گروه‌های مقاومت عراق

گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای مشترک حمله دیروز آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را محکوم کردند و گفتند این حمله بیشترین هزینه را برای واشنگتن خواهد داشت.

به گزارش مشرق؛ گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی در مرز سوریه را محکوم کردند و گفتند که این اقدام بیشترین هزینه را برای واشنگتن خواهد داشت.

هیأت هماهنگ کننده گروه‌های مقاومت عراق شنبه‌شب در این بیانیه‌ تأکید کردند: «هدف قرار دادن مراکز دیدبانی الحشد الشعبی همه تفاهم‌هایی را که با برخی از طرف‌های سیاسی به نتیجه رسیده بودند، از بین خواهد برد».

در این بیانیه آمده است: «در برهه‌ای که ناامیدشدگان خائن دست به توجیه‌تراشی‌های پوچ برای مشروع و قانونی کردن حضور نیروهای اشغالگر آمریکای جنایت‌کار در خاک عراق می‌زنند، که برخلاف قانون و قانون اساسی است، آن‌ها همه‌گونه تهمت را علیه مخالفان این حضور و مقابله‌کنندگان با اشغالگران کینه‌توز به زبان می‌آورند و عمداً به فراموشی سپرده‌اند که این موضع، موضع میلیون‌ها نفر از مردم عراق است که پارلمان رأی به خروج نظامیان بیگانه از خاک خود داد».

در این بیانیه تصریح شده است که کوچکترین کشور در دنیا حاضر به نقض حاکمیت خود نیست چرا رسد به کشوری به اندازه عراق که تاریخ، پشتوانه فرهنگی و دینی و بافت اجتماعی مشخصی دارد.

گروه‌های مقاومت عراق تأکید کردند که اقداماتی از این دست از سوی آمریکا آخرین نخواهد بود و تکرار خواهد شد ولی شکی نیست که بیشترین هزینه را خواهد داشت و نه تنها تفاهم‌ها با برخی از طرف‌های سیاسی بلکه به صورت قاطعانه قواعد درگیری‌ که بر اساس این تفاهم‌ها ترسیم شده نیز از بین خواهد رفت.

مقاومت عراق در بیانیه امشب خود گفت که فرصت برای دولت عراق جهت اینکه موضع خود را به وضوح درباره اقدام نظامیان اشغالگر یا کشورهایی که از خاک خود به عراق حمله می‌کنند، نشان دهد، خیلی کم است.

گروه‌های مقاومت عراقی همچنین از دولت عراق خواستند که درباره شخصیت‌ها و مسئولانی که با اشغالگران درحمله به نیروهای الحشد الشعبی همکاری کرده، تحقیق و توضیحات کامل و شفاف و کافی ارائه دهد.

این گروه‌ها ضمن تأکید بر پاسخ مناسب به جنایت آمریکا هشدار دادند که تداوم تغافل و بی‌اعتنایی در این مسئله، همه را به عرصه‌ای که عواقب ناگواری خواهد داشت، سوق خواهد داد.
دولت آمریکا بامداد دیروز جمعه اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر به  مواضع نیروها و سفارت این کشور در بغداد و اربیل، به مواضع نیروهایی که مدعی شده است عامل این حملات بوده حمله کرده است. 

براساس ادعای وزارت دفاع آمریکا این حمله در خاک سوریه رخ داده است. کتائب حزب الله عراق اعلام کرده است که یک از نیروهایش در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

دولت سوریه و بسیاری از گروه‌های عراقی این حملات را به شدت محکوم کرده و درباره عواقب آن به آمریکا هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    6 0
    دمتون گرم، خدا قوت!!
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    ببینیم و تعریف کنیم
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 2
    خوب اگه امریکا بیابان ها را زده بگذارید دلش خوش باشه .اما این نوع بیانیه دادنها حکایت از اسیب بیشتری هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس