کد خبر 1187362
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
بیت کوین

همزمان با افزایش خرید و فروش بیت کوین در داخل کشور، رئیس کل بانک مرکزی به بیان توضیحاتی درباره مجاز بودن یا نبودن این معاملات پرداخت.

به گزارش مشرق، طی هفته های اخیر و همزمان با افزایش محسوس قیمت بیت کوین در دنیا، تعداد زیادی از مردم نیز راهی بازار رمرزارزها مخصوصاً بیت کوین شده اند که البته برخی هم که نا آشنا به این بازار بوده اند در این راه گرفتار سودجویان و کلاهبرداران قرار گرفته اند.

ببینید:

فیلم/واکنش همتی به افزایش تقاضا برای بازار بیت کوین

کلاهبرداران با داغ شدن بازار رمز ارزها، ارزهای تقلبی به مردم فروخته و سرمایه های آنها را به سرقت می برند؛ نمونه بارز آنهم فروش بیت کورن به جای بیت کوین است! از این دست کلاهبرداریها اخیراً در کشور افزایش یافته است.

هنوز قانونی در ایران برای خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد ولی نکته ابهام برانگیز اینجاست که دولت به ماینرها اجازه فعالیت داده ولی مشخص نیست تکلیف بیت کوین های تولید شده چه می شود!

فعالان این حوزه تأکید دارند که دولت باید فوراً‌ موضع خود را در خصوص بیت کوین نیز روشن کند تا مردم بدانند که اگر خرید و فروش بیت کوین قانونی است از کدام صرافی های دارای مجوز  معاملات خود را انجام دهند.

در همین ارتباط عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به بیان توضیحاتی درباره مبادله رمزارزها پرداخته و اعلام کرده است: در این خصوص مصوبه هیات وزیران را گرفته ایم که اخیرا اصلاحاتی هم روی آن انجام شد و مقرر شده افرادی که به طور قانونی و رسمی رمز ارز تولید کنند امکان این را داشته باشند که برای واردات از آن استفاده کنند.

او افزود: به زودی برای بیت کوین صرافی‌هایی مشخص می‌کنیم که فقط برای مبادلات تجاری بتوان از آن استفاده کرد.

همتی تاکید کرد: خرید و فروش بیت کوین  آزاد نمی‌شود فقط آن هایی که به طور رسمی استخراج کرده اند و تنها برای واردات کالا می توانند از رمزارز استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 2
    آزاد شدنش مساوی با خارج شدن بی حساب ارز از کشور و شوک شدید ارزی در داخل است یعنی همان برنامه بانک جهانی برای سال ۱۴۰۰ در ایران برعلیه باقیمانده اقتصاد کشور
  • امیرحسین کریمی فرجاد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    آقا در مورد صرافی یه صرافی های معتبر بیاورید که هم امنیت داشته باشه و دزدی نکنه هم سر کارمزد گرفتن اذیت نکنه ما رو و یه سوالی دارم اینکه میگید فقط اونایی که استخراج میکنن حق استفاده از رمز ارز دارن یعنی باید حتما ایسیک ماینر داشته باشیم که کلی برق مصرف می‌کنه یا از طریق گوشی و کامپیوتر که به سیستم فشار میاره و مهمترین و اصلیترین عامل گرانی موبایل و کامپیوتر؟یعنی مثلاً الان اگه من بخوام بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگه بدست بیارم بعد اونو به تتر و ریال تبدیل کنم حق انجام این کار و دارم یا نه؟
  • samane IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    خرید بیت کوین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس