کد خبر 1186628
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
لاوروف: غرب می‌خواهد روسیه عرصه‌ای برای پیشبرد منافعش باشد

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده قصد دارد به صورت دائم به حضور غیرقانونی خود در سوریه ادامه دهد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که مسکو شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد ایالات متحده قصد دارد به صورت دائمی نیروهای خود را در سوریه حفظ کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی با تأکید بر قصد مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن در خصوص تصمیم ایالات متحده برای حضور دائمی در سوریه، گفت: « ما اخیراً اطلاعات متفاوتی از چندین منابع دریافت کرده‌ایم. ما در حال حاضر نمی‌توانیم این اطلاعات را تأیید کنیم و می‌خواهیم مستقیماً از آمریکایی‌ها این مسئله را سؤال کنیم».

بیشتر بخوانید:

لاوروف: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

وی ادامه داد: «ظاهراً، آنها تصمیم گرفته‌اند که هرگز سوریه را ترک نکنند حتی اگر تا نقطه نابودی این کشور پیش رود».

وزیر خارجه روسیه همچنین در واکنش به حملات هوایی پنجشنبه شب گذشته ایالات متحده علیه نیروهای «الحشد الشعبی» در شرق سوریه گفت که آمریکا تنها دقایقی قبل از این حملات، به ارتش سوریه هشدار داد.

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

لاوروف در این خصوص گفت: «ارتش ما چهار تا پنج دقیقه قبل از موعد (حمله) هشدار دریافت کرد» و نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که «ایالات متحده به صورت غیرقانونی و در تناقض با تمامی هنجارهای قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص آشتی در جمهوری عربی سوریه، در قلمرو سوریه حضور دارد».

این دیپلمات روس در ادامه با انتقاد از تلاش‌های واشنگتن برای اعمال فشار به کشورهای دیگر به منظور جلوگیری از ارائه کمک‌های انساندوستانه به سوریه و تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر بازسازی این کشور غرب آسیا گفت: «آنها همچنان با کارت جدایی‌طلبی بازی می‌کنند. آنها با استفاده از اهرم فشار خود به کشورهای دیگر، همچنان هرگونه تدارکاتی را حتی اگر کمک‌های انساندوستانه باشد، مسدود می‌کنند...در عین حال، آنها به صورت  غیرقانونی از منابع هیدروکربن سوریه بهره‌برداری می‌کنند».

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور جو بایدن مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    روسيه و ايران در اين شرايط حساس استراتژيک بايد اين حروم زاده ها را بيرون کنن.روسيه بايد اينرا متوجه باشد که ماندن آمريکا در غرب آسيا يک خطر مستقيم برای خودش هم هست.
  • mojtaba SE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    مشرق جون .از نظر من این خبر از همه خبرها مهمتر است .چرا؟چون یک پیغام و یا سئوال از خود (لاورف)است .که چه باید کرد با امریکا که دنبال تروریزیم و نا امن کردن منطقه است و قوانین شورای امنیتی که 70 سال پیش خودشان نوشته اند رو هم اجرا نمیکنه؟؟جواب این است که قوانین رو برندگان مینویسند و روسیه چین باید قوانین جدید با ایران بنویسند ,و نوشتن این قوانین با ایران هزینه داره و روسیه و چین باید این هزینه رو به ایران بدهند چون خوب میدانند که امریکا از منطقه بیرون نمیره ,تا ما بیرون ندازیمش..
  • شاهد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    باید بمونه و مدعی هم باشه وقتی ی مشت ببو گلابی روئسای دولت منطقه باشند و دست نشانده شیطان بزرگ چرا نمونه.ما هم اگر درایت رهبر عزیزمان و شجاعت حاج قاسم و نیروهای فداکارش نبود مثل بقیه دولتها تماشاچی بودیم و تا الان امریکا بعد از سوریه و عراق تو ایران هم پایگاه داشت.مگر همین مسئولین نبودند که با حضور ایران مخالفت می کردندو . . . . . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس