کد خبر 1185990
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تعطیلی اصناف اهواز در پی تشدید وضعیت قرمز

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به مشکلات صنوف رسیدگی کنند، گفت: اداره مالیات بهتر است اصناف را رها کرده و به دنبال کسانی که پرونده مالیاتی دارند بروند.

به گزارش مشرق، ابراهیم درستی مشاور و نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور شامگاه پنجشنبه در نشست با هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان ری اظهار کرد: با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) اصناف بازوان ستبر انقلاب هستند که باید به آن‌ها رسیدگی و مشکلات آن‌ها احصاء و برطرف شود.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی به صنوف برای پرداخت حق بیمه و مالیات فرصت ۲ ماهه دادند که پس از این مدت بدون هیچ کم و کاستی معوقات دریافت شد.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور با گلایه از برقراری مجدد استعلام ماده ۱۸۶ ق. م. م در سامانه ایرانیان اصناف جهت صدور یا تمدید پروانه کسب افزود: مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو اخذ استعلام ماده ۱۸۶ ق. م. م بوده است و این برقراری مجدد اخذ استعلام بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حتی اگر بدون بررسی پاسخ داده شود خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا است.

درستی تصریح کرد: صنف آرایشگران زنانه به دلیل فعالیت زیرزمینی برخی واحدها اکنون از گروه شغلی ۳ به گروه ۲ منتقل‌شده است که این تغییر با پیگیری‌های مداوم و با هدف حفظ سلامت جامعه از طریق اعمال نظارت بر خدمات‌رسانی انجام شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و شرایط اقتصادی در کشور، واحدهای تولیدی وضعیت خوبی ندارند. 

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: در شرایط فعلی بهتر است مالیات اصناف را رها کرده و به دنبال کسانی که پرونده مالیاتی دارند بروند، اصناف از طریق اظهارنامه مالیات خود را اعلام می‌کنند که اگر خلاف آن ثابت شد، از آن‌ها مالیات دریافت کنند.

درستی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه عملکرد اصناف چندین برابر شده اما درآمدها کاهش‌یافته است در حال حاضر مجلس به‌عنوان رأس امور می‌تواند به این موضوع ورود کند، مردم گرفتار هستند و به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند که امیدوار هستیم از سوی نمایندگان رسیدگی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی محمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 0
    نحوه اخذ مالیات باید تغییر کند و مانند فیش مردم بپردازند و ماموران مالیات دخیل نباشند. و منطقی باشد نه تصاعدی
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 1
    واقعا صنوف متوسط و کوچک از قانون جدید دولت دارن زجر میبینند
  • ت IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    پيشنهاد عادلانه ايست ! صنوف و رها كنيد ، كارمندا ، توليدكنندگان ، كارگران و... رو سفت بچسبيد !
  • حامی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    همه باید مالیات بدهند و رها کردن اصناف هم درست نیست همین اصناف حیله گر و فاسد دیدیم چگونه سر تخلفات صنفی واحدهایشان سکوت میکردند و از حرامخواری هیچ ابایی نداشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس