به گزارش مشرق، علی باقری کنی معاون امور بین الملل قوه قضاییه در توییتر نوشت: اسناد طبقه بندی‌ها آمریکا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نه‌تنها از کاربرد سلاح شیمیایی توسط صدام به‌طور کامل اطلاع داشتند، بلکه علاوه بر تجهیز رژیم بعث به جنگ‌افزارهای شیمیایی‌ در دولت‌های ریگان و بوش پدر، از همه ظرفیت خود برای کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران استفاده کردند.

فضاحت سیاسی حقوق بشری آمریکا و همپیمانان غربی آن زمانی به اوج می‌رسد که آمریکایی‌ها با تلاش اکثریت اعضای شورای امنیت برای صدور یک بیانیه(و نه قطعنامه)در محکومیت حملات شیمیایی مکرر عراق مخالفت کرده و رأی منفی می‌دهند، امثال انگلیس و فرانسه نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند.

در جنایت سردشت، هرچند صدام نقش جلاد را بازی کرد ولی رویکرد و اقدام برخی دولتهای غربی قطعا کمتر از نقش جلاد نبوده و نیست؛ این دولت‌ها عالمانه و عامدانه هم در ساخت و تولید و فروش سلاح شیمیایی، هم در حمایت سیاسی از صدام و جلوگیری از اقدام بین‌المللی علیه این جنایت ایفای نقش کامل کردند.

دستگاه‌ قضایی پیگیر استیفای حقوق جانباران شیمیایی است؛ تاکنون درخصوص بیش از ٢٠٠نفر از آنها در دادگاه طرح دعوا شده که برای حدود ٧٠ تن رأی نهایی نیز صادر شده‌است

علیه چندشرکت اروپایی که در زمان جنگ مواد شیمیایی دراختیار رژیم بعث قرار داده‌اند،در محکام بین‌المللی اقامه دعوا شده‌است.

نقش آمریکا در استفاده صدام از سلاح شیمیایی علیه ایران +فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس