کتاب به من دست نزن - کراپ‌شده

کتاب «به من دست نزن» اثر فائضه غفار حدادی در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

به گزارش مشرق، کتاب «به من دست نزن» اثر فائضه غفار حدادی در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر تلاش‌های بعضاً مجدانه زنان و مادران را برای حفظ سلامت جسمی و ایجاد تعادل روحی در خانه در دوران کرونا را شرح می‌دهد. مجاهدتی که بسیار کم دیده می‌شود، اما همیشه بوده است.

«به من دست نزن» و نقش زنان خانه‌دار در دوران کرونا

اگر نقش زنان خانه‌دار در مسئله بحران کرونا ثبت نمی‌شد، مانند بسیاری از تاثیرات مهم این قشر در لایه‌های بی رحم تاریخ به چشم نمی‌آمد.

فائضه غفارحدادی در این کتاب تنها دغدغه‌های خانه داری و بچه داری زنان را بیان نمی‌کند؛ بلکه او زنی تحصیلکرده و نویسنده است که به اخبار و اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور و حتی جهان آگاه است؛ برای همین از بررسی و مقایسه تمام این شرایط در اثرش چشم پوشی نمی‌کند.

لحن طنزآمیز نکته مهمی است که در دست نوشته‌های نویسنده کتاب دیده می‌شود. طنزی که گرچه اندکی از تلخی وقایع و رویدادها می‌کاهد؛ اثری عمیق از خود به جای می‌گذارد. از سوی دیگر کتاب از این نظر اهمیت دارد که روی قسمتی از ماجرای شیوع کرونا تمرکز نمی‌کند؛ بلکه یک روند کلی را از ابتدای ورود این ویروس، نحوه گسترش، ترتیب حواشی، اخبار و اطلاعات جنجالی، روند تدریجی تغییر سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی ترسیم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس