شهید محمدرضا قاسمی - کراپ‌شده

ه قول امام عزیزمان شاید که این وصیت ها بتواند دلهائی را بسوی الله سوق دهد! در اول بگویم که من لایق سخن گفتن با شماها نیستم و همان حرفهای شهدای قبلی را یادآوری و ذکر می‌کنم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید محمدرضا قاسمی از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا فِی أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرِینَ‌(۱)

این وصیت نامه را در روز تولدم نوشتم تا همه بدانند که شهادت، تولدی دیگر است.

شاید این وصیت‌ها بتواند دلهایی را بسوی الله سوق دهد

با سلام به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله فرجه الشریف یگانه منجی عالم بشریت و با سلام و درود به یگانه ناب برحقش امام امت و با آرزوی پیروزی هر چه سریعتر، برای رزمندگان اسلام، این زاهدان شب و شیران روز، وصیت نامه ام را با سخنی از امام سجاد علیه السلام آغاز می کنم :

الهی! فَإِذَا کَانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیْطَانِ فَاقْبِضْنِی (۲)

پروردگارا! اگر عمر من میخواهد چراگاه و مرتع شیطان باشد پس جانم را بگیر!

آری عمری که حاصل آن گناه و معصیت و زیانکاری باشد چه عمری است؟

عمری که سرتاسر دوری از خدا و تمایل به عوامل و مادیات دنیوی باشد، نبودنش بهتر است تا زیستن اش!

أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ
أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّٰهِ
أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌َّالله

این بنده گناهکار خداوند "محمدرضا قاسمی " به یگانگی خداوند متعال شهادت میدهم و به اینکه محمد (صلوات الله علیه و آله) رسول و فرستاده اوست و علی (علیه السلام) جانشین وی می باشد، یقین کامل دارم!

دلم میخواست که اگر به این فوز عظیم نائل شدم اثری از خود به جای بگذارم و این وصیت هم اگر برگردنم تکلیف نبود، نمی نوشتم!

ولی به قول امام عزیزمان شاید که این وصیت ها بتواند دلهائی را بسوی الله سوق دهد!

 روی سخن ام را اول با امت اسلامی مان دارم، این ملتی که در راه اسلام گلهای سرخی را تقدیم کرد تا بتواند آئین رسول الله صلوات الله علیه و آله را که در جهان در حال از بین رفتن بود، زنده نماید؛

در اول بگویم که من لایق سخن گفتن با شماها نیستم و همان حرفهای شهدای قبلی را یادآوری و ذکر می‌کنم.

اول: اینکه هیچگاه از امام تان جدا نشوید و همیشه گوش بفرمان وی باشید، زیرا دستورات وی فرامین امام زمان عجل الله تعالی فرجه است .

دوم: سعی کنید همیشه نمازها را در اول وقت و به جماعت بخوانید، مسجدها را خالی نگذارید، نماز جمعه را هر هفته هرچه با شکوهتر برگزار کنید، زیرا که علی علیه السلام فرمودند: "ترک کردن نماز جمعه، بدون عذر شرعی، جایز نیست!"

سوم: در کارهایتان نظم و انضباط داشته باشید و با رعایت انضباط و نظافت، دهان یک عده که میگویند افراد حزب الهی را باید از لباس کثیف و ژولیده شناخت، ببندید و نشان دهید که ما پیروی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و مولای متقیان علیه السلام می کنیم که خود اسوه انضباط بودند.

چهارم: پشتییان دولت باشید؛ در کمبودها و مشکلات کمک بکنید نکند بار دیگر ابرقدرتها بر ما چیره شوند و همیشه درصدد حل و فصل مشکلات باشید نه اینکه مشکل ساز باشید!

پنجم: اینکه جبهه های نبرد حق علیه باطل را گرم نگه دارید، به فرمان امام عزیزمان، مجال کوچکترین حرکتی به دشمن ندهید زیرا که بعد از آزادی کربلا و نجف نوبت به آزادی بیت المقدس میرسد.

و شما ای مادر عزیزم! از اینکه مرا در آغوش خود بزرگ نمودی و به من محبت کردی تا توانستی از من جوانی بسازی تا در راه اسلام فدا شود، سپاسگزارم.


 سعی کن بعد از رفتن من خود را تسلی دهی زیرا که من به ملاقات خداوند و اولیاءاش میروم و شما همچنان خود را با فرامین مذهبی آماده ساز که در روز قیامت بتوانم انشاءالله شما را درکنار دیگر صحابه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ببینم!

از اینکه تنها پسر بزرگت را به اسلام تقدیم نمودی افتخار کن!
 
افتخار کن که بالاخره توانستی به مانند فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عزیزی را در راه خدا تقدیم کنی!

از تو میخواهم صبر داشته باشی و برایم کمتر گریه کنی که من به تنها چیزی که میخواستم، رسیدم .

شما ای پدرعزیزم ؛ از اینکه برای من زحمات بسیاری کشیدی و هرچه خواستم برایم فراهم نمودی خیلی متشکرم، از اینکه نتوانستم برای شما مفید واقع شوم معذرت میخواهم، شما هم از اینکه فرزندی را در راه خدا داده اید بخود ببالید و احساس سربلندی کنید؛

و از شما درخواست میکنم که چون گذشته مو به مو فرامین اسلامی را انجام دهید و همانطور که همیشه در صحنه، مرد عمل بودید، پیوسته همینطور بمانید و درخواست میکنم که پشتیبان و یار و یاور امام باشید.

از تمام بدیهائی که در حق تان کردم حلالیت می طلبم و شما ای برادرانم، سعی کنید در آینده طوری درس بخوانید که احتیاجات اسلام را فراهم کنید اگر محمدرضاها رفتند، شما باید ادامه دهنده راهشان باشید؛ اگر تا بحال در فرامین مذهبی و اسلامی کوتاهی کردید، سعی کنید از این به بعد در صدد خشنود ساختن خداوند و پدر و مادر باشید .

سخنی هم با همرزمان و برادران دبیرستانی ام دارم؛

ای برادران من کوچکتر از آنم که لایق صحبت کردن با شما مومنین و مصلحین و بندگان شایسته باشم، شما امید و آینده اسلام و مسلمین هستید، شماها سالکان کوی حق و حقیقت اید که باید تا سرحد جان برای اسلام بکوشید.

برادران عزیزم بدانید که آخرین منزل شما باید شهادت در راه خدا باشد، مرگی سرخ و عروجی خونین به سوی الله!

 سعی کنید در رفتار و اعمالتان طوری باشید که دیدن شما باعث یاد خدا شود، طوری درس بخوانید که در آینده بتوانید نیازهای مملکت و این امت اسلامی که این انقلاب را با خون خریدند، برطرف سازید و تا آخرین لحظات این انقلاب را یاری کنید تا دشمن نتواند توطئه کند؛

و در آخر هم از تمام مسئولین و دست اندرکاران دبیرستان سپاه پاسداران ( مکتب امام صادق علیه السلام) طلب حلالیت می کنم از تمام دوستان وآشنایانم نیز طلب حلالیت میکنم بخصوص همکلاسیهام که همیشه با آنها بودم؛

ضمناً  "ده روز" روزه قضا و کمی هم نماز قضا دارم که انشاءالله به نیابت از من انجام دهید .

اَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بنده حقیر و ذلیل خداوند
محمد رضا قاسمی

(۱) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۴۷
ترجمه : پروردگارا، از گناه و ستمی که ما درباره خود کرده‌ایم درگذر و ما را ثابت قدم بدار و بر (محو) گروه کافران مظفّر و منصور گردان.

(۲) فرازی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد علیه السلام

 ولادت :  ۲۱  تیر  ۱۳۴۸
شهادت : ۱۰ اسفند ۱۳۶۵

عملیات : کربلای ۵ - شلمچه

مزار : قطعه ۲۹ ردیف  ۷۵  شماره ۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    خدا رحمت کند همه شهدای اسلام و دفاع مقدس را ، روحتان شاد و یادتان تا ابد گرامی و راه حقیقت همیشه پر رهرو باد. آمین یا رب العالمین
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بنده عزیز خداوند شهید قاسمی
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس