کد خبر 1189003
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
مهدی عسگری

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: در خصوص مسئولیت دادن به جوانان در میدان عمل، نباید فقط شعار داد و باید به معنای واقعی به آن عمل شود.

به گزارش مشرق؛ مهدی عسگری در دیدار با اعضای مجمع جوانان و نماینده سمن‌های البرز با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۳۱ که به امام حسن مجتبی (ع) نوشتند فرمودند، در ابتدا برای اداره امور باید با جوانان مشورت کرد، چراکه ذهن ایشان تیزتر و گمانشان سریع‌تر است و سپس نتیجه آن را باید نزد پیران برد و اگر به این روش در بررسی مسائل عمل کنیم بسیار راه‌گشا است و در کنار تیزبینی و نکته‌سنجی جوانان از تجربه پیران هم می‌توان استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان درگیر گرد و غبار زمانه نیستند، افزود: شجاعت در جوانان بیشتر به چشم می‌خورد و اگر نظرات و تصمیمات جوانان با ترازوی تجربه پیران سنجیده شود بهترین تصمیم‌ها گرفته می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با تأکید بر اینکه ذهن جوانان نگاهی متفاوت به مسائل را دارد، خاطرنشان کرد: تحویل کار به جوانان دارای چند بعد بوده و یکی از ابعاد مهم آن، نگاه متفاوت جوان به مسائل و یافتن راه‌حل بهتر برای رفع مسائل است و این نکته مهمی است که به ما در اداره‌ی امور کمک می‌کند.

جوانان راهگشای حل مشکلات هستند

این مسئول با تأکید بر اینکه جوانان راهگشای حل مشکلات هستند، اذعان داشت: در خصوص مسئولیت دادن به جوانان در میدان عمل، نباید فقط شعار داد و باید به معنای واقعی به آن عمل شود.

عسگری در خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: کشور نیاز به جوانانی دارد که به صورت تخصصی تمرین کار جمعی و تشکیلاتی می‌کنند.

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: ما در آن دوران افراد موفق بسیاری را داشتیم که ما را در جنگ و مبارزه علیه دشمن در بحث تجهیزات و هدف‌گذاری برای پیروزی در جنگ بی‌نیاز کردند و از آن جمله می‌توان به شهید حسن باقری ۲۶ ساله، فرمانده اطلاعات و عملیات اشاره کرد که در آن دوران اعجوبه دوران دفاع مقدس بود و به عنوان یک پدیده جهانی مطرح شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: این‌ها داستان نیستند بلکه واقعیت دارند و نباید بگذاریم که در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شوند.

وی با تأکید بر اینکه جمله ما می‌توانیم شعار نیست، افزود: اگر کاری قرار است انجام شود خودمان باید انجام بدهیم و از بیرون کشور کسی برای ما کاری نمی‌کند و با پای دیگران نمی‌توانیم در مسیر پیشرفت باشیم و تا خودمان را باور نکنیم نمی‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: «ما می‌توانیم» شاید روزی در حد یک شعار بود اما امروز اثبات کردیم و تبدیل به یک تجربه شیرین شده است. ما وقتی موفق شدیم که امید به دیگران را کنار گذاشتیم و توانستیم رو به جلو حرکت کنیم.

وی در خصوص وضعیت استان البرز در حوزه جوانان بیان کرد: در استان البرز این نکته بسیار نویدبخش است که جوانان کارآفرین، موفق و محققی را داریم که در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. امروز در استان البرز جوان ۲۸ ساله‌ای داریم که قادر به ساخت پیچیده‌ترین دستگاه‌های پزشکی است و برای ده‌ها نفر کارآفرینی ایجاد کرده و منشأ اثر است.

باید به جوانان فرصت داده شود

عسگری در ادامه به اینکه باید به جوانان فرصت داده شود تا روی پای خود بایستند تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان برای ارتباط با ما و حل معضلات استان منتظر نشست‌های فصلی و سالانه نباشند، افزود: جوانان باید به صورت موضوعی با ما در ارتباط باشند و در حل مشکلات استان به هم کمک کنیم چون نشست‌های فصلی به خودی خود مشکلی را حل نخواهد کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه یکی از وظایف نمایندگان نظارت است، افزود: در بخش نظارتی یکی از راهکارهای اصلی این است که نظارت را مردمی‌سازی کنیم و مردم عملکردها را مورد بررسی قرار دهند که در این بخش هم جوانان می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    منظور از جوانان فرزندان عزیز مسئولین محترم می باشد . همین طور که این آقازاده ها بزرگ می شوند بتدریج مسئولیت ها هم به آنان واگذار می گردد . نماینده عزیز نگران نباش فرزند شما کمی بزرگتر شود به او هم مشئولیت می دهند.
    • BE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      زر نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس