کد خبر 1188890
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
وزارت دفاع آمریکا

گزینه دولت آمریکا برای تصدی سمت معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی گفت که واشنگتن نباید تحریم‌ها علیه ایران را تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در برجام رفع کند.

به گزارش مشرق؛ «کالین کال»، گزینه تصدی سمت معاون وزیر دفاع در امور سیاسی گفت تحریم‌ها علیه ایران نباید تا زمان بازگشت این کشور به تعهداتش در توافق هسته‌ای رفع شوند. 

او که  در جلسه بررسی صلاحیت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس حضور داشت از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حمایت کرد.

کالین کال به سئوال سناتوری که پرسیده بود که آیا دنیا بدون سردار سلیمانی به مکان بهتری تبدیل شده پاسخ مثبت داد، اما گفت از تبعات تنش‌زای اقدام ترامپ در انجام این عملیات نگران بوده است.

کالین کال همچنین گفت که از اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم حمایت می‌کند. او همچنین گفت که تحریم‌های «حقوق بشری» و «تروریستی» علیه ایران باید حفظ شوند و تحریم‌های هسته‌ای نیز تا هنگام بازگشت ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام نباید رفع شوند. 

کالین کال در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که از سیاست «پایبندی در برابر پایبندی» درباره برجام حمایت می‌کند اما این سیاست باید وسیله‌ای برای مهار برنامه موشک‌های بالیستیک ایران باشد.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفت که به اذعان بسیاری در آمریکا، شکست خورد. 

کالین کال در ادامه این جلسه دلیلش مخالفتش با سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را اینطور توصیف کرد: «نگرانی من درباره فشار حداکثری این بود که ایران را به سمت شتاب دادن به برنامه هسته‌ای خود و دامن زدن به اقدامات تحریک‌آمیزش برای به دست آوردن اهرم فشار ترغیب خواهد کرد. هر دوی این اتفاقات رخ داده‌اند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    خنده داره انگاری میخوان گول بچه دوساله بزنن. یقین بدونیداینا تحریمهارالغوکنن ازدوباره دهبرابرش به بهانه حقوق بشری یاچیز دیگه اضاف میکنن تحریم جدید. اوایل برجام مشخص شدکاملا چقدر دروغگو. وبی ناموس وبدقول هستن این غربی های جنایتکار. اصلامگه فضول کشورایران هستید؟؟شماسلاح هسته ای رامیاریدمیزمذاکره؟؟ باایران مذاکره میکنیدبرای هسته ایتون؟ خاک توسرلیبرالان خیانتکارکه الکی شماهارابزرگ کردن فکرکردید رهبرجهان هستید. لعنت به غرب وحشی
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 2
    ما: ایران تا قبل از برداشتن دائمی تمام تحریم‌ها توسط آمریکا و راستی آزمایی ایران به تعهداتش بازنخواهد گشت!!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    بعدشم رفع نمیشه . دلقک
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    شک نکنید ایران به تعهداتش، عمل کنه ترس این بی پدرا میریزه و خاسته های جدیدشون مطرح میکنند مانند موشک و منطقه
  • پیروزه IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    یکی نامرد تر از دیگری نامردها جمع شدهاند همه برای اسراییل چاپلوسی می کنند تا پستی بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس