فصل جدید «دبابیس» کلید خورد/برنامه ای طنز برای جهان عرب - کراپ‌شده

ساخت فصل جدید برنامه طنز تلویزیونی «دبابیس» (سوزن ته گرد) با حضور بازیگرانی از فلسطین، یمن، عراق، سوریه و ... آغاز شد.

به گزارش مشرق، محسن کرمی مجری طرح این برنامه گفت: «دبابیس» یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه الکوثر است که با اقبال مخاطبان همراه شده است و بنابر همین علت و نیز با توجه به درخواست های متعدد بینندگان شبکه، ساخت سری جدید آن در دستور کار گروه اجتماعی الکوثر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به مانند فصل های گذشته سعی کردیم از بازیگرانی که در ساخت مجموعه های قبلی نقش داشتند استفاده کنیم تا شاکله کلی اثر حفظ شود و البته با اضافه کردن چند بازیگر و کاراکتر جدید شکل کلی کار را به روز تر کنیم.

کرمی افزود: علی الخلیلی مجری برنامه است و در کنار کار اجرا ایفاگر نقش های دیگری به شکل محوری در مجموعه است. در کنار وی؛ احمد جنید، ملیکا عبداللهی، مهدی فتحی، مهدی مبرمی، یاسمین بدوی، تینا بالوی، سیدعلی حائری، منصور نواصری، محمدعلی ساکتی و ... ایفاگر نقش ها و کاراکترهای دیگر این مجموعه خواهند بود.

فصل جدید «دبابیس» کلید خورد/برنامه ای طنز برای جهان عرب

کرمی ادامه داد: آیتم های طنزی همچون گفت و گوی خبری، نقد سینما، انسان های اولیه، گزارش های مردمی، اتاق عمل و... در این برنامه پیش بینی شده است که متن آیتم ها برگرفته از نقدهای اجتماعی و فرهنگی و نیز آخرین موضوعات و سوژه های رایج در فضای مجازی کشورهای هدف و مطابق با فرهنگ و عرف کشورهای مخاطب است. متن هایی که نویسندگی آنها را مریم میاندار به عهده دارد و حسین جاودان کارگردانی می کند.

کرمی بیان کرد: هم اکنون ساخت دکورهای برنامه به پایان رسیده است و ضبط آیتم های «دبابیس» از دوشنبه ۲۷ بهمن شروع شده است که باید تا پایان سال به پایان برسد و براساس زمانبندی ها شروع پخش آن در شب های پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ خواهد بود.

کرمی همچنین گفت: در ساخت این مجموعه طنز از لهجه ها و گویش های متداول در کشورهای جهان عرب همچون سوری، فلسطینی، عراقی و ... استفاده خواهیم کرد تا همچنان این مجموعه محبوب در صدر انتخاب مخاطبان شبکه الکوثر قرار گیرد.

به گزارش فارس، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما نیز چند روز پیش از صحنه ضبط این مجموعه بازدید و بر ساخت و حمایت از برنامه هایی با موضوع نقد فرهنگی و طنز اجتماعی تاکید  کرد.

جبلی پس از بازدید از روند تولید مجموعه «دبابیس» گفت: این برنامه برای همه اقشار جامعه مخاطب مناسب است و در مقایسه با کارهای مشابه که برای مخاطب ایرانی تولید می شود، پیچیده تر و سخت تر است.

معاون برون مرزی رسانه ملی افزود: این کار به دلیل ذائقه شناسی مخاطب عرب و نیز محدودیت در پیدا کردن افرادی که علاوه بر بازیگری، به زبان های عربی و فارسی آشنا باشند و همچنین نفس موضوع طنز برنامه، به خودی خود، کار پیچیده و دشواری است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات دست اندرکاران این مجموعه گفت : من در اینجا با بخشی از زحماتی که در این کار کشیده می شود، آشنا شدم و امیدوارم این تجربه، تجربه موفقی باشد و به نظر می رسد که این کار حتما ارزشمند خواهد بود اما ارزش بیشتر آن در این است که یک پایه مناسبی را خواهد گذاشت برای تولیدات اینچنینی که شبکه الکوثر پیشتاز آن است.

در مجموعه ۲۴ قسمتی دبابیس (سوزن ته گرد) که در هر قسمت به یک موضوع می پردازد، بازیگران عرب زبان از کشورهایی همچون  فسلطین، یمن، عراق، سوریه و ... حضور خواهند داشت که بیشتر با لهجه‌ شامی به ایفای نقش می پردازند.

در این مجموعه نمایشی برای بخش های برنامه از طراحی های صحنه و لوکیشن  های مختلف استفاده شده و به خوبی موضوعات اجتماعی، آسیب ها و معضلات اجتماعی فرهنگی، تعلیم و تربیت و سواد رسانه ای و همچنین ورزش و تفریحات و طنز و سرگرمی به تصویر کشیده شده است.

سایر عوامل این برنامه عبارتند از: مدیر تولید: حمید رضا سرپیران، برنامه ریز و دستیار کارگردان: فرزین فتحی، مدیر تصویربرداری: جمشید مرتضوی، مدیر صدابرداری:  امید اسلامی، طراح گریم: جلال امیری، طراح صحنه و لباس: خانم شهرزاد نصر، نویسنده: مریم میاندار، دستیار کارگردان: رضا محمد خانی، مدیر تدارکات: جبار نظامی وند چگینی، مترجم و مشاور لهجه: ایمان صالح.

«دبابیس» محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثر به تهیه کنندگی علی اکبر محمودی مهریزی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس