کد خبر 1188610
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
جان کربی

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتقاد از سیاست دولت ترامپ موسوم به فشار حداکثری علیه ایران، گفت: این سیاست، تنها ایران را جسورتر کرد.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده شامگاه چهارشنبه، کاهش تعهدات برجامی ایران را به گردن دولت قبلی واشنگتن به ریاست «دونالد ترامپ» انداخت.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون گفت، کارزار موسوم به فشار حداکثری ترامپ، فقط ایران را جسورتر کرد تا از اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای سر باز زند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین مدعی شد که فشار حداثکری علیه ایران، «هیچ اقدام مفیدی برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه» این کشور انجام نداد.

روز گذشته منابع مطلع خبر دادند کمیته مطالعاتی حزب جمهوری‌خواه برنامه‌ای را تدوین کرده که مانع بازگشت دولت جدید واشنگتن به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران می‌شود.

سخنگوی پنتاگون درباره حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «ما از ابراز اعتراض به این [حملات] کوتاه نمی‌آییم و مانند گذشته، به شکلی مناسب واکنش نشان خواهیم داد».

کربی با ارائه جزئیاتی درباره این حمله، افزود: «در حمله راکتی به عین‌الاسد، ۱۰ برخورد [موشک] به این پایگاه هوایی رخ داد.. هنوز مشخص نیست سامانه‌های دفاعی راکت‌هایی را منهدم کرده باشند».

وی با بیان اینکه حمله روز گذشته به عین‌الاسد، اتفاقی آزاردهنده است، اظهار داشت: «کسی نمی‌خواست شاهد آن باشد... بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد چندین راکت از شرق پایگاه به سمت آن شلیک شده است».

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص خبر داد که پایگاه هوایی عین‌الاسد در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفته و در جریان آن یک پیمانکار کشته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    نظام برده داری لیبرالیسم محاسباتش همه همینطوری احمقانه هست! چون ولایت فقیه یک نظام ضد برده داری هست برای همین هر گونه فشار باعث قدرتمندترش میشه. منتهی این احمق هابی که لیبرالیسم رو پیش میبرند حتی عاجز از درک کوچکترین مسائل هستند. یک سیستم دیمی مثل همون احمق هابی که ساختنش!
  • سید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    این اذعان دشمن ماست! آن وقت اصلاح طلبان تهوع آور مدام ملّت را از این به اصطلاح فشارحداکثری دشمن می ترسانند! ضمن این که این جماعت نباید افتخار این سرخوردگی مقامات آمریکایی را برای خودشان سند بزنند؛ چون ایشان مخالف جسورتر شدن ایران بودند، باید پرسید که اصلاح طلبان تهوع آور چه منافعی از مذاکره با یانکی ها دارند، که این همه برآن پای فشاری می کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس