کد خبر 1188098
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
قالیباف: قضات و اعضای هیات علمی باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نوری قزلجه درباره بیانیه مجلس علیه FATF تأکید کرد: این اقدام بر اساس روال عادی صورت گرفته است و ۲۱۵ نماینده آن‌را امضا کرده‌اند.

به گزارش مشرق؛ غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه ۱۲اسفند) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل ۱۱۲ قانون اساسی می‌گوید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می دهد و سایر وظایفی که در این قانون  ذکر شده است به دستور رهبری  تشکیل می‌شود؛ اعضای ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می نماید. مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبری خواهد رسید.

وی افزود: امروز دبیر هیأت رئیسه مجلس، بیانیه‌ای را قرائت کردند که از ۲ منظر قابل توجه است؛ اولاً چون نظر ارجاعی مجمع نظر مجلس گذشته است و قانون هم اجازه نداده مجلس جدید نظر رسمی جدیدی ارائه کند، بنابراین تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت غیررسمی نظر خویش را بیان کردند که بر اساس آیین‌نامه است و درست.

نماینده بستان آباد در مجلس تصریح کرد: البته این بیانیه نظر امضاکنندگان است نه نظر مجلس اما از منظر دیگر بر اساس اصل (۱۱۲) قانون اساسی اگر این بیانیه به منزله دیدگاه رسمی مجلس است و اگر به عنوان تذکر و یادآوری و یا تعیین تکلیف برای مجمع است در این صورت مستنداً به همین اصل وجاهت ندارد و قطعاً اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه ذاتی خودشان با درایت و تدبیر خودشان تصمیمی متناسب با مصلحت می‌گیرند و قطعاً به نفع منافع ملی خواهد بود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان بیانیه‌ای با تعداد ۲۱۵ نفر آن را امضا کرده بودند که طبق روال عادی قرائت شد بنابراین اعتراض شما وارد نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    11 1
    غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد = حامی اف ای تی اف. یادم می مونه جنب نماینده. ازت سوال داریم بعدا .
  • پوریا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    7 5
    باید با روشنگری رسانه ای و سیاسی مانع از تصویب لوایحfatf در مجمع شد، ظاهرا فشار و تبلیغات و توجیهات دولتی ها و غربگرایان روی برخی از اعضای مجمع تاثیر گذاشته، نیروهای انقلابی نباید میدان را خالی کنند ، با اهمال و سهل انگاری احتمال تصویب لوایح وجود دارد ، باید مثل قبل با تمام توان وارد کارزار رسانه ای تبلیغاتی شد تا کار ناتمام تمام شود و این لوایح به قطعی رد شود، غربگرایان پای کار هستند انقلابیها نباید جا خالی بدن
    • ح IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 2
      از چی میترسید واقفا
  • محمد DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 10
    اگربفکرمردم ودغدِغه انهاراداریدهرچه زودترمجمع لوایح راتصویب کنید
    • وطن پرست DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      بفکر مردم ایران یا امریکا؟
  • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 4
    جناح بازی سیاسی این لایحه سه چهرتا بند داره که فقط یکیش مونده که تصویب نشده الکی نماینده های دو جناح برا خودشون نون وآب درست کردن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 1
    همش مصلحت نظام پس مردم چی مصلحت ندارند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس