روحانی نمایه

رییس جمهوری امروز در جریان دریافت استوارنامه سفیران پنج کشور در ایران، با تاکیدکرد: شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران با گذشته تغییر کرده است.

به گزارش مشرق، سفیران کشورهای سنگال، بولیوی، غنا، اسلواکی و رومانی امروز چهارشنبه استوارنامه‌های خود را تقدیم رییس‌جمهوری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی حین دریافت استوارنامه سفیر جدید بولیوی، با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران- لاپاز اظهارکرد: تبادل محصولات مورد نیاز دو کشور می‌تواند حوزه مختلف روابط دو کشور را توسعه دهد.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

رییس‌جمهوری با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید بولیوی در تهران ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت وی شاهد تعمیق روابط دو کشور باشیم.

خانم "رومینا گواد الوپه" سفیر جدید بولیوی در تهران هم در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌جمهوری گفت: ایران برای بولیوی یک شریک راهبردی است و ما همیشه از مواضع به حق ایران از جمله در موضوع هسته‌ای، در مجامع بین‌المللی حمایت کرده و خواهیم کرد.

گوادالوپه توسعه و تعمیق روابط و تقویت پیوندهای دوستی بین دو کشور از اهداف اصلی خود در ایران عنوان کرد.

 علاقمند به استفاده از فرصت‌های موجود برای کشت فراسرزمینی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین حین دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری غنا در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها با غنا در زمینه‌های اقتصادی و علمی و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای کشت فراسرزمینی است.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

رییس جمهوری تصریح کرد: گسترش همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و غنا می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه داشته باشد و دو دولت باید ضمن تشویق بخش‌های خصوصی، حمایت‌های لازم را از همکاری‌های آنها به عمل بیاورند.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

 اریک اسوبواتنگ سفیر جدید جمهوری غنا در تهران هم در این دیدار روابط دو کشور را دیرپا و دوستانه خواند و گفت: روابط سیاسی ایران و غنا بسیار گرم و صمیمی است و باید تلاش کنیم روابط اقتصادی فیمابین نیز هم‌پای روابط دوستانه سیاسی گسترش یابد.

ایران آماده تبادل تجربیات با کشورها در مقابله با کرونا است

رییس جمهوری حین دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران هم گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و علمی وجود دارد.

روحانی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند و آماده تعامل و تبادل نظر و تجربه در عرصه مقابله با همه‌گیری کرونا با کشورهای مختلف از جمله رومانی است.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

خانم میرلا کارمن گرکو سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران هم در این دیدار گفت: روابط تهران و بخارست همواره صمیمی و دوستانه بوده و باید از این بستر برای عملی شدن فرصت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط فیمابین به خوبی بهره بگیریم.

سفیر رومانی تصریح کرد: اجرای برخی توافقات دو کشور به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده که در رایزنی‌های خود با سفیر ایران در بخارست تلاش کرده‌ایم با برگزاری سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه تاخیرها و مشکلات به وجود آمده در مسیر گسترش روابط را برطرف کنیم.

سنگال می‌تواند دروازه روابط ایران با کشورهای آفریقایی باشد

 رییس‌جمهوری هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال در تهران هم با اشاره به روابط خوب و صمیمانه دو کشور طی سال‌های گذشته، بر توسعه و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی تاکید و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی، فناوری و دانشگاهی و همچنین علوم اسلامی  تاکید کرد.

رییس‌جمهوری از سنگال به عنوان کشور بسیار مهمی در غرب آفریقا نام برد که می‌تواند دروازه روابط ایران با کشورهای آفریقایی باشد.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

روحانی با بیان اینکه ایران و سنگال زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند، همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور را برای دستیابی به این هدف ضروری دانست.

"سالیو نیانگ دینگ" سفیر جدید سنگال در تهران نیز در این دیدار، تلاش برای افزایش سطح مناسبات و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور را از مهمترین اهداف خود در دوره ماموریت در ایران عنوان کرد.

نیانگ دینگ، افزود: روابط ایران و سنگال همواره خوب و صمیمی بوده و دو کشور زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری‌های راهبردی دارند.

شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران با گذشته تغییر کرده است

رییس جمهوری همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران، با اشاره به اینکه شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با گذشته تفاوت کرده است، گفت: شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌توانند پیشگام گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف باشند.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

روحانی با بیان مقابله موثر با شیوع کرونا، مشارکت همگانی کشورهای جهان را می‌طلبد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۳ نوع واکسن پیشگیری از کرونا در دست ساخت و آزمایش دارد و آماده است در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله اسلواکی تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

آقای لادیسلاو بالک سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: اسلواکی احترام و اهمیت خاصی برای ایران قائل بوده و مصمم است روابط خود را با تهران در زمینه‌های مختلف گسترش دهد.

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی ایران تغییر کرده است

سفیر اسلواکی تصریح کرد: همه‌گیری کرونا، گسترش همکاری‌ها و روابط انسان‌دوستانه کشورهای مختلف جهان با یکدیگر را بیش از پیش ضروری ساخته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 1
    راس میگه قبل از این مجلس فقط باج میدادین و اونام در عوض اجازه میدادن کنارشون بایستید، نیشتون رو تا بناگوش باز کنین و سلفی و غیره بگیرید، امروز عمل نکنن عمل نمی کنیم. خیلی فرق کرده.
  • هومن SE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 1
    فاصله ی دریافت و تحویل استوارنامه ی آقایون و خانم ها جالب توجه بود.ای شیخ پاکدامن معذوردار ما را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس