کد خبر 1188307
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: به رکورد جهانی دو میلیون کامنت "تتلو" تعجب زده خیره شدیم و با ترانه مبتذل "خانم ...." اش متحیر ماندیم. با لایو "پسر14ساله" بهت زده شدیم و با سرود دسته جمعی "آقامون جنتلمنه" در مدارس مبهوت ماندیم. با "تیک تاک" آشفته شدیم و این روزها مقابل "کلیپ شرم" انگشت حیرت به دهان و "کاسه چه کنم" به کف گرفتیم. گیجیم و حتا نمی دانیم بر سر چه کس و  کجا فریاد بکشیم. از هشتگ های سرگشته ای که نقش بادبزن جگر دارند، پیدا است که کپ کرده ایم.     

اساسا مقابل نوجوان منفعلیم. از نام نوجوان به تینیجری رسیدیم که بگوئیم فرزند ما نیست و از همسایه است؛ تا راحت تر فراموش کنیم و وجدان درد نگیریم. از "بی تفاوتی" به "بیگانگی" رسیدیم و فراموش کردیم آنچه اینبار رها کرده ایم فرزندان خودمانند؛ بلکه خودمانیم.

فکر کردیم نقطه پایان ماجرا اعتراف "مائده هژبر" و محکومیت "سحرتبر" است و فکرنکردیم از جاهل اعتراف نمی گیرند و بیمار را زندان نمی کنند. خیال کردیم فرهنگ را هم با اقتدار امنیتی میتوان سامان دهیم.

نوجوانی در میان ما فوران بی معنایی است. تنها خواستیم بپریم و عبورکنیم. نبینیم و رد شویم. خیال کردیم در جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی بزنیم و سفره مان را جدا کنیم و برای فرزندان مان شهرک وسینما و پارک و رستوران حزب اللهی بزنیم ماجرا حل می شود. غوطه ور در قصه شنگول و منگول سطح تهدید را آقا گرگه دیدم و درب خانه را زبانه کشیدیم و فکر نکردیم از پنجره کف دست بچه ها آتش زبانه می کشدو ما محکوم روزگار می شویم. باور نمی کردیم روزگاری کلاس درس بچه هایمان بشود معبر مهاجرت سیاه به سرزمین غریبگی و غریبه ها.

امروز وحشت زده از سرچ گوگل پشت درهای بسته ایم، اما سالهاست شبکه ملی اطلاعات را املی و توسعه شبکه های بومی را غربتی بازی دانستیم. خام اندیشانه صیانت از خانواده در عصر شبکه را حواله به فیلترینگ کردیم و ندانستیم که محدودیت بدون جایگزین نه اژدری است که توزیع کلید جهنم است و سرنوشتش سیاه تر از گور کافر.    

ما تخت بند شرایطی هسیتم که خود بر خود مسلط ساخته ایم. دوران طلائی نوجوانی در این مملکت رهاست.  5 میلیون ویوی "کلیپ شرم" در چند ساعت اول را فال نیک بگیریم که تلنگر بیداری است. به این کپ کردن اجتماعی نیاز داشتیم و داریم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ایرانی الاصل IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    25 6
    بی دین بودن ضد اجتماعی بودن و فاسد بودن دشمن اخلاقیات رو نشون داد
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      26 3
      ‏وقتشه که بپذیریم ساسی مانکن برای ترانه‌هاش از جایی، مثلا اسرائیل، پول میگره این خواننده با رِنج سنی ۵ تا ۱۸ جامعه ما ارتباط عمیقی داره .. حتی ترانه‌هاش در زمان کلاس‌های حضوری بر اثر جهل متولیان مدارس در آموزشگاهها در جشن‌ها پلی میشد! در حالی همسر این فرد اجازه نمیده بچه ساسی مانکن ترانه های مبتذل و بعضاً مستهجن پدرش رو گوش کنه
    • حسام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      2 0
      وقتی رو قشر جوان جامعه هزینه نمیکنین، و ی جورایی هم دهن کجی ام میکنین چه توقع دارین دشنمنان براشون نقشه نکشن، وقتی ی جوان هزینه حتی ورزش کردنم نداره و قهرمان ملیمون میره چوپانی، از همینجاها نشعت میگیره، منظورم کینه نفرت، و بخاطر همین لج بازیا میان از این کلیپا میسازن
  • sadeg IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    50 2
    بازهم بیدار نخواهند شد این تنبل های کله پوک. کاربلدها در حاشیه و پارتی‌دارها در مسند قدرت. حیف این نسل این کشور این سنت و این آیین که توسط یه عده منحرف پولی به تاراج می رود و اینها عاجز از برنامه و استراتژی هوشمندانه
  • اکرم SE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    33 2
    سلام خوب یه کاری بکنین ...حرف رو که همه بلدن بزنن ...اگه جلوی این آشغال کله ها رو نگیرین ..اوضاع بدتر خواهد شد ...مسئول کیه ؟ مرده ؟
    • ... IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      21 2
      مردم خودشون باید جلوشو بگیرن.مردم عوض مقابله اونارو تشویق میکنن
  • GB ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    19 2
    این نتیجه تلاش نافرجام در دولتی کردن فرهنگ و یک سو نگری مسئولان و نگاه دستوری به نسل نوجوانه!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 5
    خیلی مطلب قشنگیه اشکال جامعه ما در مقایسه با سایر جوامع اینه که همه رو یه کاسه میکنیم مثلن خوبه 10درصد دانشگاهها تفکیک جنسیتی بشه تا اون معدود خانواده های مقید بتونن باا خیال راحت ادامه تحصیل بدن یا ...
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    9 17
    شما وقتی سقوط کردید که احمدی نژاد رو تکفیر کردید
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      18 3
      احمدی‌نژاد الان خودش از حامیان آزادی لیبرالی است از خواب بیدار شود
    • ح م IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      5 1
      احمدی نژاد اون وقتی سقوط کرد که از راه ولایت خارج شد ، خودشو در حد ولایت دید ، کارهای نامتعارف انجام داد و شد گاو نه من شیر ده.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      0 0
      حرف از احمدی نژاد نزن که دیگه مرزهای ریا و دورنگی و افتاب پرستی رو جابه جا کرده!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    21 2
    تنها خواندن همین مطلب و شمار بسیار واژه های انگلیسی در آن نشان می دهد که نفوذ فرهنگ غرب در ایران بسیار بیشتر از آنچه می پنداریم هست
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    21 3
    شبکه های اجتماعی فقط مثل آیینه عمل کرده ، می خواید بگید این مسائل زمان ما نبود؟ بود فقط دیده نمی شد ، شبکه های اجتماعی مسائلی که سالها انکار کرده بودیم رو داره به رخمون کشه همین .
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      10 1
      بله آیینه ایی که دیگران برای ما ساخته اند‌ و از داخل خانه به وسط خیابان آورده شده و بدون هیچ حد و مرز اخلاقی و دینی هر چیز پلید و کثیفی را با رنگ و لعاب به اسم محتوا به خورد ملت می دهد
  • حسین IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    5 4
    به نظرم باید تحت تقیب بشه و به ایران بازگردانده شود و مجازات شود .
  • DE ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 6
    وقتی غرب زده های خائن و اصلاحاتچی های غرب گدا رو داریم راه رو برای این گرگ صفتات خوک منش باز میکنندولی اینو بدونندکه دودش به چشم خانوادههای خودشون هم میره.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 1
    این ساس همونیکه برای کروبی ترانه انتخاباتی ساخت
  • ح NL ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 3
    به جای این چرت و پرت ها یه فکری به حال اوضاع سیاسی و اقتصادی مردم بکنید واجب تره تا جلو تهاجم فرهنگی رو بگیرید نسل نوجوانان امروز تحت تاثیر شما قرار ندارن ...
  • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 3
    یعنی همه مشکلات کشور و مردم حل شد دیگه مونده بود ساسی مانکن خوبه هر چند مدتی به یک چیز الکی گیر می دید.
  • حسین فهمید هم پسر این سرزمینه .ساسی احمق هم همینطو IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    5 1
    این دیگه بازی با سرنوشت میلیونها نفر بچه ده تا پانزده ساله این کشوره . با حداقل جرم هم براحتی مفسد فی العرض شناخته خواهد شد و کافر است . و اگر خون او حلال نیست , خون چه نوع کافری حلال است ؟ هر ایرانی ناموس دار و ناموس پرست . که حتی دختر ۱۸ساله هم میتونن ناموس پرست باشه مثل مادران این سرزمین ، باید اگر فرصتی بوجود بیاد ، براحتی خلاصه کنم و درس عبرتی بدن برای کسانی که میخواهند با تنها یک کلیپ چند دقیقه ای ، دختران زیر پانزده سال این سرزمین رو با صنعت پورن ، آنهم در زمانی که با یک پفک و لواشک و بازی و تفریح بچگونه ، می‌توانند بسیار خوشبخت و خوشحال باشند و در ابرهای صورتی و رویاهای خود غرق شوند ، آشنا کند . فقط باید بدست ده نفر اولی که بهش میرسه قطعه قطعه بشه و در ملا عام تا زمانی که بنده و بوش گندش تمام عالم رو پر کنه ، نگه داری بشه .
  • ایرانی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    هزینه کنید وقت بزارید برای تربیت بچه هاتون.. الحمدلله در فامیل ما بچه های فامیلمون ساسی مانکن اصلا نمیشناسند.. ما بچه هامون رو در محیط بسته تر بزرگ شدن و خیلی هم خوشحالیم.. نه هر مدرسه ای.. اجازه ندادیم جامعه بچه هامون تربیت کنه..
  • نادان IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    1 2
    ساسی عشقه ... خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس