بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر با حضور روحانی آغاز شد

بهره برداری از طرح ملی آزادراه غذیر به طول ۱۵۸ کیلومتر در استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

به گزارش مشرق، در پنجاه و دومین برنامه افتتاح جهش تولید آزادراه غدیر با 6 خط عبوری رفت و برگشت و به ارزش هفت هزار میلیارد تومان در چهار استان قزوین، مرکزی، البرز و تهران صبح امروز پنجشنبه با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. 

هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و بهره برداری از آن سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود.

آزادراه غدیر که از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند، علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.  

70 درصد منابع مالی این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تامین شده است اما با رویکرد حمایت از بخش خصوصی، قرارگاه به عنوان چتر حمایتی، اجرای این پروژه را به پیمانکاران داخلی واگذار کرده است، به گونه‌ای که حدود 80 درصد آزادراه غدیر توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    کو نقشه راه ها ؟!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    ۷ هزار میلیارد تومان نه و ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده کلا همه اش رو با نرخ تورم الان حساب کرده و میگه ۷.... استارتش سال ۹۳ خورده شده
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    عوارض زیادی داره فرض کنید شخصی میخواد از قزوین بره گرمسار از خود آزادراه قزوین زنجان تا آبیک عوارضش میشه حدودا ۳۵۰۰ تومان از آبیک تا چرمشهر میشه ۲۵۰۰۰ تومان و از چرمشهر تا گرمسار هم میشه ۷۰۰۰ تومان به همین خاطر ممکنه خیلی استقبال نشه شاید اوایل برای رفع کنجکاوی مردم استفاده کنن ولی هزینه ها قطعا تو تصمیم مجدد برای استفاده از این مسیر تاثیر داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس