کد خبر 1189964
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
سند محرمانه وزارت دفاع آلمان درباره توانمندی‌های نظامی چین و روسیه

وزارت دفاع آلمان در سند محرمانه‌ای درباره قابلیت‌های نظامی بالا و روزافزون چین و روسیه هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، وزارت دفاع آلمان در یک سند محرمانه درباره ادعاهای قدرتی چین و روسیه و توانایی های نظامی این دو کشور هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

چرا بایدن وارد درگیری مستقیم با بن‌سلمان نمی‌شود؟

روزنامه "دی ولت" آلمان با استناد به این سند محرمانه از وزارت دفاع آلمان نوشته است: هدف چین اطمینان از توسعه اقتصادی و شکل گیری نظم بین المللی متناسب با منافع خود است. روسیه هم به نوبه خود بی ثبات سازی و تضعیف ناتو را به عنوان اقدامی حداکثری دنبال می کند.

در این سند محرمانه که توسط کارشناسان نظامی وزارت دفاع آلمان تنظیم شده است آمده است: در این میان چین در زمینه نفوذ جهانی از جمله در زمینه فروش اسلحه و همکاری نظامی از روسیه پیشی می گیرد.

در این سند محرمانه همچنین آمده است: چین اکنون دو میلیون سرباز، حدود ۶۸۵۰ تانک جنگی و ۱۶۰۰ هواپیمای جنگنده دارد و همچنین بزرگترین پتانسیل موشکی معمولی دنیا را دارد. این قابلیت ها همچنین شامل موشک های بسیار خطرناک با برد طولانی تا ۲۵۰۰ کیلومتر است.

وزارت دفاع آلمان همچنین اعلام کرد که علاوه بر این پکن به صورت سیستماتیک توانایی های هسته ای خود را گسترش می دهد و در حال حاضر همچنین بزرگترین صادر کننده هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در دنیا است.

در این سند محرمانه همچنین به موشک های ما فوق صورت و با دقت بالا و دور از دسترس و به دشواری قابل رهگیری روسیه اشاره شده و آمده است: علاوه بر این مسکو به شدت در زمینه مدرن سازی تسلیحات هسته ای خود سرمایه گذاری می کند. روسیه از حدود ۶۳۷۵ کلاهک هسته ای برخوردار است. ۸۴۰ هزار سرباز به خوبی آموزش دیده دارد و می تواند سریعا آن ها را جابجا کند.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که در حال حاضر توانایی های محدود برای عملیات های جهانی دریانوردی و کمبود هواپیماهای بدون سرنشین مسلح یک ضعف است. از نظر مسکو ارتش یک ابزار قدرت و کنش سیاسی است. به اعتقاد مسکو با هزینه نسبتا کم بودجه ای بیشترین سود می تواند در این زمینه ایجاد شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    12 1
    هیچ سند محرمانه ای وجود ندارد... این زنیکه برای صاحبان صنایع جنگی کار می کند و می خواهد آلمانی ها را بترساند تا وسایل جنگی به درد نخور بخرند. از خائنین به ملتش است.
  • JP ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 1
    ایران قدرت مندترین کشور دنیا خواهد شد
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • البته IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    ججججججججججج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس