کد خبر 1188435
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

آیا خرید کردن از اینستاگرام بی‌خطر است؟

حتما برای شما هم زیاد پیش آمده، هنگام گشت زدن در اینستاگرام با انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، لوازم خانگی، کالاهای الکترونیک یا دیگر محصولات با قیمت‌های مناسب برخوردکرده‌اید و وسوسه به خرید شده‌اید، اما نگران بودید که آیا خرید کردن از این صفحه بی‌خطر است یا خیر.

خرید امن از اینستاگرام به انتخاب و شیوه عملکردتان بستگی مستقیم دارد، اگر از روش‌های پرداخت امن استفاده کنید و اعتبار صفحه را بسنجید می‌توانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید و اگر بی‌دقتی کنید امکان روبه‌رو شدن با روش‌های مختلف کلاهبرداری وجود دارد. فراموش نکنید برای فروشندگان هم ارائه کالا و خدمات از راه دور و بدون شناخت با ریسک همراه است. اما مزایای این شبکه اجتماعی پرطرفدار به حدی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت، پس باید راهکارهای خرید امن از اینستاگرام را یاد بگیرید. در این مطلب شما را با سپارکس راهکار ایمن خرید و فروش آشنا می‌کنیم که ریسک مبادله‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خرید هیجانی مهمترین عامل کلاهبرداری در اینستاگرام

قابل درک است که گاهی اوقات از روی هیجان خرید کنید و بدون اینکه فکر کنید تصمیم بگیرید. اما در اینستاگرام هم مثل هر شبکه اجتماعی یا بازار سنتی امکان کلاهبرداری وجود دارد و قبل از هر خریدی باید در مورد فروشگاه، صفحه و اعتبار آن تحقیق کنید.

خریدهای هیجانی و بدون بررسی منجر به از دست رفتن پول شما می‌شود. بدون اینکه کالایی تحویل بگیرید و یا کالای تحویل گرفته شده با تصویری که مشاهده می‌کنید تطابقی نداشته باشد. در بدترین حالت هم با حملات فیشینگ روبه‌رو می‌شوید که در آن هکرهای کلاهبردار به کمک اطلاعاتی که از خود شما می‌گیرند حساب بانکی‌تان را خالی می‌کنند. پس ارزش دارد کمی وقت بگذارید و سعی کنید راهکارهای خرید امن از اینستاگرام را یاد بگیرید.

روش‌های خرید از اینستاگرام

خرید کردن از اینستاگرام یک روال معمول دارد، شما وارد صفحه می‌شوید کالای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید از طریق دایرکت یا کامنت برای مدیر صفحه پیغام می‌گذارید، هزینه کالا را پرداخت می‌کنید و آن را تحویل می‌گیرید، اما کار به این سادگی‌ها هم نیست، فروش محصولات خود به دو صورت انجام می‌شود:

1. شما از طریق صفحه اینستاگرام به یک سایت هدایت می‌شوید تا مراحل خرید خود را آنجا تکمیل کنید.

در اینصورت اول باید از امنیت و اعتبار سایت اطمینان حاصل کنید، ابتدا بررسی کنید سایت صفحه «درباره ما»، «حریم خصوصی» و «قوانین و مقررات خرید» دارد یا خیر. همچنین سایت باید نماد اعتماد الکترونیک یا «اینماد» را دریافت کرده باشد. سپس به پروتکل سایت که در نوار ابزار اصلی مرورگر شما قرار گرفته دقت کنید، در ابتدای آدرسURL  سایت اگر از پروتکل https استفاده شده نشان دهنده سایتی ایمن سازی شده است و اعتبار خوبی دارد. در مرحله بعد به شیوه‌های پرداختی که سایت در اختیار شما قرار داده دقت کنید، آیا تنوع روش‌های پرداخت مانند: پرداخت در محل وجود دارد، در نهایت به چه درگاه پرداخت آنلاینی هدایت می‌شوید و آیا معتبر است؟

2. کلیه مراحل انتخاب محصول و خرید در صفحه اینستاگرام انجام می‌شود.

تعداد صفحاتی که به روش اول عمل می‌کنند، محدود است و اغلب خریدها از اینستاگرام در داخل این شبکه اجتماعی انجام می‌شود.

در اینصورت باید صفحه اعتبار لازم را داشته باشد، به تعداد فالوئرها و تعداد لایک‌های هر پست را نگاه کنید، آیا بین این دو تناسب وجود دارد؟

سپس بررسی کنید که در قسمت بیو صفحه چه اطلاعاتی نوشته شده آیا آدرس دفتر فیزیکی و فروشگاه صفحه قابل مشاهده است؟ لینک خاصی در آنجا به اشتراک گذاشته شده؟

در نهایت کامنت‌های سایر کاربران را بررسی کنید. آیا از خرید خود راضی بوده‌اند؟ کامنت‌های پرسش و پاسخ و تجربه خرید قابل اطمینان هستند. راهکارهای پرداختی هم که در اختیار شما گذاشته شده بسیار مهم است، مثلا اگر سپارکس را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت انتخاب کرده به این معنا است که به محصولات خود اطمینان کامل دارد و مطمئن است که می‌تواند نظر مشتری را جلب کند.

آیا خرید کردن از اینستاگرام بی‌خطر است؟

شیوه‌های پرداخت در اینستاگرام

· برخی از فروشندگان هنگام خرید امکان پرداخت در محل را برای شما در نظر گرفته‌اند؛ به این ترتیب وقتی پیک کالا را برای شما آورد می‌توانید محصول را بررسی کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. این روش راحت‌ترین شکل خرید است، البته برای همه کالاها امکان پذیر نیست، به عنوان مثال؛ وقتی یک تابلو سیاه قلم سفارش می‌دهید، فروشنده نمی‌تواند بدون اطمینان از قصد جدی شما برای خرید کار طراحی را آغاز کند. پرداخت در محل بیشتر برای خریدهای درون شهری قابل استفاده است. اگر از سپارکس استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از پیک شخصی، کارتخوان همراه و دردسرهای حمل و نقل نیست، از هر صفحه‌ای خرید کنید و در هر گوشه از کشور محصول را می‌توان از طریق پست پیشتاز دریافت کرده و کار انتقال وجه را از طریق ایمن سازی در سپارکس انجام داد.

· روش دوم واریز همه یا بخشی از مبلغ از طریق شماره کارت به حساب فروشنده است. که ریسک بالایی دارد، به ویژه هنگام انجام اولین خرید از یک صفحه اعتماد کردن سخت می‌شود. سپارکس جایگزین خوبی برای این شیوه هم هست که ضمن اعتماد سازی دو سویه بین خریدار و فروشنده لذت یک خرید ایمن را به شما هدیه می‌دهد.

· روش سوم خرید ایمن به کمک سپارکس است که برای شما یک لینک پرداخت امن ارسال می‌شود، می‌توانید پول خود را نزد این واسط مطمئن ایمن سازی کنید و پس از تحویل محصول به این سامانه اجازه دهید مبلغ را به حساب فروشنده واریز کند. خوبی این راهکار این است که هم شما و هم فروشنده با خیال آسوده مبادله خود را انجام می‌دهید و فروشنده هم با افزایش فروش اینستاگرام مواجه می‌شود که برای هر دو طرف مبادله سودمند است.

راهکارهایی برای خرید امن از اینستاگرام

در اینستاگرام از خرید هیجانی پرهیز کنید و به محض دیدن کالای مورد علاقه‌تان یا یک تخفیف جذاب دست به کارت نشوید. در مرحله بعد از صفحه‌هایی خرید کنید که شناخته شده هستند و توانسته‌اند اعتبار خوبی در بین مشتریان خود کسب کنند.

سعی کنید ضمانت نامه تعویض و مرجوعی دریافت کنید تا اطمینان داشته باشید، درصورتیکه محصول با تصویری که دیدید مطابقت نداشت، می‌توانید پول خود را پس بگیرید.

حتما از شیوه‌های پرداخت امن استفاده کنید و به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی بانکی مثل شماره کارت، کد CVV2، تاریخ انقضاء و رمز عبور خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و در صفحه‌های مشکوک که آدرس آن‌ها با درگاه پرداخت مطابقت ندارد اقدام به خرید نکنید.

به قیمت دقت کنید، هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست.

آیا خرید کردن از اینستاگرام بی‌خطر است؟

خرید کردن از اینستاگرام با استفاده از شیوه‌های پرداخت امن می‌تواند کاملا بی‌خطر باشد. در حال حاضر هزاران صفحه در این شبکه اجتماعی مشغول فروش انواع کالا و خدمات هستند و در طول سال خریدهای موفق بی‌شماری هم از این طریق انجام می‌شود، بنابراین به صرف وجود چند کلاهبرداری و برخی خریدهای ناموفق نباید از این امکان مناسب مبادله چشم‌پوشی کرد. همیشه راهکارهای مناسبی برای کاهش ریسک خرید وجود دارد فقط باید آن‌ها را بشناسید و بکار ببرید.

سپارکس به آدرس www.separex.ir سامانه پرداخت امن است که به کمک آن می‌توانید با خیال راحت از صفحه‌های مختلف خرید کنید و دیگر نگران از دست رفتن پول خود نباشید. با رعایت اصول اولیه مبادله ایمن و کمک گرفتن از پرداخت امن سپارکس می‌توانید یک خرید خوب و بی‌دغدغه را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تجربه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس