عنقا: محتوای خوب مخاطب را جذب می کند/ چرا خبری از سریال های خیابان خلوت کن نیست؟ - کراپ‌شده

حامد عنقا گفت: من معتقدم که محتوای خوب مخاطب را جذب می کند. تفاوتی بین مدیوم وجود ندارد. خیلی ها معترضند که چرا دیگر سریال های خیابان خلوت کن ساخته نمی شود...

به گزارش مشرق، صد و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «هفت» با موضوع علل کوچ هنرمندان به شبکه نمایش خانگی با حضور مهدی فرجی و حامد عنقا روی آنتن رفت.

بنا بر این گزارش، مهدی فرجی در این برنامه گفت: شبکه نمایش خانگی یک صنعت مدرن در کشور ما تعریف می شود. سابقه آن به قلب یخی بر می گردد اما در سال هایی یک وقفه جدی افتاد و در چهار سال گذشته این صنعت دوباره پا گرفت و در کرونا تقویت شد.

وی ادامه داد: این موضوع کاملا قابل بررسی بود زیرا در کشورهای زیادی این اتفاق ها افتاده بود و گردش مالی برخی از وی او دی ها بسیار بالا بوده است و این موضوع قابل پیش بینی بود که در کشور ما هم چنین اتفاقاتی خواهد افتاد. از این آمارها می توان فهمید آینده صنعت نمایش در ایران با وی او دی ها گره خورده است و ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه نیز حامد عنقا عنوان داشت: من فکر می کنم خودمان را خیلی درگیر این دوره بندی ها کرده ایم. دوره های مختلف تاریخی لاجرم رخ می دهد. ایران از دهه ها قبل صاحب سینما بوده و هنوز هم هست. این موضوع در دوره های مختلف دچار تتورات خود بوده است. اما هیچ وقت از خود نپرسیدیم از چه چیز صحبت می کنیم. در دنیا دیگر هیچ خط کشی در سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یک روزی برای کارگردان سینما در دنیا به دور از شأن بود که سریال بسازد. اما در حال حاضر کارگردان های زیادی به سراغ ساخت سریال می روند. ما ده سالی دیر در مورد شبکه نمایش خانگی صحبت می کنیم. مخاطب به دنبال محتوای خوب است و برایش فرقی نمی کند در چه مدیومی باشد. در دوره ای که شبکه نمایش خانگی با قلب یخی و قهوه تلخ شروع کرد ملاک فروش دی وی دی ها بود. یک موج جدید شروع شد که باعث شد کارهای ضعیفی عرضه شد. تا جایی که این بازار شکست خورد و بعد از مدت ها آقای فتحی و میرباقری آن را احیا کردند. در شبکه نمایش خانگی هم مثل سینما و تلویزیون هم کار خوب دارد و هم کار بد. این بازار می تواند خود را اصلاح کند و اگر بازار تاثیر بگذارد این اصلاح اتفاق می افتد.

پس از آن مهدی فرجی عنوان داشت: واقعیت این است که این شرایط سخت کرونا تمام می شود و سینما به جایگاه اصلی خود باز می گردد. مدیوم سینما قطعا فرق دارد اما نمی توان منکر شد که شبکه نمایش خانگی تاثیراتی بر سینما خواهد گذاشت. مثلا ممکن است با کمبود بازیگر و عوامل رو به رو شویم. این موضوع ممکن است بر روی دستمزد ها هم تاثیر بگذارد و شاید تا جایی برود که بر روی کیفیت سینما تاثیر خواهد گذاشت. اما شبکه نمایش خانگی باید از تجربیات سینما استفاده کند تا بتواند بهتر رشد کند.

حامد عنقا نیز در بخش دیگری از برنامه تصریح کرد: من معتقدم که محتوای خوب مخاطب را جذب می کند. تفاوتی بین مدیوم وجود ندارد. خیلی ها معترضند که چرا دیگر سریال های خیابان خلوت کن ساخته نمی شود. علت آن این است که شما هر وقت بخواهی می توانی سریال های تلویزیون را در تلوبیون ببینند. مخاطب فقط به دنبال محتوای خوب است. حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی سریال ساخته است نمی توان اعتراف کرد میوه ممنوعه و مدار صفر درجه فوق العاده است. به همین دلیل می توان گفت مردم به پلتفرم کاری ندارند و برایشان محتوای خوب مهم است. پخش کننده های دی وی دی بعد از قهوه تلخ زیاد شدند و حتی به سراغ سرمایه گذاری هم رفتند. امروز اما آن ها دیگر وجود ندارد. برخی از اتفاقات واقعا لاجرم اتفاق می افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 0
    چون شاعرای چنین سریال‌هایی به جفنگ شده‌اند!!! قافیه چو به تنگ آید؛ شاعر به جفنگ آید.......
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    4 1
    خیلی وقته صدا و سیما خاکریز رو دو دستی به دشمن تحول داده
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      1 3
      قبول ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس