واکسیناسیون کرونا

واکسیناسیون سالمندان علیه بیماری کووید ۱۹، از آسایشگاه کهریزک آغاز شد.

به گزارش مشرق، همزمان با میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز مددکار "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه "وحید قبادی‌دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور از آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک بازدید کردند و واکسیناسیون سالمندان این مرکز آغاز شد. 

وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شیوع یکساله ویروس کرونا، گفت: مراکز سالمندان و نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در این مدت به همت کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی کشور با مدد ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددکاری که در این مراکز هستند، فعالیت پیشگیرانه انجام دادند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از ۱۴ هزار سالمندی که در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت نگهداری می‌شوند، ۳ هزار و ۱۷۶ نفر مبتلا به کرونا شدند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۵ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند و ۳۷۵ نفر علی‌رغم همه اقدامات انجام شده، فوت کردند.

واکسیناسیون سالمندان علیه کرونا آغاز شد

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد سالمندان در مراکز سراسر کشور به کرونا مبتلا شدند که ۲.۶ درصد از این افراد فوت شدند، ادامه داد: البته اگر آمار مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت را به مراکز سالمندان اضافه کنیم این رقم به ۵۱ هزار نفر می‌رسد که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و در مجموع از ۷ هزار نفر مبتلا، ۶ هزار نفر بهبود یافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند.

قبادی‌دانا، ادامه داد: در مجموع افرادی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ۴۵۲ نفر به سبب کرونا طی یکسال گذشته فوت شدند که ابتلا ۱۴ درصد و فوت ۸ درصد بوده است؛ همچنین از ۳۰۵ مرکز سالمندان، ۱۷۱ مرکز به ویروس کرونا آلوده شد و حدود ۴۴ درصد مراکز الحمدالله ابتلایی نداشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: از مجموع ۹۲۵ مرکز معلولان و سالمندان ، ۳۸۲ مرکز متاسفاته آلوده شدند که رقم ۴۱ درصد را دارد و ۶۰ درصد مراکز کنترل شدند. در مهر و آبان‌ماه جاری ۸۰ هزار مددجو و پرسنل مراکز شبانه‌روزی به صورت رایگان با واکسن آنفولانزا واکسینه شدند و امروز آغاز واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای معلولیت را با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک شاهد هستیم و حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر از مددجو واکسیناسیون می‌شوند.

به گفته قبادی‌دانا در پارت اول، سهمیه ۲۰ هزار تایی به مراکز بهزیستی در سراسر کشور تعلق گرفته است که به ترتیب سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و جسمی_حرکتی مقیم در مراکز شبانه‌روزی واکسینه خواهند شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یکی از مردم IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    بیشتر از اون قسمتی ناراحت شدم که اونجا هستند بجای اینکه کنار خانواده شون باشند...خدا کمکشون کنه با رحمت خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس