محمود واعظی نمایه

اظهارات محمود واعظی درباره افزایش عمدی قیمت دلار می‌تواند عواقبی بدتر از آبان ۹۸ نیز داشته باشد، واعظی با این دست سخنان با اعصاب و روان مردم بازی کرده است.

سرویس سیاست مشرق- «نمی‌توانم بگویم قیمت واقعی دلار چقدر است. بگذارید بازار مشخص کند. نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند». این سخنان را نه جان لاک مدافع سرسخت اقتصاد لیبرالیستی، بلکه از زیان همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، پرده از یک فاجعه بزرگی در کشور برمی‌دارد.

دلار افسارگسیخته و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی دست‌پخت مدیریت اشرافی و لیبرالی در هشت سال گذشته بوده و ارز را تا ۷۸۰ برابر افزایش داده است. کافی است سری به بازارهای محلی در شهرهای مختلف کشورمان بزنیم تا ببینیم؛ لجاجت‌های اجرای دستورالعمل‌های بانک جهانی چه بلایی بر سر کشور آورده است.

البته در این چند ماه آخر تیم رسانه‌ای دولت به‌منظور لکه‌برداری از این سوء مدیریت بزرگ و بر باد دادن میلیاردها دلار سرمایه کشور به میدان آمده و سخنانی می‌گوید که لایه‌برداری از آن عمق بحران را بهتر نشان می‌دهد.

محمود واعظی همه‌کاره دولت حسن روحانی درباره افزایش قیمت دلار در کشور گفته است: ما خودمان قیمت را تا ۲۷ هزار تومان بالا بردیم تا کشور سرپا بماند![۱]

این اظهارنظر برداشتی ناقص از مدل چینی است که در برابر کاهش پول ملی، درصد صادرات را بالابرده و با رقابتی تجاری کشورشان را افزایش دادند؛ اما در ایران چطور؟ ِآیا دولتی‌ها آستین بالا زده و چرخ کارخانه‌ها و اقتصاد را چرخانده‌اند، یا فقط با تسلیم صنعت کشور در برابر کدخدا تمام‌کارها را به امید رسیدن به یک توافق معلق نگاه داشته‌اند!

چرا کسی واعظی را جدی نمی‌گیرد!

دولتی‌ها هرروز، از یک مدل ارزی جدید رونمایی می‌کنند. یک روز دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری که پرونده‌ای فساد آور آن در دادسراهای رسیدگی به جرائم اقتصادی روی میز است و روز دیگر دلار نیمایی و حالا دلار واعظی!

واقعیت آن است که دیگرکسی برای این دست سخنان شبیه به واعظی تره هم خورد نمی‌کند! و دولتی‌ها نمی‌توانند با مظلوم‌نمایی و استفاده از جملاتی ازاین‌دست که «می‌خواهیم مقاومت کنیم» از زیر حساب‌وکتاب در بروند! حالا همه می‌دانند که نه این دولت اهل مقاومت است و نه گروه خونی واعظی به این دست سخنان می‌خورد. آن‌هایی که با حداقل‌های مفاهیم اقتصاد سیاسی آشنا باشند می‌دانند که کارنامه دولت قابل‌قبول نبوده و واعظی با بیان یک ماجرای جدید، سعی دارد حواس را از یک فاجعه بزرگ‌تر پرت کند!

دولت حسن روحانی در دو و نیم سال منتهی به شهریور ۱۳۹۹، بیش از ۵۷ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان بین ذی‌نفعان توزیع کرده است. این توزیع عجیب ارز به کالاهایی مانند قطعات خودرویی، گوشی موبایل، خوراک دام و چندین قلم کالای دیگر پرداخت‌شده و به‌تدریج از حجم کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی کاسته شده است.

ارزی که از خون‌دل مردم و منافع عمومی به‌دست‌آمده در دست چهره‌های ویژه نزدیک به دولت چون مالک هفت‌تپه انباشت شده و او آن‌ها را صرف مقاصد سیاسی کرده‌اند و حالا دلیل اصلی افزایش نرخ ارز و نوسانات مکرر آن به ذی‌نفعان دولت بازمی‌گردد که به دلار ۴۲۰۰ تومانی دسترسی داشتند و دارند و در دلارهای بالاتر حاشیه سود آن‌ها بیشتر می‌شود!

واعظی و گروه اقتصادی دولت و اصلاح‌طلبانی که جهانگیری را به‌عنوان سوپرمن به جامعه قالب می‌کردند، خوب می‌دانند که به‌زودی وقت حسابرسی می‌شود و آن‌ها باید پاسخگو باشند. بر باد دادن ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی و ایجاد رانت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی برای یک اقلیت دو سه و تحمیل فشار اقتصادی بر مردم چیزی نیست که به‌سادگی از روی آن گذر کرد.

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

حسن روحانی در روز تحویل بودجه به مجلس برای بهارستان پیغام فرستاد که این بودجه جای حساب‌وکتاب مردم است و آن‌ها شعار نمی‌خواهند، بلکه زندگی خوب می‌خواهند!

اگر واقعاً رئیس‌جمهور اهل حساب‌وکتاب باشد احتمالاً خوب می‌داند که دلاری که با اقدامات مصنوعی دولت رنگ ۳۳ هزار تومان را نیز به خود دیده و تورم ۵۲۰ درصدی چه بلایی بر سر مردم آورده است.

اگر همه این آسیب‌ها، با محاسبه و پیش‌بینی گروه اقتصادی لیبرال دولت تدوین‌شده؛ که عین خیانت و جنایت است؛ اما اگر از سر بی‌درایتی و عجز در پیش‌بینی و محاسبه بوده، پس چرا روحانی، لاف حساب‌وکتاب می‌زند؟! و رئیس دفترش از مقاومت در برابر آمریکایی‌ها می‌گوید.

نقشه لاگارد برای ایران

محمود واعظی در آخرین اظهارنظر خود، در حالی از مقاومت جانانه در برابر غربی‌ها می‌گوید که تقریباً همه مطمئن هستند که سیاست‌گذاری‌های اقتصادی ایران نه بر اساس اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی آن‌که بر اساس دستورات خانم لاگارد در صندوق بین‌المللی پول تدوین‌شده است!

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

حسن روحانی سال ۹۷ در سفر به نیویورک باخانم لاگارد رئیس imf صندوق بین‌المللی پول دیدار کرده و بهار سال ۹۸ هیئت ۴ نفرِه این صندوق برای ارائه پیشنهاد راهبردی و لیبرالیستی خود به ایران سفر می‌کنند. در آن زمان سازمان برنامه‌وبودجه نه‌تنها مشارکت صندوق در تدوین طرح اصلاح ساختاری بودجه را تکذیب نکرد، بلکه یک مقام این سازمان در گفت‌وگو با روزنامه جام جم در پاسخ به سؤالی درباره «دریافت مشاوره از کارشناسان صندوق بین‌المللی پول برای اصلاح ساختاری بودجه» گفت: «ایران عضو صندوق بین‌المللی پول است و استفاده از تجربیات موفق جهانی برای بهره‌مندی در داخل ایران یک امر طبیعی است. مشاوران صندوق بین‌المللی پول مشاوره‌های زیادی در مورد وضعیت اقتصادی که یکی از موارد آن اصلاح ساختاری بودجه بود ارائه کردند و احتمال دارد برخی از آن‌ها با توجه به شرایط کشور مورداستفاده قرار بگیرد».

نتیجه توصیه‌های imf ماجراهای آبان ۹۸ بود که هزینه‌های بسیاری به‌نظام تحمیل کرد! و باعث شد پای عناصر داعشی و تروریست‌ها به‌صف اعتراضات عمومی بازشده و چند روز سخت را در کشور را شاهد باشیم و جالب آنکه رئیس‌جمهور و دولتی‌ها با خندیدن از خودشان رفع مسئولیت کردند!

در آن زمان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با کنایه به حسن روحانی نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کنار کشیدن آقای روحانی از پذیرش مسئولیت انتخاب زمان و چگونگی اجرای افزایش قیمت بنزین جای شگفتی دارد.

علی مطهری نماینده سابق مجلس نیز لب به اعتراض گشوده و در نطقی می‌گوید: «اینکه رئیس‌جمهوری گفته‌اند من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده، چون اجرای تصمیم سران قوا را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم نمی‌توان این عذر را برای تقصیر وی در نحوه اجرای تصمیم مذکور پذیرفت.»

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

اظهارات محمود واعظی در گران کردن دلار می‌تواند عواقبی بدتر از آبان ۹۸ نیز داشته باشد. واعظی با این دست سخنان با اعصاب و روان مردم بازی کرده و به‌گونه‌ای صحنه‌سازی می‌کند که فشار اقتصادی تحمیل‌شده بر مردم یک نقشه از پیش طراحی‌شده است.

جالب آن‌که؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب که تا همین چند هفته قبل اقدامات نمایشی و یک‌شبه اقتصادی دولت را بزک‌کرده و به مردم می‌فروختند، حالا روزه سکوت گرفته‌اند.

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

گروه عملیات روانی دولت و اصلاح‌طلبان افراطی ادعا می‌کردند که اگر نرخ دلار کاهش یابد و به زیر ۲۰ هزار تومان برسد و پایدار بماند، شرایط انتخابات تغییر می‌کند و رقبای دولت شانسی نخواهند داشت؛ اما دسته‌گل جدید واعظی صحنه را برای آن‌ها به هم زده و سخنان رئیس دفتر روحانی جایی در روزنامه‌های صبح ندارد.

چرا دولت روحانی با افزایش قیمت دلار فضا را برای شورش فراهم می‌کند؟

طنز ماجرا آن است که در اثر تبلیغات دولت و اصلاح‌طلبان، افراد ساده‌دل حاضر در جشن خیابانی برجام، خیال می‌کردند قیمت دلار قرار است به هزار تومان یا کم‌تر کاهش یابد. حالا به همان‌ها قرار است گفته شود، دولت دلار را بالابرده تا با واردکردن فشار بر مردم، مذاکره دوباره با آمریکایی‌ها به کشور تحمیل شود. احتمالاً حال این دسته فریب‌خورده‌ها خریدنی است!

چهار سال از آن عملیات روانی که ادعا می‌کردند اگر روحانی ابقا نشود و نامزد دیگری بیاید، نرخ دلار به ۵ هزار تومان خواهد رسید، گذشته است. حالا همان‌ها مردم را از نامزد نظامی و دوقطبی پوتین و بایدن می‌ترسانند. این فریب‌کاری که قرار بود کشور را از حالت ونزوئلایی به سوئیس خاورمیانه تبدیل کند با شرمندگی تمام باید از سخنان واعظی اعلام برائت کند! البته سوئیس خاورمیانه شدن الزاماتی دارد که IMF دستورش را برای دولتی‌ها نوشته است: اگر می‌خواهید زنده بمانید، باید در برابر آمریکایی‌ها زانو بزنید! فشار برای مذاکره با آمریکا پیش از به پایان رسیدن این دولت را از این زاویه هم باید دید!


[1] https://www.mashreghnews.ir/news/1186136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 74
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    47 6
    این نادان آدم هر از گاهی حرفهایی میزنه که واقعا از بچه دبستانی انتظار نمیره چه برسه به رئیس دفتر رئیس جمهور!!!
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      37 1
      امان از دست این مشاوران و دفتردارا؛ مشایی اونجور،آشنا و واعظی اینجور.بابا چی میخواید از جون مردم خدا هدایتتان کنه
    • یک جانباز IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      واعظی آدم نادانی نیست آرام آرام خود را دارد معرفی میکند...
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    40 1
    چون گفت دست به برادرامون نزنین و الا اعلام جنگ می کنم
    • محمد حسین IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      29 0
      هیچ کاری نمیتونن بکنن، همیشه ضربه را از داخل خوردیم تا خارج مرز همون دلاری که قیمتش از ۳۲ بالا تر رفته بود وصرافی ملی بدین جهت اومده بود و قیمت پائین میزد بلا فاصله بعد از انتخاب بایدن به زیر قیمت ۲۱ سقوط کرد اما همان صرافی ملی با بالا زدن قیمت جلو ریزش قیمت دلار را گرفت، باز ام هروقت قیمت ارز خواست پائین بیاد همین کار را کرد ،الانم میکنه، بعد میان ۴ صفر میخواهند بردارند که مثلا به ریال ارزش بدن ، کوبیدن آب در هاون تمام کارها خوابیده چراکه مردم نمیدونن کی چجوری آورده آنها جهت کار و تولید نقد میشه، یا سوخت میشه، مگر میشه در عرض کمتر از یکسال سکه ۲۵۰۰ بره بالای ۱۷ الان هم که حدود ۱۱ هست چقدر مردم ضرر کردن؟ سرمایه ما که تو این یکسال بر باد رفت که رفت فکری بحال بقیه بکنید اگر اوضاع بدین منوال پیش بره ریشه اقتصاد زده خواهد شد
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      4 8
      جناب دانشمند اقتصاد من طرفدار حسن نیستم اما دلار ارزون ینی سرازیر شدن بیشتر ذخایر مملکت به املاک و توریسم ترکیه و پر شدن جیب اردوغان ، فکر کردی اردوغان با کدوم پول منافع به ما تو منطقه دست درازی میکنه ؟ با همون ارز بی زبونی که امثال تو طرفدار ارزونیش و بریز و بپاشش تو کشورهای همسایه هستید
    • علی پوراحمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      8 0
      یعنی چی . این چه استدلالی هستش . مردم کمرشون زیر بار گرانی شکسته . این چه استدلالی هستش . خدایا ما چه گناهی کردیم که گرفتار این غرب زده ها شدیم .‌وقتی می‌خوان از یه کسی دفاع کنند از همه چیز و همه کس رد میشوند . خدا شما رو یک دفعه از ملت ایران بگیره . بلند بگو آمین .
    • مهران IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      مملکت خوبی داریم حیف که ............................
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    75 1
    خدا ازشون نگذره که مردمو به فلاکت کشوندن
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      72 11
      مردمی که به اینها رای دادند،بیشترازاینها حقّشونه.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      22 9
      ظاهرا این مختص دولت روحانی نیست دولت احمدی نزاد، خاتمی و هاشمی هم همین کار را کردند
    • نقل از اقای ایمانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      20 0
      ملت سرسام نگیرند، خوبه! تا با تکذیبیه واعظی کنار بیایند و بپذیرند که دولت، قیمت ارز را بالا و پایین نمی کند، آقای روحانی وارد گود شد و گفت "قیمت ارز، با وقعیت سازگار نیست و کاهش خواهد یافت"!واقعیت کدام است و خیال، کدام؟ کدام قیمت ارز، طبیعی است و کدام، مهندسی شده؟! دلار 3700 تومانی قبلِ برجام کجا و دلار 26 تا 33 هزار تومانی پسا برجام کجا؟!آقای روحانی ۶ شهریور ۹۷ هم گفته بود: "اگر بخواهیم، در عرض دو هفته قیمت ارز به قیمت پارسال برمی گردد"!خدا وکیلی سرسام آور نیست این حرف ها؟ دوربین مخفیه؟ یا چی؟!... ولی با همه این حرف ها، باز هم خوبه! فکرشو بکن: اگر رئیسی، رئیس جمهور شده بود، دلار الان شده بود 5 هزار تومان ... پننننج هزااااااااار تومااااااااان
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      50 1
      توقع بعضیا از رهبری؛ "ما احمقانه رای میدیم؛ ولی تو بیا اونی ک ما انتخاب کردیم برکنار کن:/ بعدشم ما بهت بگیم دیکتاتور:/"
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      25 1
      خلق را تدبیرشان بر باد داد.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      34 0
      دولت روحانی رکورددار تورم در 50 سال اخیر است.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      29 0
      صحبت های محمود واعظی رو بذارید کنار اغتشاشات مرزی در سراوان و تهدید های حجاریان در مورد دولت نظامی تو توییتر، و دوباره عصبانی کردن مردم و تحریکشون برای اعتراض و اغتشاش بخاطر مشکلات اسف بار اقتصادی!!
    • US ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      بدبختی اینجاست مردم رو میترسم دوباره به اینا رای بدن
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    27 2
    معتقدند دلار خر است و باید از ان سواری گرفت.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      19 1
      با افزایش نرخ دلار و نوسان گیری بازار ارز کسر بودجه شون را جبران می کنند.
  • FR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    22 0
    دزد اگر شب، گرمِ یغما کردنست دزدی حکام، روز روشن است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    19 2
    برای عبور از فشار حداکثر دولت چه برنامه داشت. جز امید واهی دوباره به احیای برجام
  • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    32 0
    این دولت رکورد خیانت ها را به شدت در هم نوردید
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    28 0
    چون تنها راه ماندن در قدرت ،گل آلود کردن اب است .خود روحانی گفت که متخصص جنگ روانی است.انشاءالله مردم بصیرت کافی پیدا کرده باشند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    22 0
    سخنرانی استاد حسن عباسی در مورد "چرا لیبرالها نمیخواهند ،ایران پیشرفت کند "" جواب سوالتان را میدهد.
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    17 1
    عذر بدتر از گناه همین مورد می باشد
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      16 0
      تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    26 11
    این مثبت و منفی ها که کار نمیکنن چرا گذاشتین
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    15 1
    دولت لیبرال اجازه کاهش قیمت دلار را نخواهد داد. نتیجه جهالت مردم باعث بدبختی مردم ایران شده است.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    15 3
    چه فایده داره حرف زدن وقتی گوش شنوایی نیست و انقلاب بدست نااهلان داره نابود میشه ، چه کسی توان مقابله با این حجم فسادو ضربات چب و است را دارد ، مگر امیدی مانده
  • GB ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    12 3
    شمادولتها مردم را نادان فرض کردید اما مردم می فهمند
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    29 2
    آدم شک نداشته باشه اصلاح طلبها دُمشون به دُم آمریکا وصله بعد بخاطر یکمشت رقاص و کنسرتی کل امور رو 8 سال بذاره در اختیارشون که مملکت رو بروزگار فاجعه بار فعلی دچار کنن . چه عرض کنم واقعا !!!!!
  • بهروز IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    29 1
    سفره مردم کوچکتر شده پدران شرمنده خانواده شدند اونوقت جناب واعظی چگونه با اعصاب و روان مردم بازی میکنه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    8 3
    توی این شرایط باز هم مردم سال ۱۴۰۰ رای به یکی مثل روحانی میدن و بدبختیش رو میبینن . بهترین اعتراظ برای اینها رای ندادن هستش تا متوجه دزدیهاشون باشن . وگرنه بدبختی پشت بدبختی
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    10 0
    کاش دولت به آخرت و مجازات الهی اعتقاد داشت. چون اگر اعتقاد داشت محال بود اجازه دهد اینقدر فشار بر مردم تحمیل شود و اگر توانایی نداشت به خاطر ترس از خدا از مقام خود استعفا میداد. از اول معلوم بود که این دولت مشکوکه
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    14 0
    هنوز ۶ماه از عمر بی برکت این دولت مونده دراین ۶ماه هم میتونه کلی به مملکت گند بزنه خواهشا از قوه قضاییه تقاضای رسیدگی وپیگیری تخلفات دولتی ها را داریم
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    16 1
    انشاءلله با نصرت خدا و مردم هوشیار این فتنه دولتی ها به خودشان برگردد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    7 0
    دیوان شعر امام خمینی:« تا به کی‌ بر ما روا باشد جفای‌ انگلیسی‌؟ آن که در ظلم و ستم فرد است و او را نیست ثانی‌.»
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    9 1
    باید همه فتنه گران را محاکمه کنند و به جزای اعمال برسانند. مردم را به این روزگار بد اقتصادی دچار کردن
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    6 0
    بر هر چی بی کفایته
  • رضا IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    6 0
    سلام قیمت دلار در همه سالهای گذشته همواره افزایش داشته و اگر چند سال مصنوعی ثابت مانده بعد آن چند سال رشد جهشی داشته چون کشوری که درآمدهای ارزی کمتر از نیازهایش دارد و کشور مصرف گرا و مصرف محور است غیر از این نمیتواند باشد
  • GB ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 0
    دستورداره!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    6 0
    خدا وکیلی این همه کارشناس و مسئول داریم اینهمه نهادهای نظارتی اطلاعاتی انقلابی و غیره داریم اون وقت الان بعد هشت سال خون جگر خوردن و تاوان دادن الان تازه شما فهمیدین چه اتفاقاتی داره پشت صحنه میافته !!!
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    باید همشون بیان پای میز محاکمه آنهایی که مردم را به چنین روزی انداختند....
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 3
    تکذیب شد
  • فلانی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    7 0
    خون بایدگریست
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    این میزها فقط یه حجمه، برای کسی شخصیت و آبرو نمیاره.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 1
    نام درست وواقعی این دولت:دولت بی تدبیری وناامیدی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    6 0
    انشالله خدایا شر این دولت رو از سرمون کم کنه و به مردم هم بصیرت بده تا در انتخابات فرد مناسبی انتخاب کنند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    تاریخ ننگ این دولت را سر لوحه تمام ادوار خود خواد کرد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    9 0
    اصلاح طلبها ..همون منافقین اول انقلاب هستن که در قالب حزب وقانونی دارن فعالیت میکنن ..ومسعولیت و قدرت دارن ..و اصولا اینها ماموریتشون رو دارن انجام میدن . اگر همچنان در قدرت باقی بمونن ونابود نشن ..تا چند سال اینده ایرانی وجود نخواهد داشت ..
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    4 0
    همین کار بادلار کردن تا قیمت چند برابر بشود ومردم دست به شورش بزنند واعظی اشتباه کرده یا اینکه یوهویی حرف ازبونش در رفته اما این یک واقعیت است طیف غرب گرا به گرو نگه داشتن معیشت مردم به فکر مزاکره دوباره با غرب است
  • احمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    احتمالا سود جو کرد.خدا میدونه چه ثروتی از این رانت اطلاعات ارزی نصیب امثال ... .از قوه قضائیه خواهش میکنم رسیدگی کند.
  • فانی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 0
    اصلا فلسفه و هدف رنگ بنفش را اگر بروید در بحث ایمنی رنگها در اینترنت جستجوکنید. چه چیزی دستگیرتان می شود. توقف قطار هسته‌ای.!!!و اگر دولت تا آخرین حضور روزهایس به این نتیجه نرسد، آشوب حتمی است.
    • والامقام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      جناب فانی نباید تهمت بزنیم ام من و شما و ملت هرگز اجازه نخواهیم داد هیچکس یا هیچ نهادی قطار هسته ای را متوقف کند حتی اگر آشوب هم صورت گیرد نتیجه ای برای آنها ندارد در پناه خداوند باشید.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    3 0
    باانجام همه پرسی راه رابرای محاکمه تمامی مسولین زیربط فراهم کنیم پرونده های تمام مسولین ازاول انقلاب رابازکنیم وتمامی پولهایی که خورده شده راپس بگیریم وهمه مجازات بشوند دیگرکسی برای مسول شدن سروکله نمی شکند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    با سلام این مقاله بلند بالا با محتوی استدلالی بطور علمی موضوع افزایش نرخ دلار در این دولت را به راهبرد غرب گرائی و آثار وضعی آن بر مردم و منافع ملی و امنیت کشور نسبت داده است. این بخش از موضوع قابل تقدیر است ولی این یک بخش از ماجرا است. اقتصاد ملی نیازمند یک نسخه داخلی که بایستی جایگزین اقتصاد رانتی شده و نهادهای سنتی و مناسبات اداری جدیدی را دیکته نماید. اصول این نسخه ملی عملا در دسترس و در بیانات و فرمایشات مقام ولایت قابل استنباط است و تا زمانیکه مجموعه جهانی اقتصاد ملی تغییر داده نشود اصول گرا و جریان نفاق امکان تحول اقتصادی را نخواهند داشت. علم و سیاست ورزی در جمهوری اسلامی محصور به بازیگران دولتی نیست و ولایت مداران مخلصی هستند که از عهده تحول اقتصادی بر می آیند. والسلام
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    خدا بداد ما برسد
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    احمدی نژاد چرا دلار رو ۴ برابر کرد؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    این دولت هیچوقت درست نمیشه.
  • رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    هیچی نیستید فقط بلای جان مردم هستید
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    این واعظی رو یک نفر ساکت کند
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا گله میکنین نعمت هایی که خدا به ما داده مثل خانواده خونه ملک زن بچه که بر اساس لیاقت ماست یکیشم دولت تدبیر و امید .... پس گله کمتر
  • رسول IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    با تمام وجودم منتظر محاکمه اینها می نشینیم.آگاهانه یا نا آگاهانه 8 سال را سرگرم ...
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    یعنی بعد چهل سال انقلابکردیم از دست شاه راحت شدیم گیر دولت ها افتادیم
  • بیسواد بی شناسنامه IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    خب اگه غیرازاین بود جای تعجب داشت.اینا پیاده نظام وسرمایه های کی هستند.؟
    • استاد مطالعات سیاسی دانشگاه های معتبر IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 0
      خوب خودتو معرفی کردی!!!!!!
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    اتفاقا شما باید از واعظی تشکر کنید که حقیقت را گفتن و ایشالا بزودی برای سهام را هم خواهند گفت.
  • IN ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    ببین توی این چند سال باچه کسییایی کار کرده ازپشت خنجر می زند
  • بابک IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    این داستان دیروز و امروز نیست داستان سال‌های زیادی است که بر کشور تحمیل شده و همچنان ادامه دارد و ربطی به روحانی نداره. ما دیگه با تمام وجود خودمون این ساختار لیبرالی اقتصادی رو احساس کردیم. الگوریتم استعماری تحمیل فقر در قطب انرژی دنیا.
  • هدایتی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    باسلام و احترام، از عجایب سیاستمداری در طول تاریخ هستش من جایی تو تاریخ نخوندم که حکومتی اینطور دشمن داشته باشه.اگر در این دنیا هم این ها محاکمه نشن.روزی در برابر دادگاه عدل الهی قطعا محاکمه خواهند شد و دیر نیست اون روز."وقفوهم انهم مسئولون"
  • علی GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    نمک خوردی نمک دان را شکشتی معاون
    • جباری IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 1
      دقیقا
  • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا نمایندگان وی را استیضاح نمی کنند؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    خدا چکار کنه علی اکبر رفسنجانی را با این باندی گذاشت ...
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    خداوکیلی خوتون هم مدیونید... از همین حالا خودتون و اطرافیاتونو قانع کنید برای رای دادن به یک کاندیدای انقلابی واقعی... کسی که دولت روحانی باهاش دشمنی کنه بلااستثناء میتونه گزینه ی مناسب باشه... از همین حالا دارن ریاست جمهوری نظامی راتخریب میکنن چون نمیخوان سردار سعید محمد که بیشترین آبادانی و ساخت و ساز را تو کارنامه ی کشور داره رای بیاره... اگر دنبال کاندیدای وظیفه شناس و باوجدان و کارکن هستید یا رئیسی یا سردار محمد کا کارنامشون موجوده
  • قشقایی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    همه شوند سر و ته یه کرباسن حواله سوم به خدا
  • نادر IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    عزیز دل برادر این مردم دیگه نای شورش هم ندارند تسلیم درایت شما عزیزان شدند.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    مردم دیگه طاقتشان طاق شده تا کی باید در تنگنا وسختی زندگی کنن مردم کار ندارن کی مقصره مردم نتیجه را میبینن و وضعیت موجود را بکل مسئولین ربط میدن ترا خدا یه کاری بکنید دیگه بسته. حتی نمیتوانیم یه میوه بخریم
  • محمد CA ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 2
    تنها راه چاره و علاج ايران از نقطه نظر سياسى و اقتصادى اين است که فقط يک مجلس و يک تشکيلات مردمى برآمده از راى واقعى آحاد ملت در صحنه سياسى و اداره کشور حضور داشته باشد. مجلس هر ۸ سال يکبار تجديد و مردم مجددا نمايندگان جديد را انتخاب و راهى پارلمان مى کنند. اين مجلس وظيفه دارد که دولتى ۸ ساله تشکيل و تمام اختيارات سياسى ٬ لشگرى٬ قضائى و اقتصادى را به عهده دولت انتخاب شده قرار دهد. مجلس علاوه بر بررسى و تصويب لوايح و قوانين ضرورى نظارت اصولى بر کارکرد دولت دارد که در صورت لازم با اکثريت آرا مى تواند دولت ناکارآمد را برکنار نمايد.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    7 2
    سلام این بلاها را خودمون به دامن کشور گذاشتیم رهبری چقدر گفتند در انتخابات ها هوشیار باشید ولی تعصب های بیجا عبرت نگرفتن از گذشته فریب شعارهای بی پایه وبی اساس خلاصه گول خوردیم اجازه دادیم با روانمان بازی کردند
    • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 0
      عوضش تو خیابانوا دیوار نکشیدند!!!!!
    • بیسواد IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      1 0
      هیچ کس وهیچ حزبی چه چپ یا راست به فکر مردم نیست و نخواهد بود مگر باظهور اقا امام زمان البته اگه اعتقاد داشته باشی در ضمن همه این اشخاص مورد تایید بودن که در انتخابات حاضر شدن
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    پول مارو دولت محترم توی بورس نابود کرد
  • علی حیدری IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    اینان همان آنهایی بودند که می خواستند به اطاق شیشه ای بروند ، حالا نمی توانند قیمت دلار را به مردم بگویند ، چون برای جبران کمبود بودجه و...
  • علی DE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    توی چهارصد سال گذشته ضربه ای که دولت کلید به طبقه پایین زد کسی نزد
  • سوخته IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 0
    این دولت بنظر من خائن و صد درصد غربگرا است و اربابانش آمریکا و اوروپا ازش خواستند و او دارد تکلیفش را انجام میدهد و به هر بهانه ای در فراهم کردن اقتشاشات وشورش فعالیت میکند
    • حانیانی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 1
      خجالت بکش مهره سوخته چرا تهمت میزنی از خداوند بترس ناکارامدی هست اما مامور غرب نیستند فکر کنم مغزت سوخته.
  • محمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    نیستی بر کسانیکه فکر وطن فروشی و ذلت ملت ایران ا در سر می گنجانند حالا هر کسی در هر لباس که باشد فرقی ندارد. اصلاح‌طلبان همان ملی گرایان است امام (ره) فرمودنند ملی گرایان از منافقان بد تر است.
  • مهدی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 2
    مردم می دونن شما دروغ میگید.تحریم باعث گرونی و سیاست خارجی و داخلی شما جز منافع ملی فکر همه چیز رو کرده.امسال تو انتخابات ریاست جمهوری می فهمید سیاستهاتون چقدر مردم رو از شما ناامید کرده
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    تمام بلایایی که سر ما ملت نازل میشه بخاطر این است که ما شتر را دولا دولا سوار میشیم چرا ؟ چون نظام جمهوری بدون داشتن احزاب واقعی و آزاد که بتواند در طی چندین سال ، کادرهای سیاسی بالیاقت و کار بلد تربیت کند ممکن نیست . متاسفانه در تمامی دولتهای بعداز انقلاب آنچه بیش از همه به چشم میخورد کارنابلدی و بی لیاقتی وزرا و رئیسشان بود !!! آخه نمیشه که ما همه چیزمان با همه دنیا فرق داشته باشد . ما رئیس جمهوری داریم که رئیس کشور نیست و تازه خدا را شکر که نیست ، چرا ؟ شورای نگهبان می آید چهار کاندیدا را جلوی مردم می گذارد که ملت باید باید باید از بین این چهار نفر یکی را انتخاب کند که همین چهار نفر در مناظره هایشان دزدیها و بی لیاقتی ها ی همدیگر را عینا در مقابل دیدگاه مردم می گذارند !!!
  • Reza IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اقای رئیسی بسیار فرد پاک وصادق هست اما توی این برهه از زمان فقط اقای سید محمد خاتمی وافرادی که ایشان انتخاب کنند به عنوان وزرای پیشنهادی ووزیر امور خارجه هم اقای ظریف گزینه مناسب هست که بتونه غربی هارو ضرب فنی بکنه به شرط اینکه مجلس هم همراهی کنند مثل توصیه مقام معظم رهبری که باهم باشند وسلام
  • امیر IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    درود بر نویسنده عزیز ازیابی واقعا خوبی بود این دولت از سر نادانی این کارها زا انجام داد و حالا چوبش رو مردم بدبخت فلک زده باید بخورند قبض برقه و گاز و ابی که به لطف پیامک چند بزابر نوشته میشه و مرغ30 تومانی که تو بازار هم نیست منتظر باشیم موج شصتم کرونا این بار از نوع انگلیسی از 25 اسفند همه جا رو تعطیل میکنه کسی تو خوتب هم نمی دید پراید130 بشه وای به حال ما چی میخاستیم چی شد
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا اگر کسی بفکر مملکت و مردم هست بایستی پایان کاراین دولت حساب پس بگیرد و هرکسی که جنایت کرده محاکمه شود تا شاید مرحمی باشد بر دل مردم
  • اشنا IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    معلومه دکترای نهضت داره یا خونشون توکوچه امام جمعه بوده گرفته
  • GB ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    دولت شیخ حسن روحانی از ترس تحریم‌های ترامپ، خودزنی کرد، یعنی از ترس مرگ خودکشی کرد، ایشان وهمفکران شان بعد از تحریم فکر می‌کردند ممکنه، چند روزی مردم کالا ها ومواد غذایی را بخرند وقحطی شود، پس گفتند با گران کردن ارز قیمت اجناس را گران میکنیم که کالا باشد ولی مردم نتوانند بخرند، بعد که دوباره آشتی کردیم دلار را ارزان میکنیم، اما ایشان نمی‌دانستند که الاغ را میشه روی پشت بام برد ولی نمیشه راحت پایین بیاریش.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      جالب بود
  • GB ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    یک بنده خدایی اسم قشنگی روش گذاشته بود بهش میگفت این منگول دولته.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    مشرق جان مگه دلار هشت سال پیش چند بوده که با حساب و کتاب شما 780 برابر شده جلل الخالق
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    راست میگه دولت هم توی بورس هم توی ارز دست داره از این دست کردن توی جیب مردم دست برنمیدارند
  • US ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    باسلام ازماست که برماست درنظام مقدس جمهوری اسلامی بعدازخاتمی چنین بلایی سرم دم آمده که مستحق بدترازاینهاهستند زندبادخاتمی
  • NL ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    یعنی شما اقای نویسنده مطلب نمیدونستی که قیمت دلار رو دولت بالا پایین میکنه مگه غیر دولت کسی دلار داره برای فروش به بازار اگه شما نمدونستی ملت خودش میدونه که دلار فروش خوده دولته پس تعجب نداره حرفهای واعطی
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    اگر 8 سال پیش رئیسی انتخاب میشد الان دلار زیر 5 هزارتومان بود
  • جعفر IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    مشرق جان اول اینکه امثال آقای واعضی تودولت روحانی نخودی به حساب میاد ومردم اصلآ این شخص ودرقالب سیاستمدار نمینینند.پستی نداشتند بهش بدن آوردن این وسط ی چیزی گیرش بیاد.هراز گاهی هم گفتند برای خالی ازعریضه توهم ی چیزی بگو وهمین افراد بی مغز زندگی وعمر مردم وبه بازی گرفتند.خدایا خودت ما را ازدست دشمنان داخلی نجات بده.
  • ناشناس IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    کشور ما وقتی دست نااهلان بیفتد باید شاهد این همه نابسامانی در کشور باشیم افزایش قیمت دلار افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ کشورما شده برنامش همین جلسه تعیین قیمت تخم مرغ ومرغ واقعا خنده آور است ما انتظار داشتیم دولت گره های کوری رو باز کنه از مردم نه تیشه بر داشتن به ریشه‌ای مردم بزنن خدا ازشما نگذره چی می‌خوابید از جون ای مردم شما از دشمنم دشمن ترید حداقل دشمن میدونیم کیه ولی شمایی که در لباس میشید چه کنیم
  • اندکی تامل . IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    ومکرو مکروالله والله خیر الماکرین ،بترسید از مکر خدا .همین .
  • م. ع IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    این ها همه حرفه، دوست عزیز کشور مگر دستگاه نظارتی ندارد که هر کس هر طور خواست با بیت المال مردم برخورد کند، بدتر از این شرایط ما نداشتیم اگر دولت فعلی در خصوص بالا بردن غیر واقعی قیمت ارز خطا کرده است چرا دستگاه نظارتی مثلا مجلس که آلان از جناح مخالف دولت است برخورد نمی‌کند. اگر غیر از این باشد همه (اصول گرا و اصلاح طلب) سرو ته یک کرباس هستند. 6433
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    مشکلات مملکتی از عرفی بودن آن است، یعنی انتخاب ها و انتصاب ها از روابط و تعارفات گروهی و شخصی در تشکیلات اداری و مسوولیت های مملکتی ایجاد می گردد که این خود باعث پنهانکاری و سرپوش گذاشتن بر کاستی ها و سواستفاده افراد و گروه های مغرض از مقام و منصب کاری خود می گردد، ولی در جامعه مدنی افراد و گروه ها و مسئولان هرکدام با قوانین مدون و تدوین شده در جایگاه و مسئولیت خود با شایستگی و لیاقت کاری انجام امور می کنند، پس باید قوانین مدنی باشد نه عرفی، پسر خاله بازی را بزارید کنار.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    همچنین اضافه کنید دخالت وبه لجن کشیدن بازار بورس،خودرو،طلا وموادغذایی ومایحتاج عمومی.یعنی اگه اینا محاکمه نشن مشخصه دست همشون تو یک کاسه هست.
  • ملت‌ایران IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    ما‌که‌همه‌ازسال‌۹۶‌دیدیدم‌که‌برجام‌یک‌بهانه‌قرار‌دادوگفتند‌ما‌تحریم‌هستیم‌‌حالا‌هم‌کرونا‌را‌بهانه‌قرار‌دادند‌همه‌میدانستیم‌که‌بابالا‌بردن‌ارز‌ودلار‌اینروحانی‌وگروه‌دست‌اندر‌کار‌دولت‌جیبهای‌خود‌را‌پرکردند‌واختلاسهازیادشده‌وضرر‌وزیانها‌نسیب‌مردم‌بیچاره‌شد‌بااین‌کارشون‌یک‌لکه‌ننگی‌برای‌حکومت‌اسلام‌ایران‌گذاشتند‌ومردم‌فشارهای‌این‌دولت‌وگروه‌به‌ظاهر‌اصلاحی‌‌رافرا‌موش‌نخواهندکرد
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    جنگ زرگری ورانی از شگردهای جناح افساطلب و اعتدالی وشرکاست. دولتی که به صورت شرکت سهامی بین افسادیون واعتدالیون تشکیل شد،ازهمان ابتدا سیاست نفوذ در لایه های اقتصاد وسیاست واداده را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی درپیش گرفتند.وآنانیکه به این خیانت میشه گان رای دادند درپیشگاه خداوند مسول اند.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    قیچی تحریم وفشار حداکثری دو لبه دارد.یک لبه ی آن دولت تروریست امریکاست.لبه ی دیگ آن دولت تدبیروامید خودمان است.سخنان جنگ زرگری محمود واعظی و مثلا موضعگیری همتی را ببینیدو وعده های توخالی مش حسن که میگه دلار ۱۰۰۰تومنی.
  • میم دال IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    من فردی بازنشسته هستم که ازنوجوانی در همه فهالیتها برای پیروزی وحفظ انقلاب شرکت داشتم بی شک دولت روحانی از قاجار هم بیشتر خیانت کرد واگر حکومت بعد از دوره روحانی تک تک افراد کابینه ان وشخص روحانی را محاکمه نکند و به سزای اعمالشان نرساند دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد وانتخابات اتی ریاست جمهوری اخرین انتخاباتی خواهد بود که من شر کت میکنم چون در ای صورت محاکمه نکردن روحانی به ع الت نظام هم بی اعتقاد میشوم
  • محمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واعظی در مورد بالا بردن دلار درست گفت ..دقیقا سیاست دولت بود که دلار برسه به ۳۰ ..چرا؟؟؟ چون نا کارآمدی و بی عرضه گی خودشونو با بالا بردن دلار و ایجاد تورم جبران میکننن ..البته وقتی میگیم تورم منظور همان مقداری هست که دولت باید دست کند در جیب مردم ‌...البته فقط مختص به یک دولت نداره تمام دولت های بعد از انقلاب اگر برسی کنید وضع دلار و تورم همین جوری بوده ..چرا؟؟؟ چون همشون بیکفایت و ناکار آمد بودن ...تمام دولت های بعد از انقاب رو میگمااا هیچ کدومشون کارامد نبودن
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    مطلب بسیار شفاف و درست است اصلاح طلبان وقتی موفق نشدند نظراتشونو تحمیل کنند موذیانه ستون پنجم غربیها شدند
  • حسین IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    ولی من فکر می کنم مشکل مردم افزایش قیمت بنزین بود اینقدرم حافظه مان ضعیف نشده ان اتفاقات بد بعد از سه برابر کردن بنزین رخ داد
  • زهرا IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا تقصیر مردم چیه ک انقد خواری بکشیم یکم رحم کنین اگ واقعا خدا میشناسی دروغ نگین ب ملت اینقد
  • یاعلی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    مملکت را بردن به لبه پرتگاه خدا از اینها نگذرد که با مردم خودشون چه کردن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    دولت روحانی با تخریب اقتصاد کشور و آشفته کردن زندگی بیش از 90 درصد ملت ایران در صدد ایجاد اعتراض اجتماعی است ، او با این کار، زمینه نامه نگاری خوئینی ها ، رنانی و حالا خاتمی و ... ( ادامه خواهد داشت ) برای باج خواهی از نظام و رهبری را دنبال میکنند البته هماهنگ با این افراد .
  • قاسم IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    عقیده اصلاح طلبان همان عقیده منافقین است که هدف وسیله را توجیه می کند
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    این که چیزعجیب وتازه ای نیست پارسال خودرئیس جمهورهم گفت ماداریم مصلحتی دالارراافزایش می دهیم وگرنه اگربخواهیم درعرض چندهفته دلاررابه زیر۱۵هزارتومن هم می رسانیم. البته بعضیاهنوزهم باورندارندکه کاردولت بود.نتیجه ش اینکه مسکن مهری که ۶۰تومن مابندرعباس می خریدیم حالاشده۸۰۰تومن وکلاگرونی ملک واجناس و...‌درکشور
  • رامین IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خلایق هر چه لایق ......
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    برای اینکه نونشون تو شلوغی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    عجیبترین دولت از پیدایش بشریت همین‌ها هستند
  • فاطمی DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    اقای واعظی شما برای مردم دل نمی سوزانید شما کاسبان تحریم هستید وقت انتخابات شده...
  • مجید IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    دوباره به ...طلبها رای بدید شاید اینبار راست بگن. از ماست که بر ماست.
  • حمید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خلایق هرچه لایق.اونهایی که فکر می کردند روحانی براشون کعبه آمار است حالا دست پخت خودتون را بخورید. نوش جانتان .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    چرا قوه قضاییه دست به کار نمیشود و...
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خداوند خودش ملت را از سر شما حفظ کند
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    من که دیگه به دولت اعتماد واعتقاد ندارم....
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    آقا لطفا افزایش دلار و طلا رو ول کنید مهم افزایش قیمت مایحتاج مردم هست که اصلا ترمز نداره و هر روز شاهد افزایش قیمت پوشاک و خوراک و ... هستیم بدون طلا و دلار هم میشه زندگی کرد
  • سجاد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    خدا هدایت کنه دولتمردان
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    من هم موافقم
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    تمام این افراد فرزندانی در خارج از کشور دارند حال اگر بنده خدایی حرف از آمریکا بزند چوب دراستین میشود.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    در قیامت باید پاسخگوی مردم ضعیف باشند ....
  • راوی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    بدون هیچ توهین میخوام چیزی بگم ، وقتی کسی کاندید ریاست جمهوری میشه، باید فکر اینم بکنه که در برابر تمامی حقوقی که بدست میگیره باید مسئولیت هم داشته باشه ، نه اینکه مثلا کشور تورم سرکشید تقصیر را بندازی کشور های دیگر .
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر بَرَد کالا...
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    لعنت .....چه به سر مردم آوردین خیراز عمرتان نبینید بحق خون شهدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس