کد خبر 1186013
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
هواشناسی ایران ۹۹/۱۲/۸| بارش برف و باران تا دوشنبه در برخی استان‌ها/ سامانه بارشی جدید سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه هفته آینده در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف روی می‌دهد.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایداری حاکم است و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش بینی شده است.

روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در شمال غرب، غرب،‌سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز کاهش محسوس دما و مانداری هوای سرد در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد. این کاهش دما در شرق و جنوب شرق ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. طی این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان سطحی معابر وجود دارد و از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی شده است.

امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی شده و در برخی مناطق به ویژه زابل باعث توفان گردو خاک می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس