کد خبر 1186625
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
واکنش مرندی به نامه یکی از سران فتنه به رهبر انقلاب/ خسارت عظیم فتنه ۸۸ یادتان باشد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، در واکنش به نامه اخیر رئیس دولت اصلاحات به رهبر معظم انقلاب گفت: برخی داخلی‌ها کار مشابه آمریکایی‌ها را تکرار نکنند.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا مرندی، در واکنش به نامه‌نگاری اخیر یکی از سران فتنه با رهبر معظم انقلاب و طرح مسائلی از قبیل مذاکره با آمریکا به عنوان راه حل مشکلات کشور و حمایت مجدد از سران فتنه ۸۸ اظهار داشت: این نامه‌نگاری از این جهت عجیب به نظر می‌رسد که در حال حاضر آمریکایی‌ها اینطور فضاسازی می‌کنند که ما اهل مذاکره و تعامل هستیم، در حالی که ذره‌ای از فشارهایشان را بر ملت ایران کم نکرده‌اند؛ در چنین شرایطی، برخی داخلی‌ها کار مشابه آنها را تکرار نکنند و  یادشان باشد که چه خسارت عظیمی در سال ۸۸ به کشور وارد کردند.

ببینید:

فیلم/ چرا ایران تغییر در برجام را نمی‌پذیرد؟

وی افزود: تا پیش از شروع حوادث خرداد ۸۸، اوباما و غربی‌ها این آمادگی را داشتند که در موضوع هسته‌ای امتیازات زیادی به طرف ایرانی بدهند و به دنبال آن بودند که این مسئله حل شود، چون حضور مردم را در صحنه دیده بودند. 

رفتار سران فتنه، زمینه فشار بیشتر را از سوی غربی‌ها فراهم کرد

این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: اما وقتی فتنه ۸۸ کلید خورد، فضا برای فشارهای بیش از حد و دوباره از سوی طرف‌های غربی فراهم شد و متأسفانه سران فتنه هم با اینکه فرصت چندباره برای جبران خطاهایشان داشتند، نه تنها از این فرصت استفاده نکردند، بلکه بر همان طبل فتنه کوبیدند. 

مرندی تصریح کرد: من در آن ایام دو بار با آقای موسوی مکاتبه داشتم و یکبار هم در تماس تلفنی وی با بنده، این نکته را به او گفتم که طرح اظهاراتی مانند آنچه دو روز قبل از انتخابات در مصاحبه با نشریه تایمز مطرح کرده بود، عجیب به نظرم می‌رسید و تصور می‌کردم که این اظهارات ساختگی است، اما متأسفانه گذر زمان نشان داد که آنها چنین اظهاراتی را با اعتقاد مطرح کرده بودند. 

وی ادامه داد: موسوی در آن مصاحبه و در موارد مشابه، با مطرح کردن مسائلی از قبیل اینکه ما با تظاهرات خیابانی به دنبال کاهش قدرت ولی‌فقیه هستیم، نشان داد که به اصل موضوع ولایت فقیه اعتقادی ندارد و اینها نشانه انحراف از اصل بود. 

هرجای دنیا چنین رفتارهایی می‌کردند، اعدام می‌شدند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه رفتار سران فتنه در سال ۸۸ علاوه بر صدها میلیارد دلار خسارت به کشور منجر به شهادت دهها نفر از نیروهای بسیجی شد، عنوان کرد: اگر در هر جای دنیا این اتفاق‌ها را رقم می‌زدند و اگر کسی غیر از مقام معظم رهبری بود، این افراد قطعاً اعدام می‌شدند؛ آنها بعد از این زمان هم نه تنها عذرخواهی نکردند، بلکه به تکرار حرف‌های بی‌مبنای قبلی پرداختند و حالا این ساده‌انگاری است که کسی دلسوزی از آنها ببیند. 

مرندی تأکید کرد: بارها گفته‌ام و مطمئن هستم که رهبر انقلاب آنقدر بزرگ‌منش هستند که اگر این افراد همان زمان عذرخواهی و جبران خطا می‌کردند، شاید آنها را می‌بخشیدند، ولی چنین کاری نکردند. 

فعالان سیاسی در مقابل این نامه‌نگاری‌ها خام نشوند

وی با تأکید بر اینکه خام شدن در مقابل این قبیل نامه‌نگاری‌ها و این اظهارات قابل قبول نیست و مردم هم هوشیار هستند، گفت: گروه‌های سیاسی داخلی باید متفقاً و به وضوح مواضع خودشان را در حمایت از مردم و رهبری اعلام کنند و این را مطالبه کنند که نویسنده این نامه باید به وضوح به اشتباهاتشان اعتراف کند و در مراحل بعد، مراجع قانونی راجع به آنها تصمیم بگیرند. 

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: در مقابل خیانت به کشور و مردم نمی‌توان به کسی ترحم کرد، لذا گروه‌های سیاسی هم یادشان باشد که نباید خام چنین اظهاراتی شوند و بدانند که همگی در مسائل کلان بین‌المللی باید پشت سر رهبری حرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید فروزان CH ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    8 9
    در فتنه ۸۸ ، عوامل فتنه اعدام نشدند ، در ۱۴۰۰ اگر مجددا فتنه براه اندازند ،دبگر بخشش و لطف نباید باشد ، یکبار برای همیشه باید کشور و نظام از شر این انگل‌ها راحت شود،
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    8 7
    متاسفانه هنوز خیلی از مردم از روی ناآگاهی طرفدار این گونه افراد هستند که ما باید آگاهی خودمون رو بالا ببریم تا بتونیم با بحث منطقی و بدون پرخاش و توهین اون ها رو آگاه کنیم
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    9 6
    احسنت جناب آقای دکتر مرندی
  • نور IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    7 17
    خدایا، هنوز شما درگیر این «فتنه» اید؟ فتنه گر اصلی که «احمدی نژاد» بود! چه قدر حقد و کینه نسبت به خاتمی دارید؟
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      4 2
      عزیز خاتمی از ریشه داشت میزد
  • سید میثم IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 2
    احسنت ..عالی فرمودید ...راه نجات کشور تبعیت از ولی فقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس