کد خبر 1186425
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
پروازهای خارجی نوروز در هاله‌ای از ابهام / دوبی از سر گرفته شد

پس از آنکه امارات متحده عربی با از سر گیری صدور ویزای گردشگری به این کشور برای ایرانیان موافقت کرد، یک شرکت هواپیمایی ایرانی از آغاز فروش بلیت پروازهای دوبی خبر داده است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه سید محمد حسینی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در امارات متحده عربی (ابوظبی) از آغاز مجدد صدور ویزای توریستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر داد، از روز پنج شنبه ۷ اسفند ماه نیز تعدادی ویزای گردشگری برای ایرانیان و شهروندان ۱۳ کشور مسلمان صادر شد.

پروازهای خارجی نوروز در هاله‌ای از ابهام

آغاز پروازهای روزانه دوبی + نرخ بلیت

همچنین یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز پس از آنکه صدور ویزای توریستی دوبی آغاز شد، از صدور و فروش بلیت پروازهای روزانه به دوبی برای همه اقشار مردم خبر داد.

همچنین قیمت فروش بلیت پرواز یک طرفه تهران-دوبی از سوی این ایرلاین ایرانی برای پروازهای چارتری ۴ میلیون و ۷۰۰ و سیستمی ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عنوان کرده است.

پروازهای خارجی نوروز در هاله‌ای از ابهام

توضیحات تکمیلی آقای سفیر

پس از آن بار دیگر سفیر ایران در امارات در پُست جدیدی در فضای مجازی، اعلام کرد هنوز جزئیات موضوع از سوی مسئولان نهادهای دی ربط اماراتی به دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دوبی (سرکنسولگری ایران در دوبی) اعلام نشده است.

به گفته حسینی، فعلاً اولویت با خانواده‌هایی است که پیش از این ثبت نام کرده بودند.

پروازهای خارجی نوروز در هاله‌ای از ابهام

برخی شنیده‌ها حاکی از صدور تعدادی ویزای توریستی امارات برای خانواده‌های ایرانی در روز پنج شنبه ۷ اسفند است اما در خصوص سفرهای نوروزی به دوبی هنوز تصمیم گیری نشده است.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها: هنوز هیچ چیز مشخص نیست

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره احتمال از سرگیری پروازهای دوبی اظهار کرد: دفتر نمایندگی ایران در دوبی خبری اعلام کرده که صدور ویزاهای توریستی امارات از سر گرفته شده است.

وی افزود: اینکه این ویزا برای چه افرادی صادر می‌شود، هنوز مشخص نیست؛ فکر نمی‌کنم عملاً اقدام خاصی انجام شده باشد.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفرهای نوروزی، ایرلاین‌ها اقدام به فروش بلیت دوبی خواهند کرد یا خیر؟ گفت: اگر امارات صدور ویزا را آغاز کند مشکلی نیست و ایرلاین‌ها می‌توانند پرواز کنند اما اگر این اتفاق نیفتد، از آنجا که مشخص نیست امارات چه برخوردی با مسافران خواهد داشت، فروش بلیت نوروزی سفرهای دوبی از هم اکنون، مشکل ساز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صدور بلیت و ویزای گردشگری امارات به آژانس‌های گردشگری ابلاغ شده است؛ کنسولگری ایران در دوبی نیز پیگیری می‌کرد تا ویزای ایرانیان صادر شود اما هنوز جزئیات این موافقت امارات مشخص نیست و نهادهای ذی ربط در این کشور باید اطلاعات دقیق‌تری منتشر کنند. به گفته مسئول نمایندگی ایران در امارات، فعلاً کسانی که از قبل اقدام کرده بودند با اولویت خانواده‌ها، می‌توانند ویزا دریافت کنند.

اسعدی سامانی درباره زمان آغاز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به دوبی نیز گفت: هر زمان که صدور ویزای گردشگری از سر گرفته شود، ایرلاین‌های ما هم می‌توانند پروازها را از سر بگیرند.

رئیس انجمن آژانس‌ها: دستورالعمل پروازهای دوبی یکشنبه ابلاغ می‌شود

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و سفرهای هوایی درباره از سرگیری پروازهای دوبی گفت: هنوز دستورالعمل لازم به ما ابلاغ نشده و قرار است یکشنبه ۱۰ اسفند (فردا)، دستورالعمل مربوطه به آژانس‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: قرار است گردشگران، تجار و دانشجویان ویزای دوبی دریافت کنند اما نباید مانند سال گذشته شود که بسیاری از مردم ثبت نام و مبالغی پرداخت کردند اما ناگهان با توقف پروازها و تورهای دوبی مواجه شدیم و بسیاری از متقاضیان یا نتوانستند پول‌های خود را پس بگیرند یا با مشکلات دیگری روبه رو شدند.

رفیعی ادامه داد: اگر ویزای توریستی دوبی فعال شود، دفاتر خدمات گردشگری اقدام به صدور تورهای نوروز ۱۴۰۰ به دوبی خواهند کرد اما در حال حاضر اقدام خاصی انجام نشده است.

وی درباره شروع پروازهای روزانه یک شرکت هواپیمایی ایرانی به دوبی نیز گفت: این پروازها محدود است ولی اگر پروازهای معمولی هم باز شود، مجدداً شاهد حجم بزرگی از تقاضای سفر به دوبی خواهیم بود.

پروازهای بین المللی محدودیت مسافرگیری ۶۰ درصد ظرفیت پرواز را ندارد

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل هوایی گفت: تعیین سقف ظرفیت ۶۰ درصد فروش بلیت پروازهای داخلی، در پروازهای بین المللی وجود ندارد و انجام آن در کشور ه نظر من کار اشتباهی بود چون همان هواپیما برای سفرهای خارجی با مدت زمان طولانی‌تر، بدون سقف ظرفیت فروش بلیت، اقدام به مسافرگیری می‌کند اما در پروازهای داخلی و با مدت زمان کوتاه‌تر، باید حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت خود را به فروش برساند یا اینکه از فرودگاه مهرآباد باید با ۴۰ درصد طرفیت خالی پرواز کند ولی از فرودگاه امام خمینی (ره) می‌تواند با تمام ظرفیت مسافرگیری و پرواز کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس