واکسن کرونای ایرانی نمایه واکسن ایرانی نمایه

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی در خصوص ادغام فازهای مطالعاتی واکسن‌های ایرانی کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز گذشته از ادغام فاز دو و سه مطالعه بالینی واکسن ایرانی کووبرکت خبر داد؛ براین اساس قرار است در فاز دو و سه این واکسن به ۲۰ هزارنفر تزریق شود، پیش از این و در فاز دوم قرار بود این واکسن به ۴۰۰ نفر تزریق شود.

علاوه بر این فاز اول و دوم یکی دیگر از واکسن‌های ایرانی قرار است در هم ادغام شود؛ بر این اساس امروز مرحله یک و ۲ کارآزمایی بالینی واکسن کرونای "رازی کووپارس" آغاز می‌شود.

توضیحات وزارت بهداشت در مورد ادغام فازهای مطالعاتی واکسن کرونا

کیانوش جهانپور، در خصوص ادغام فازهای مطالعاتی واکسن‌های ایرانی کرونا گفت: با توجه به شرایط اضطراری بحران همه گیری کرونا در جهان تقریبا همه واکسن‌هایی که برای مقابله با کرونا در دسترس قرار دارند و یا اینکه به زودی در دسترس قرار می‌گیرند علاوه بر خلاصه کردن فازهای مطالعات بالینی به نوعی فازهای مطالعاتی و «۱ و ۲» یا «۲ و ۳» را با هم ادغام کرده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه این ادغام صرفا در ایران، انجام نمی‌شود، ادامه داد: ادغام فازهای مطالعاتی واکسن‌های کرونا موج تسریع روند دستیابی به واکسن ایمن و موثر می‌شود و با ادغام فازهای «۱ و ۲» و یا «۲ و ۳» و با حذف برخی مراحل بروکراتیک و اداری، در زمان صرفه جویی می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در شرایط فعلی این انتظار وجود دارد که صرفه جویی در زمان اتقاق بیفتد، افزود: در صورتی که شرکت‌های سازنده واکسن در قالب پروتکل اجرایی مطالعات بالینی خود پیشنهادی موجه در این خصوص داشته باشند و پروتکل‌هایشان از لحاظ علمی و فنی، قابل قبول و اقناع کننده باشد، منعی برای ادغام مرحله اول و دوم، یا مرحله دوم و سوم، با رعایت ضوابط علمی و فنی مورد نظر سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق در پژوهش، نخواهیم داشت و مطابق آنچه در مورد واکسن‌های موجود در دنیا مطابق نظر و تایید رگولاتورهای توسعه یافته یا مجامع جهانی صورت گرفته، قابلیت تعمیم به واکسن‌های کاندیدا در ایران نیز خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس