پای درد دل بازنشستگان تامین اجتماعی؛ بی پولی بازنشستگی ندارد

افزایش حقوق و دستمزد سالانه مهم ترین اولویت و مساله اقتصادی حقوق و مستمری بگیران بخش خصوص و دولتی است که زندگی و معیشت بیش از ۶۰ میلیون ایرانی به آن گره خورده است.

به گزارش مشرق،در سال های اخیر به علت شرایط بد اقتصادی کشور با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش پیدا کرده لذا میزان افزایش حقوق و دستمزدها برای مردم و به خصوص حقوق بگیران همواره از اهمیت زیادی برخوردار است.

در دو دهه اخیر ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای خارجی و به خصوص کشورهای همسایه بسیار کاهش پیدا کرده است و این بر کاهش قدرت خرید مردم و سبد معیشت حقوق بگیران بسیار تاثیرگذار بوده است.

متوسط تورم سالانه جهان هم اکنون به حدود ۲ درصد رسیده، اما در ایران رشد تورم سالانه کشور و به خصوص در دو سال اخیر به ۶۰ درصد رسیده و این مساله برای مستمری بگیران و بازنشستگان شرایط دشواری را به وجود آورده است.

برای جبران کاهش قدرت خرید کارکنان، کارگران و بازنشستگان کشوری و لشکری، ترمیم حقوق این اقشار کم درآمد جامعه بسیار ضروری است و همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق های بازنشستگی از جمله سازمان تامین اجتماعی کشوری می تواند تا حدودی قدرت خرید این قشر زحمتکش را ترمیم کند.

بررسی ضرورت و مزیت های طرح همسان سازی

در این خصوص خبرنگار بازار برای بررسی ضرورت و مزیت های طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق مستمری بگیران بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به میان این قشر زحمتکش رفته است تا از نقطه نظرات آنان مطلع شود.

با سابقه ۱۰ سال پرداخت بیمه هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار تومان مستمری داریم و این مبلغ بسیار ناچیزی که باید مسئولان این سازمان به فکر ترمیم این حداقل بگیران باشند

«ابراهیم کمالی» می گوید پس از پرداخت ۱۰ سال کسورات بازنشستگی چند سال پیش بازنشسته شدم، اما با سابقه ۱۰ سال پرداخت بیمه هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار تومان مستمری داریم و این مبلغ بسیار ناچیزی که باید مسئولان این سازمان به فکر ترمیم این حداقل بگیران باشند.

وی گفت: با وجود گرانی هزینه های زندگی اجرای طرح همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی جای امیدواری است تا بخشی از حقوق بازنشستگی ما ترمیم شود.

یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق ۸۰ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی زیر دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و برگزاری جلسات مستمر و حرف های تکراری مسئولان تاکنون به جایی نرسیده است.

پس از بیش از ۳۲ سال کارکرد حقوق بازنشستگی من حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این فقط ۱۰ روز از هزینه های زندگی خانواده ما را تامین می کند لذا ضروری است تامین اجتماعی با متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود به حداقل بگیران جامعه کمک کند

«محمدرضا پرورش» افزود: بیش از ۳۲ سال کارکرد، حقوق بازنشستگی من حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این فقط ۱۰ روز از هزینه های زندگی خانواده ما را تامین می کند لذا ضروری است تامین اجتماعی با متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود به حداقل بگیران جامعه کمک کند.

پای درد دل بازنشستگان تامین اجتماعی؛ بی پولی بازنشستگی ندارد

«محمد کریم زارع» یک بازنشسته دیگر نیز با انتقاد از وضعیت معیشت و هزینه های زندگی مستمری بگیران تاکید کرد: وقتی دولتمردان محترم کارگران را به عنوان قشر کارگری نمی شناسند و مشکلات اقتصادی، تورم، سه برابر کردن قیمت بنزین و افزایش ٢٠٠ درصدی قیمت ارزاق عمومی توسط دولت به رسمیت شناخته می شود ترمیم حقوق بازنشستگان نیز باید مورد توجه جدید دولت قرار گیرد و زمینه را برای اجرای این مساله در کشور فراهم کند.

وی تاکید کرد: در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تک تک مجلسی ها و دولتی ها مسئول هستند و باید پاسخگو باشند فقط یک نگاه به دیگر کشورها بکنید و خجالت بکشید.

وی تصریح کرد: مطرح کردن این مسایل بدون عمل به چه درد من بازنشسته تامین اجتماعی که الان ساعت ۳ بعد از ظهر از گرسنگی ضعف کرده ام است چون واقعا چیزی نداشتم برای ناهار، یخچال خالی و  اجاق گاز بدون قابلمه نشان از وضعیت مالی خانواده ما است.

مستمری بازنشستگان دیگر کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی کند

در این خصوص «علی دهقان کیا» رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مستمری بازنشستگان دیگر کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی کند و در  اعتراض به اندک بودن مستمری و دستمزدها همه ما در صدد هستیم با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه، همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل اجرا شود.

اگر دولت ۹۰ هزار میلیارد از بدهی خود را سال آینده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند در این صورت می توانیم مرحله دوم این طرح را در سطح بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی کنیم

وی گفت: اگر دولت ۹۰ هزار میلیارد از بدهی خود را سال آینده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند در این صورت می توانیم مرحله دوم این طرح را در سطح بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی کنیم.

دهقان کیا تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی صفر کند در حالی که به جای انجام این مهم در پایان سال جاری بدهی دولت به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و انتظار داریم دولت در سال ۱۴۰۰ با توجه به لایحه بودجه سال آینده بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

پای درد دل بازنشستگان تامین اجتماعی؛ بی پولی بازنشستگی ندارد

افزایش خط فقر در کشور برای تامین هزینه های زندگی و معیشت خانواده ها به بیش از ۱۰ میلیون تومان و پرداخت مستمری ۲ میلیون و ۳۰۰ و یا ۸۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای اساسی معیشتی مستمری بگیران این سازمان نیست و تجدید نظر و اجرای طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بسیار ضروری است.

امسال سازمان تامین اجتماعی با استفاده از منابع مالی خود مرحله نخست این طرح را برای مستمری بگیران خود اجرایی کرد و توانست بخشی از حقوق بازنشستگان خود را ترمیم کند و اجرای کامل آن را به علت نبود منابع مالی ادامه نداد، زیرا اجرای کامل آن نیازمند بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

«معصومه محسنی عسگرانی» یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به گزارش های اخیر دست اندرکاران سازمان تامین اجتماعی برای دریافت طلب بدهی دولت به این سازمان برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: تاکنون به این شفافیت و روشنی از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی لشکری و کشوری دفاع نشده بود که طی این چند ماه گفته شده است بنابراین امیدوار هستیم که همه چیز بخوبی پیش برود دل ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم خوش شود و لبخند روی لبهای دخترم و خانواده ام را ببینم.

«زهرا محمدی» بازنشسته دیگری با بیان اینکه از حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با کسر کسورات دیگر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنم، گفت: ما زنان بی سرپرست باید از کجا امرار معاش کنیم، حقوق دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی تامین اجتماعی دیگر کفاف زندگی ما را نمی کند، فکری هم به ‌حال ما بکنید.

وی تصریح کرد: هر روز برای بازنشستگان تامین اجتماعی یک قصه تازه تعریف می کنند، با این قصه ها مشکل بازنشستگان حل نمی شود سعی کنید آخر قصه با عدالت به نفع این قشر خسته اقدام کنید و مسئولان باید قصه نویسی رو تمام کنند.

دولت از همان منابع که حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را افزایش می دهد از همان محل هم بدهی تامین اجتماعی را بدهد، ضمن اینکه دولت برای این سازمان مردم نهاد رئیس و تکلیف مشخص نکند و دست از شستا که متعلق به همه اعضای تامین اجتماعی است بکشد و از دست اندازی به منابع تامین اجتماعی خودداری کند

وی افزود: دولت از همان منابع که حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را افزایش می دهد از همان محل هم بدهی تامین اجتماعی را بدهد، ضمن اینکه دولت برای این سازمان مردم نهاد رئیس و تکلیف مشخص نکند و دست از «شستا» که متعلق به همه اعضای تامین اجتماعی است بکشد.

«علی پیرهادی» هم گفت: اگر وجدان دارید برای یکبار مشکلات اقتصادی بازنشستگان تامین اجتماعی را حل کنید، دیگر توان و رمقی برای زندگی کردن نداریم و هر چه سریعتر مساله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را عملی کنید.

به گفته این بازنشسته تامین اجتماعی، چند روزه همه مسئولان دارند از لفظ متناسب سازی استفاده میکنند، سال ۹۹ هم همین بلا را سر بازنشستگان تامین اجتماعی آوردند. در حالی که حقوق بازنشستگان کشوری را بطور کامل همسان سازی کردند به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی، چندرغاز متناسب سازی انجام دادند.

وی بیان کرد: حداقل حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی به زور به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می رسد، آخه چراااا؟ این همه تبعیض و بی عدالتی؟ خواسته ما بازنشستگان تامین اجتماعی این هست که در سال ۱۴۰۰ همسان سازی حقوق پایه بازنشستگان کشوری و لشکری است.

«حسین علیزاده» دیگر بازنشسته تامین اجتماعی می گوید: اینها همش حرف بود، ما به طور جدی چیزی برای خوردن نداریم؛ دیگر سیلی هم وجود ندارد تا صورتمان را سرخ نگه داریم، خواهش میکنم ما را بیشتر از این دست نندازید ما گناه داریم خرجمان به دخلمان نمیرسد.سه سال تمام شد ولی خبری از همسان سازی نیست، امیدوارم تمام این وعده وعیدها بخاطر نزدیکی به انتخابات نباشه و واقعا درد این قشر از جامعه را درک کرده باشند.

«احمد رحمانی» بازنشسته دیگری گفت: بسیاری از بازنشستگان کشوری حتی یک ریال هم به حقوقشان بابت همسان سازی اضافه نشده است.

۳۵ سال سابقه مدیریت مطبوعاتی دارم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دارم، ۲۰ سال پیش در زمان دولت آقای خاتمی وعده افزایش تدریجی حقوق بازنشستگان را داده بودند اما متاسفانه عملیاتی نشده است

«جلیل ولی بیک» نیز گفت: ۳۵ سال سابقه مدیریت مطبوعاتی دارم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دارم، ۲۰ سال پیش در زمان دولت آقای خاتمی وعده افزایش تدریجی حقوق بازنشستگان را داده بودند اما متاسفانه عملیاتی نشده است.

یک زن سرپرست خانواده نیز گفت: من با دو تا بچه یتیم با حقوق ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان چکار کنم، کرایه خونه بدم، خوراک بخرم، لباس برای دو تا بچه بخرم و یا برای خرید برنج، تخم مرغ، قبض آب، برق و گاز چقدر باید پرداخت کنم دیگر خسته شده ام.

در روزهای اخیر تجمع بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای یکسان سازی مستمری آنها در سطح کشور به صورت گسترده برگزار شد، بنابراین جا دارد مسئولان برای اجرای زودتر این طرح برنامه ریزیهای لازم را به عمل آورند.

«رضا جلینی» دیگر بازنشسته تامین اجتماعی تاکید کرد: بعد از ۴۰ سال کار و بازنشستگی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنم، حقوق با بیماری، عروس و داماد، فقط شرمنده شده ام. 

«علی اسماعیلی» نیز گفت: چرا دولت هیچ کمکی نمی کند حتی بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی دهد، دولت باید یک بودجه هم به تامین اجتماعی بدهد، چطور به صندوق های دیگد پرداخت می کند؟ اصلا می دانید چیست، این دولت اصلا به فکر سازمان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان نیست و سهل انگاری می کند.

واقعا به فکر مستمربگیران تامین اجتماعی باشید، اطلاعات درآمدی خانوارها هم که مشخصه، حقوق ۲ میلیون ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی کفاف هزنیه های زندگی را ندارد، روزی هم شما بازنشسته می شوید به فکرهم نوع خود باشید با خدای خود و خودتان خلوت کنید تاکی ما باید سرکار باشیم

«مهدی احمدی نیز گفت: واقعا به فکر مستمری بگیران تامین اجتماعی باشید، اطلاعات درآمدی خانوارها هم که مشخص است. حقوق دو میلیون ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی کفاف هزینه های زندگی را ندارد، روزی هم شما بازنشسته می شوید به فکر همنوع خود باشید با خدای خود و خودتان خلوت کنید، تا کی ما باید سرکار باشیم.

وی افزود: زیر ۱۰ میلیون تومان خط فقر است ما تامین اجتماعی ها با این حقوق نا چیزی که دولت می دهد، الان وجود خارجی نداریم، فقط بازنشسته های کشوری و لشکری عزیز دولت هستند.

بازنشسته دیگری گفت: سلام خسته نباشید اینجانب بازنشسته و جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس می باشم که برای چندمین بار از مسئولانی که از کارگران بازنشسته حمایت می کنند از صمیم قلب تشکر و حمایت می نمایم با تشکر فراوان والسلام.

این جانباز بیان کرد: طبق معمول کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اینکه از دولت هیچ بودجه‌ای دریافت نمی کنند و به حساب نمی آیند و حتی طلب خودشان را به زور می گیرند، آنهم سهام شرکتهای مشکل دار. به داد از کار افتاده های ناشی از کار تامین اجتمایی برسید که نقص عضو شدند و در همسان سازی سوابق ارفاقی آنها محاسبه نشده و دریافتی آنها هم اکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

یکی دیگر از بازنشستگان اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اهتمام جدی به خرج دهند، قبل از اینکه این موضوع نیز تبعات داشته باشد و خوراک رسانه های بیگانه را فراهم سازد. باید اقدامات لازم را به عمل آورند چرا دولت بدهی تامین اجتماعی را نمی دهد.

«حسین خدایاری» گفت: تو رو به خدا افزایش حقوق بازنشستگان رو به بعد از عید محول نکنید. مگر عید برای بچه های ما نیست؟ یا ما کرونا نمیگیریم؟ یا تو شرایط گرانی های لحظه ای اسفند ماه نیستیم؟ تنها با نگاه منصفانه به این شرایط دل خانواده‌های بازنشسته های تامین اجتماعی را شاد کنید.

بازنشسته دیگری ضمن تشکر از آقای مقتدایی و همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بخاطر دستور به سازمان برنامه و بودجه گفت: خواهشمندیم ما را زخمی نکنید و پیگیر باشید تا شاید دعای خیری پشت سر شما باشد، زیرا که بعد از ۳۰ سال پرداخت بیمه و چهار سال بازنشستگی هم اکنون حقوق من چهار میلیون تومان است، دخترم لیسانس وکالت خوانده و بیکار است.، دختر دوم دانشجو و بچه سوم یازده ریاضی هست، با مریضی خودم و خانمم و این تورم چطوری زندگی کنم، ماهیانه یک و نیم میلیون کرایه خونه میدم.

«احمد صفری» با اشاره به میزان حقوق خود در تامین اجتماعی گفت: با ۳۰ سال کار، حقوقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، آیا این انصاف است؟

یک خانم سرپرست خانوار در میدان هفت تیر تهران گفت: من یک مستمری بگیرم که دو  میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم ولی با کسر از حقوق وام کرونا و بیمه تکمیلی واریزی حقوق من می شود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آیا با این مقدار مستمری به نظر شما هزینه زندگی ما با این اوضاع گرانی چگونه تامین می شود.

«شهناز جاوید» ادامه داد: همسر من در سن ۴۴ سالگی فوت کرد، شوهرم ‌نزدیک به ۲۰ سال سابقه دارد همیشه حقوقها رو همسان سازی میکردیم یا یه اندازه برای همه رو اضافه میکردید به ما که رسید متناسب سازی شد. من با داشتن داماد و دختر و عروس و ۳ تا نوه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارم و هزینه های زندگی ما تامین نمی شود.

«بهزاد دهنائی» نیز گفت: از دولت، مجلس و قوه قضاییه و نهاد رهبری تقاضا می کنیم حقوق را به حداقل سطح معیشت ۹ میلیون تومان برساند، کارگران و بازنشسته های مشمول تامین اجتماعی چطور از پس مخارج غذا و مسکن با توجه به تورم بالا بر بیایند.

من یک خانم ۲۷ ساله که الان غریب به ۶ ساله همسرم فوت کرده منو و پسرم باهم زندگی می کنیم و با همین حقوق کم امرارمعاش می کنیم، اما خدا شاهده آنقدر به پسرم گفتم ندارم، ازش خجالت میکشم، اخه مگه با این حقوق کم مستمر بگیری من چطوری از پس زندگیم بربیام، خدا باعث و بانی شو لعنت کنه چقدر شرمنده بچه خود هستیم

«فرشته محمدی » گفت: من یک خانم ۲۷ ساله که الان غریب به ۶ ساله همسرم فوت کرده من و پسرم با هم زندگی می کنیم و با همین حقوق کم امرارمعاش می کنیم، اما خدا شاهد است آنقدر به پسرم گفتم ندارم، ازش خجالت میکشم، اخه مگه با این حقوق کم مستمر بگیری من چطوری از پس زندگیم بربیام.

«سید محمد سلامی پور» گفت: تا ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی نشود، هیچ روزنه امیدی وجود نخواهد داشت نه برای بازنشستگان کشوری ، نه لشکری و نه تامین اجتماعی. دولت و مجلس دو پهلو حرف می زنند یکبار می گویند همسان‌سازی، یکبار می گویند متناسب سازی و شعور مردم را نادیده می گیرند.

در حال حاضر رسیدگی به معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی به یک مساله اصلی کشور تبدیل شده و جا دارد دولت و مجلس با همراهی و تعامل یکدیگر این مشکل بزرگ بازنشستگان این سازمان را در سال ۱۴۰۰ به طور کامل حل و فصل کنند تا این قشر جامعه بتواند از قدرت خرید بیشتری برخوردار شود.

پرداخت بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی این سازمان را در اجرای طرح متناسب سازی حقوق آماده می کند تا تامین اجتماعی بتواند این طرح مهم را به صورت کامل در مورد بازنشستگان خود اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سیدمنصوراسدی ازتهران IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    10 1
    سلام روزتان بخیر سپاسگزارم از اینکه دردل بازنشستگان تامین اجتماعی بودیداما مسئولین محترم حالا هرکه هستی هرچه هستی باید جواب بدی به بعضیا این دنیا نتونستی اما اون دنیا باید جواب بدی ....
    • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      10 0
      این قیامت فقط برای ماست اگر مسئولین بی خاصیت قیامت را قبول داشتند واز خدا می تر رسیدند وضع و اوضاع مردم اینطور نبود
  • مزینانی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هیچ کس به صورت واقعی دل نمیسوزاند. آقایان دولتی که بلاوجه کنترل این سازمان که با سرمایه کارگران ایجاد شده را به دست گرفته اند و مدیرعامل برای آن تعیین میکنند، همگی بازنشسته کشوری یا لشکری خواهند شد پس فقط برای آینده خود برنامه ریزی می کنند و از بودجه کشور و عمومی برای بازنشستگان غیرتأمین اجتماعی طرح همسان سازی را اجرا کردند. جالب است حتی از سرمایه سازمان تأمین اجتماعی استفاده کرده اند حقوق و مستمری کارکنان تأمین اجتماعی اضافه شده است ولی به کسانی که اصل سازمان سرمایه متعلق به آنها است بی توجهی و بی مهری میشود.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    8 1
    در دولت شیخ حسن فقط به دزدان و رانت خواران و جاسوسان و اقا زاده ها و پدرهاشون توجه میشه برای بقیه فقط حرف مفت
  • سید حسن حسنیان معرف IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    7 0
    سلام با تشکر ازهمه بازنشستگان تامین اجتماعی که درد دل مارا باز گو میکنند منهم یک بازنشسته هستم با ۳۰ سال پرداخت حق بیمه با دریافتی دومیلیون هشتصدهزارتومان با مشکلات زیادی که معلوم نیست تا کی زنده باشیم مگر ما چقدر می خواهیم عمر کنیم آیا مسئولین متوجه میشن که ما آخر عمری چقدر باید زجر بکشیم
  • متین IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    توی ایران هر روز بدبخت تر از دیروزیم ..هرکیم منکر میشه مطمئن باشین دستش به جایی بنده
  • محمود رضا مطلبی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 0
    سلام عزیزان من با حقوق۲میلیون ۲۰۰ هزار تومان باز نشسته شدم آیا با ۵ بچه می توانم زندگی کنم ما با این حقوق پائینتر از خط فقر هم هستیم از مسئولان می خواهم به فکر ما باشند چگونه هزینه ی مدرسه را باید بدهیم آیا واقعا چگونه باید زندگی کنیم چرا جور این گرانی ها را ما باید بکشیم مگر چقدر عمر می کنیم که همیشه دغدغه ی معیشت را داریم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 0
      توجه نميشود: يك بازنشسته داريم از دو محل مستمرى ميگيرد خودش يك نفر هست. يك بازنشسته هم داريم از يك مخل مستمرى ميكيرد چندين نفر تحت پوشش دارد. ايا نبايد فرق داشته باشند ؟
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      0 0
      پاسخ به محمود رضا مطلبى جالب است ولى جايش اينجا نبود براى مقامات بفرستيد
  • رضاافشاری IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 0
    ظاهرا"چنین اثبات میشود،که تامین اجتماعی مثل بچه یتیم می ماند.بی سرپرست است .واقایان دست اندرکارذینفع سازمان کشوری یالشکری هستند.وطلب این بچه یتیم غیرازخودش ،درهمه جاحیف ومیل میشود.عیدی ؛افزایش حقوق ووام هاوووووخواروبار...همیشه باتبعیض همراه است.انقدرنوشتم وگفتم که زبانم مو دراورده لطفا اقدام کنید.قبل ازعیدامسال...؟
  • بازنشسته IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 0
    دولت محترم لطفا پول دزدیده شده ما را به صندوق پس بدهید و بگزارید نمایندگان بازنشسته ها صندوق رو اداره کنند بعد بنشینید تدبیر و امید از ما یاد بگیرید اکثر بازنشسته های تامین اجتماعی تحصیل کرده و مدیر و مدبر هستند شما قولشان ندارید معلومه که برای چی؟؟
  • زینب IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    4 0
    اقایانی که ان بالا نشستید وبا رای همین مردم بدبخت خوش میگذرانید .زندگی برای مردم سخت شده .
  • سیدعلی رضا سجادی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    سلام حقوق مستمربگیران و وکارافتاده اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
  • بازنشسته IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 0
    همانطور که 57درصد حقوق بازنشستگان لشکری وکشوری را افزایش دادند باید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش دهند این تبعیض باید برداشته شود وگرنه این قشر تا احقاق حق در کف خیابان خواهند ماند.
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 0
      افزایش درصدی مشکل حداقل بگیرها رو حل نمیکنه...باید افزایش ریالی باشه که عدالت اجرا بشه... 50درصد حقوق 2 میلیونی میشه 1میلیون ولی برای حقوق 8 میلیونی میشه 4 میلیون...باید یه رقم ثابت بالای 2 میلیون به همه اضافه کنند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 1
    خوشا به حال کارمندان و بازنشستگان چون ماهیانه مثل چشمه مقداری بحسابشان واریز میشود وهرسال هم اضافه میشود بجز مزایاهای دیگر پس ما کارگران که نه کارثابت داریم و نه بیمه ای بایدچکارکنیم آن هم داشتن بچه مریض در خانه ویک سال است ثبت نام بیمه بیکاری کرونا کردیم وشماره حساب هم دادیم ولی تا حالا خبری نشد حالا چند لحظه فکر کنید و ببینید ما وخانوادی ما چه زجری میکشد خودتان قضاوت کنید
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    گوش شنوایی نیست فقط خدا به دادمان برسد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    نباید دولت برای بازنشستگان فرق بذاره بازنشسته بازنشسته هست باید حقوق تمام بازنشستگان را عادلانه و بطور مساوی افزایش بدن
  • حشمت IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    طبق حکم همسان سازی که در مرداد انجام شد باید ما به تفاوت ان تا پایان سال برای مشاغل سخت پرداخت بشه نه فقط اسفند دوستان حواستون باشه سازمان نه تنها حقوقها رو افزایش نداده بلکه داره ازتون می زنه من که کوتاه نمیام اگه شده تنهایی در تامین اجتماعی اعتراض می کنم این زندگی دیگه با این شرایط برام مهم نیست مردن با شرافت در راه حق زن و بچه بی گناه بهتر از شرمندگی جلوی انهاست
  • بهزاد دهنائی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام و عرض ادب بااین حقوق ها فقر وفساد و فحشا را به اجبار ترویج می‌دهند. اگر دولت. قوه قضا ومجلس آرامش می‌خواهند باتوجه به جمعیت بالای تحت پوشش تامین اجتماعی حدود 40 میلیون نفر، باید حقوق را به حداقل سطح معیشت 9میلیونتومان برسانند
  • علیرضامحمودی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام اگرواقعامی خواهند عدالت وانصاف. همسان‌سازی ومتناسب سازی رااجراکننداول حقوق حداقل بگیرهارادرست کنند.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    من خودم ازنزدیک باخانواده بازنشسته تامین اجتماعی برخورددارم ومیبینم که به زورامرارمعاش میکنندحتی گاهی چیزی برای خوردن ندارندحقوق ۲ملیون وچهارصدآنهاکفاف زندگیشان نیست حتی مرغ بزورمیخرندحالاچ برسدبه گوشت قرمزیاماهی یامیوه ...یعنی تواین مملکت حتی یک آدم خداترس هم پیدانمیشودکه به حقوق آنهارسیدگی کندآنهاحقشان این نیست که اینقدردررنج وعذاب بیپولی باشندمسئولین به دادشان برسیدخواهش میکنم.....
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام و درود به مسولان عزیز شمارا به خدای محمد قسم میدهم معیشت کارگری رابرقراکنید کارگران در خانه خود خجالت میکشند خداوند نگهدار شما خداحافظ
  • عبدالله IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    انشالله به روز گدایی و دربدری بیوفتین کار ما شده از گرگ به کفتار پناه بردن یکیش میخواست نفت بیاره سرسفره مردم سفره امان را آتش زد این شیخ حسن هم میخواست نفت و سر سفره احساس کنیم که نفت و با سفره دوستانش یکجا دزدیدند خدا ذلیلتان کند که کارگر را آخر آخر عمری پیش خانواده خوار و ذلیل کردید
  • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    حرف حساب دولت چیست چرا بدهی خودت را به تامین اجتماعی پرداخت نمیکنی آخه این نشد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    سلام من یک بچه معلول دارم با مستمری ناچیز شوهرم سی دو سال تما م کار کرد سال ۹۳ مرحوم شد با این حقوق چکار با گرانی با دارو گران برای بچه معلول چکار کنم ترا خدا به دادما برسد از آه بترسید
  • داریوش IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    متاسفانه در کل ارزش پول ما خیلی پایین آمده واین هم باعث و بانیش عملکرد خیلی ضعیف مسئولین در این چهل سال بوده ولی بدتر از همه اینکه تا این حد بین بازنشستگان فرق میگذارند دولتی ها و مجلسی ها بخاطر خودشان بیشترین توجه را نسبت به بازنشستگان لشکری وکشوری دارند انگار بازنشستگان تامین اجتماعی جدا از مردمند واین باعث دلسردی ما بازنشستگان شده
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    پولی که ماهانه خودمان در ۳۱ سال حق بیمه دادیم می خواین بهمون بدید از دولت که نیست که به دولت دادن حالا زورشون میاد پس بدن این خیانت در امانت است که باید پیش خدا جوابگو باش ما هم به خدا واگذار می کنیم و از خودش کمک میگیریم؛
  • فرزاد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    اگر وجدان تو این سر زمین بود تخم مرغ دونه ای ۱۵۰۰ نبود، پنیر که داد میزدید نون و پنیر میخوریم الان غذای لاکچری شده نون و پیاز نون و سیب زمینی وووووو اصلن نمیشه اونا رم بخوری چون ما بازنشسته ها اختلاسی و دزد نبودیم به اینروز افتادیم واقعن چه اشتباه بزرگی کردیم دزد رو بیرون کردیم سر کردهای مافیای سیسیل شدن رئیس سر زمینمان.. افسوس و صد افسوس... اینا هن همش قصه حسین کرد شبستری است با دهل و ساز مثلا همسان سازی یا متناسب سازی کردین ۳۰۰ تومن شد هم ردیف کشوری و لشگری و بقیه؟ لشگری با توپ و تانک جلوی دشمن ایستاد و کارگر با پتک و سندان این است دستمزد ایستادگی ؟ گلی به گوشه جمالتون خفت بر شما
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام فکرکنم مسوولین محترم ازوضعیت مابازنشسته های تامبن اجتماعی خبرندارن ازانجاییکه اقای قالیباف میگویندمانمی خواهیم دست درجیب مردم کنیم ورشدنقدینگی روایجادکنیم اگه باافزایش حقوق یک بازنشسته بدبخت تورم ایجادمیشه پس پولهای هنگفتی که دست قشرخاص است چی؟!!عده ای ازخودروی سواری میلیاردی استفاده میکنن اماما....خدایاخودت به دادمابرس.
  • بازنشسته بیچاره IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    اگه مسئولین دولت همت داشتن اوضاع کشور این نمی شد اینها فقط بفکر خودشون هستن اصلا" نه بفکر دخلو خرج مردمند نه بفکر سلامتی مردم
  • Mori IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    اینجوری درست نمیشه که
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    اینا درد دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی هست ولی متاسفانه گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
  • سهراب مرادی IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    متاسفانه برای ما بازنشستگان کار نیست، اگه بود دو شیفت در روز کار می‌کردم تا بتوانم از خجالت زن و بچه ها بیرون بیایم
  • موج IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    چگونه است بدهی بیش از ششصد هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی یهویی رسید به ۳۶۰ هزار میلیارد؟؟ سود سالیانه این بدهی چرا نباید پرداخت شود؟؟ اگر همین باز نشسته تامین اجتماعی بخواهد ده میلیون تومان وام بگیرد باید حداقل سیزده میلیون برگرداند .البته اگر معوقه نداشته باشد ..اینکه از این حاکمیت انتظار اجرای عدالت داشته باشیم تصور اشتباهی بیش نیست ..از من بازنشسته که سی سال بیمه پراداختم تا هنگام بازنشستگی از مزایای آن استفاده کنم اکنون نیز دودرصد بیمه کسر میکنند!این خیلی خیلی مسخره است ..دزدی تو روز روشن ..
  • حمید IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    چقدر از این جمله پیر شی ننه حالم بهم میخوره
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    باشید تا صبح دولتتان بدمد از این دولت و سازمان از این بهتر نمیشود
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    همسان سازی سخت و زیان آور بدون افزایش ریالی و صدور احکام جدید دوروغ بزرگ است
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    خدا لعنت کنه باعث وبانی شو من خانم ۴۰ ساله ۶ سال هست شوهرم فوت کرده با۳تا بچه وحقوق دو دویست چگونه هزینه خرج ومخارم را جور کنم از خدا بی خبرا لعنت به شما که تبعیض قائل میشید فکر بچه های مارو هم بکنید چی بهشون بگیم
  • رضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام بازنشسته سخت و زیان آور هستم نمیدونم کسی این مطالب رو میخونه یا اهمیت میده فقط بگم با این حقوق ۲۸۰۰صبح که از خونه میرم بیرون میرم کنار کارگر ساختمانی می ایستم تا با اونا برم سر بنایی کار کنم باقی زندگیمو حدس بزنید
  • عربعلی اسکندری IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    اقا دهقان کیا شما خودت یکی از مقصرین نرشیدنباز نشسته ها به حقوقشان هستی میک باز نشسته هستم که بیش سی وپنج سال درکار سخت وزیان اورنقاشی اتومبیلکار کردم قبلاز سربازی بیمه بودم بعداز انهم همینطور پانزده سال پیش پول سربازیمو دادم نه تنها بیمه هیچ پولی بابت سربازی به من نداده حالا که اعتراز کردم حقوقمو کم کرده بعد گفته بیا همان پولی پانزده سال پیش بابت سربازی دادی بگیر
  • بشر DE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    دوستان هموطنان گرامی صبر کنید کلید اش گم کرده پیدا کنی راه تدبیر و امید کنی الا برکت اولا
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    عزیزان بازنشسته شهرهای مرزی و مناطق جنگی ، بفکر فوق العاده مناطق جنگی باشین که هم اکنون کارمندان سرکار برخوردارند ... به امید رسیدن به تمامی مزایای قانونی .
  • ح ن IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    همه سر کاریم همسان سازی شد متناسب سازی .....فردا هم چندرغاز اضافه میکنند والسلام... علی برکت اله
  • کارمندبازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    وصیت میکنم نزدیک تامین اجتماعی نرید
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      من پدرم با ۱۰ سال بیمه ۶۸ سال سن بازنشست شد الان ۸۰سالشه خودش مریض مادرم مریض یه خواهر بیماری قلبی دارم با دیابت ماهی ۸۰۰ تازه بهشون میدن قبلا که ۴۰۰ بود با این حقوق چطور پول دوا درمان بدن چی بخورن اینم از دولت ما
  • FE IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    فکری به حال حداقل بگیران زیر سه تومن بکنید وزنلن سرپرست خانوار یعنی واقعا در بین شما کسی نیست مشکلات رو خل کنه؟پس اگر نمیتونید بکشید کنار استعفا بدید خوب ما خوشحال میشیم اقایون نوبخت وشریعتمداری و سالاری کنار بکشند
  • علیرضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    فقط اینو بگم دولت خصوصا وزیرکاردورغگوهستندچون درعمل صفرندبازم خداپدراحمدی نژادرابیامرژه
  • راهب IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    خواهشا فقط وفقط تمام این گفتگوها را به گوش مسئولین بی مسئولیت برسانید.یاحق
  • مریم IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    تو رو خدا یه فکری کنید شوهر من متاسفانه تو سن جوانی از کار افتاده شد .حقوق مستمری ۲۲۰۰۰۰۰کفاف نمیده با دوتا بچه و خرج دارو ودرمان میوه و مرغ وگوشت وماهی پیشکش جالبه بازنشستگان لشکری و کشوری موقع باز نشستگی یه حق سنوات خوب بهشون میدن که بتونن کسب وکار جدیدی برا دوران بازنشستگی ایجاد کنند علاوه بر حقوق مناسب منتهی بازنشسته تامین اجتماعی اگر جایی مشغول به کار بشه مستمری قطع میشه ... تازه انقدر تو بوق وکرنا میکنید که هر کس من رو می بینه میگه چه خبر حقوقهاتون که اضافه شد. ۱۲۰۰ روز اول عید دادند هر کس دید پرسید راجع بهش به خدا درست نیست شان انسانها رو انقدر بیارین پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس