریشه داخلی داره و ناشی از سو مدیریت شماست.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    بگم بگم حقایق روش یک مرد است .کار شما نیست بگو بگو رنگی برای مردم نداره....
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 1
    آقا این حرفها چیه صداتون از جای گرم در میاد انگاری خبر نداری مردم در چه شرایطی روزگار سپری میکنند ناامید و با مشقت جوابگوی مخارج کودکانی با سوء تغذیه آینده بدون امید و تا به آخر!!!!
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    7 0
    انتظار این بود ملت زانو بزنه؟! هیهات ...
  • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 0
    دیگه چیزی از ملت نمونده، البته منظور جنابشون از ملت همون مرفهین بی درد هست قطعا....
  • صبا IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    7 0
    بهخاطر بی عرضه گی تو و اون اطلاح طلبنان هست که وضع مملکت این طوری شده
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    7 0
    هزاران جوجه را کشتید و حالا مرغ کمیاب شده از عوارض تحریم هست؟!!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    جالبه رییس جمهور اول اصولگراست اخرکارمیشه اصلاح طلب
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    نفرمایید.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    2 0
    گرانی برخی کالاها از عوارض تحریم گسترده کشور است تخم غاز گوشت غاز گوشت گاو شیر پرایدو سیمان آهن خیار امان از خیاز انگلیسی چقدر این گرونه گوجه موز موز واقعا از انگلیس وارد میشه پارچه چادر مشکی پیاز همه و همه از تحریمهای ضالمانه و عدم پذیرش تف تو ای افه اخ اخ یادم اومد دلار4200حاصل همین تحریمهای ظالمانس عشق است دلار32000عمو جهان ما عاشق تحریم و تحریم بازیم ملت شریف ما امده ایم ک صفها از حالت روزانه ب شبانه روزی تبدیل شود ای تحریم و صاحب تحریم حول حالنا این دم آخری الی احست التحریم بلند بگو. لا برکت الا تکمیلش کنین لطفا ن خ
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    4 0
    آقای روحانی! تا زمانی که جنس به اندازه کافی وجود داشته باشه و گرون به دست مصرف کننده برسه حرف زدن از تحریم و ترامپ بیفایده است. بماند که ابزار تولید در داخل و خنثی کردن تحریم رو بیخیال شدید.
  • رضا IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    مردم که طبق نظر سنجی شبکه خبر اکثریت گفتند گرانی بخاطر تحریم ها نیست.!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    4 0
    آره بابا،مدیریت شما که مشکلی نداره همش کار تحریمه،تخم گذاشتن مرغام مال تحریمه
  • DE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    4 0
    هرچی زور زدیم و ملت را با برجام ولی ملت ایران زانو نزد . بایستی بریم برای برجامهای بعدی تا فشار روی ملت را زیاد کنیم رفقای اصلاح طلب ما در ایران کمکمان خواهند کرد.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 0
    ملت نزدن شما زدید جلوی غرب
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 0
    عجب صبری خدا دارد.
  • علی وطن دوست IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 0
    مردم که میگند گرانی بخاطر تحریم ها نیست...!!!
  • پارسا IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    2 0
    علی برکت اله.
  • عباس پور زرندى IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    ارى ملت در برابر سختى ها زانو نزد چاره اى جز تحمل نداشت ، دولت هم زانو نزد ان طور كه سخنورى ميكنند ٩٩ درصد سختى ها را عوارض تحريم گسترده ميداند شايد فقط يك درصد را نا گفته مخفى كرده باشد تا اين چند ماه هم بگذرد
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    باسلام آیا مسکن هم تحریم است زمین برای مسکن هم تحریم است آپارتمان سازی هم تحریم است به خیرین زمین دادن برای ساخت مسکن هم تحریم است آنها هم بقیمت تمام شده بهمردم بفروشند کدام وسیله ومصالح مسکن تحریم است خوشبختانه تمام مصالح ساختمان سازی وخانه سازی در داخل بوفور موجود است آیا آنهم تحریم است مسکن سازی عمومی با دادن زمین بمردم بیش پنجاه در صد کسب وکار راه می افتد آیا آنهم در تحریم است مسله ازدواج جوانان هم رونق می‌گیرد اگر مسکن بقیمت تمام شده بمردم داده شود
  • پیمان IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 0
    امریکا و متحدان دنباله رو مسخرش در مقابل قدرت و صلابت ملت ایران زانو زدند،گرانی برخی کالاها گاها به دلیل سو مدیریت هاست در کوتاه مدت باید نرخ ارز ثابت بشه و تاثیر دلار بر اقتصاد ایران باید به صفر برسه
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 0
    جدا؟ بعد شما برای مردم چه کار کردید؟ بیشتر وقت شما توی همین اتاق مشغول صحبت با وزرا می گذره فقط
  • روحانی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 0
    و ایضا گرانی آن برخی دیگر هماز بی عرضگی خودمان
  • حقگو GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    ملت ایران مقابل دشمنان زانو نزده اند ولی در مقابل بی تدبیری شما نابود شده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس