واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر در آسایشگاه کهریزک

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر مقیم مرکز کهریزک ظرف ۲ روز انجام خواهد گرفت، گفت: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، وحید قبادی دانا، در مراسم شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ در مرکز نگهداری سالمندان و معلولین کهریزک با اشاره به اینکه حدود یکسال از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان حدود ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددیار فعالیت‌هایی را انجام دادند و از ۱۴ هزار سالمندی که نگهداری می‌شوند، ۳ هزار ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار ۲۹۵ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمانند و ۳۷۵ نفر متأسفانه فوت شدند.

وی، میزان ابتلاء به کرونا در مراکز سالمندان را ۲۲ درصد عنوان کرد و افزود: ۲.۶ دهم درصد از این افراد فوت کردند.

قبادی دانا اظهار داشت: اگر آمار مراکز معلولان هم به این لیست اضافه شود، تعداد افراد تحت نظر به ۵۱ هزار نفر می‌رسد که در مجموع مراکز ۷ هزار مبتلا که در میان آنها وجود داشته و ۶ هزار نفر بهبود یافته و ۷۰۰ نفر تحت درمانند.

قبادی دانا ادامه داد: مجموع افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی نگه داری می‌شوند و به همراه آمار فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، مجموعاً ۴۵۲ نفر ناشی از کرونا فوت کرده‌اند، که درصد ابتلای آنها به طور کلی ۱۴ درصد بوده و درصد فوت ۰.۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۵ مرکز سالمندان کشور، ۱۷۱ مرکز آلودگی داشته است خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ درصد مراکز هیچ‌گونه ابتلایی نداشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از مجموع ۹۲۵ مرکز، ۳۸۲ مرکز آلوده شدند که رقم ۴۱ درصد را دارد و ۶۰ درصد از این مراکز کنترل شده‌اند.

به گفته وی، در مهر و آبان ۸۰ هزار مددجو و پرسنل بهزیستی رایگان در مقابل آنفلوانزا واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون حدود ۱۴۰۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت را در آسایشگاه کهریزک با حضور وزیر بهداشت آغاز شد و ظرف دو روز این واکسیناسیون تکمیل می‌شود.

قبادی دانا تاکید کرد: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم، که به ترتیب سالمندان، بیماری روانی مزمن، معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی مزمن مقیم در مراکز واکسینه خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 3
    هنوز شروع نکردید فقط حرف و حرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس