محمدرضا باهنر

محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اعتقاد دارد،افزایش مشارکت در انتخاب بسیار مهم تر از آن است که چه کسی و از چه جناحی پیروز آن شود.

به گزارش مشرق، برخلاف اصلاح طلبان رادیکال در آستانه انتخابات با تهدید به تحریم، خط و نشان می‌کشند، محمدرضا باهنر با ترسیم خط فکری اصول گرایان می‌گوید: من فکر می‌کنم که ۱۴۰۰ برای ما مساله مهم‌تر از این‌که چه کسی انتخاب شود، مساله مشارکت است و باید مشارکت حداکثری باشد. خود این مشارکت هم پایین و بالا برود، باز در نوع انتخاب اثر می‌گذارد. این‌که شما می‌فرمایید آقای جهانگیری می‌تواند مثلاً فرض کنیم رئیس جمهور شود یا نشود، این بستگی دارد به میزان مشارکت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تحلیل نامزدهای انتخاباتی ادامه داد: ازنظر قانونی نظامی می‌تواند کاندیدا شود، ازنظر فضا من خودم شخصاً معتقدم ما انتخابات ریاست جمهوری را صنفی نکنیم، چه مثبت و چه منفی. یعنی این‌که می‌گوییم رئیس‌جمهور ما نباید نظامی باشد. نه، من اصلاً اعتقادی ندارم. از آن‌طرف می‌گوییم باید نظامی باشد، اصلاً اعتقادی ندارم. رئیس‌جمهور ما نباید سمنانی باشد، چون ما دو تا رئیس‌جمهور سمنانی داشتیم، سومی هم سمنانی باشد، خب باشد. حتی این سؤال هم بعضی‌ها می‌پرسند که رئیس‌جمهور ما آخوند باشد یا نباشد؟ من می‌خواهم بگویم ما اصلاً نباید صنفی‌اش کنیم. یک نظامی ممکن باشد، همین‌الان هم ممکن است یک نفر باشد که نظامی باشد و مملکت را هم خوب بتواند ببرد جلو.

نماینده سابق مجلس با ارائه سازوکار انتخاباتی اصول‌گرایان گفت: اگر آقای رئیسی بیاید، قاعدتاً اجماع خیلی سریع انجام می‌شود و حتی من پیش‌بینی‌ام این است که مثلاً آقای قالیباف هم ممکن است یکسری مقاومت‌هایی بکند، ولی نهایتاً همراه می‌شود، ولی اگر رئیسی نیاید، آن‌وقت من اجماع در جامعه اصولگرایی را خیلی سخت می‌بینم و نگرانم که اصلاً داستان سال ۹۲ تکرار شود. - اگر آقای رئیسی بیاید می‌شود سال ۹۶، البته بارها و بارها قدرتمندتر و قوی‌تر، اگر آقای رئیسی نیاید، می‌شود سال ۹۲.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 20
  • احسان صادقی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    11 2
    سلام علیکم؛ روش اصلاح طلبان؛ تحریم انتخابات حتی به قیمت کاهش مشارکت، مشی اصولگرایان؛ افزایش مشارکت حتی به قیمت شکست در انتخابات!
    • آدریان دریا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      3 0
      یک جمله طلایی باهنر که هنوز ذهنم رو مشغول کرده اینه اصلاح طلب دو نوع داریم خوش خیم و بدخیم.
  • ماندی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    6 8
    درود و سلام بر جناب باهنر بنده جناحی نیستم اما افراد زحمتکش و حلال خور را دوست دارم پاکی و زهد و لاغری ایشون و البته دوری از افراط و تفریط نماد اصلی جناب باهنره و خداوند به ایشان طول عمر دهد.
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 1
      خاک بر سر مشرق برای نشر این نظرات کشکی!!باهنر یار غار لاریجانی
  • انقلابی اصولگرا US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 1
    آقای باهنر ،ما شمارا در ماجرای برجام و حمایت همه جانبه شما از آن توافق ننگین(که تا امروز هم از آن جسد برجام حمایت میکنید) شناختیم . شما برجامیون و fatfی ها دیگه نمیتونید جبهه نیرو های انقلاب رو خام کنید
    • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 3
      تو نه انقلابی هستی نه اصولگرا تو یک فحاش کم سوادی که حرمت دکتر باهنر را نگه نداشتی و سیاه‌نمایی کردی از خداوند بترس و من هم برایت آرزوی خیر دارم.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 0
    جناب باهنر شما اگر ذره ای دغدغه مردم را داشتی اونوقت بود که انتخاب یک رییس جمهور کارآمد و دلسوز مردم با یک رییس جمهور ناکارآمد و برایت خیلی خیلی تفاوت داشت و مهم می شد
  • DE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    تفاوت مشی انتخاباتی اصول‌گرایان با اصلاح‌طلبان // اصلاح طلبان قبل از انتخابات به اجماع میرسند که با کدام نامزد میشود موجسواری کرد که اولا از خودشان نباشد ثانیا بشود او را اصلاح طلب جازد خوب شد میگن اصلاح طلب بود بد شد میگن از ما نبود .و اصولگرایان بخاطر وسواس در دقت و معرفی نامزدی صددرصد اصولگرا بعد از انتخابات به اجماع میرسند و انتخابات را میدهند به رقیب. به به کیف کردم از تهلول سیاسی خودم . نفهمیدم چی گفتم ولی از لحاظ سیاسی کاملا طرفدار داره چون هر کسی هم بخونه متوجه نمیشه.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 3
    البته تاريخ نشون داده هر وقت مشاركت زياد بوده اصولگراها شكست خوردن و همينطور بالعكس.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    4 0
    امثال تو و لاریجانی باعث چند صدایی در اردوگاه جبهه انقلابند ...
  • احمد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    3 0
    از آقای باهنر خواهش می کنم بفرمایند در مدت مدید 28 سالی که در قوه مقننه حضور داشتند چه اقدام ویژه ای له مردم داشتند؟ هر چند ایشان به دلیل حمایت بزرگان نظام بهره مند بودند اما می خواهم بدانم ایشان شخصاً چه توان دارند؟ علت سوال این است که ایشان طوری صحبت می کنند که انگار کارهای شاقی انجام داده اند!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    باز پیام فرستاد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس