کد خبر 1184795
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کرونا نمایه بیمارستان نمایه تجهیزات پزشکی

معاون کل وزارت بهداشت، با هشدار درباره موج چهارم کرونا، گفت: موارد بستری کووید ۱۹ سیر صعودی دارد و افزایش موارد سرپایی با کمی تاخیر موجب افزایش موارد بستری و مرگ و میر می‌شود.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، افزود: اوضاع به نظر ما بسیار نگران کننده و هشدار آمیز است هرچند هنوز وارد پیک چهارم نشده ایم، اما با مشاهده موارد وسیع ویروس انگلیسی و ورود آن به کشور از مبادی مختلف، نشانه‌های اولیه پیک چهارم ظاهر شده است.

ببینید:

فیلم/وضعیت کرونای انگلیسی در تهران چگونه است؟

وی با بیان اینکه ویروس انگلیسی بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر است و جوانان را هم درگیر می‌کند، ادامه داد: در خوزستان زدن ماسک به زیر ۵ درصد رسیده است و رؤسای بیمارستان‌ها درخواست کرده اند که در خوزستان قرنطینه کامل‌تر انجام شود، اما محدودیت‌هایی که باید اعمال شود از نظر ما مناسب اجرا و رعایت نمی‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: الان در عراق محدودیت‌های شدیدی اعمال می‌شود و چهار روز هفته مردم حق خروج خودرو را از خانه ندارند و اگر ماسک نزنند چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان ما جریمه می‌شوند.

حریرچی ادامه داد: در جنوب عراق ۵ درصد موارد ویروس انگلیسی است، باید سعی کنیم پیک استان خوزستان را متوقف کنیم.

وی گفت: در سه استان مازندران، گلستان و گیلان به رغم کنترل بیماری، اما موارد بستری و مرگ و میر هنوز بالای متوسط کشوری است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند و پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنند میزان مرگ و میر ما در خرداد ۱۴۰۰ به زیر ۳۰ نفر خواهد رسید.

حریرچی افزود: در خصوص ممنوعیت سفرهای نوروزی پیشنهاداتی شده، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده که باید چند روزی صبر کنیم تا ببینیم وضعیت ویروس انگلیسی و رعایت پروتکل‌ها چه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    الهم عجل لولیک الفرج خدایا این دردها پایان نمی یابد بعد از کرونای انگلیسی معلوم نیست که از کدام ویروس دیگری رونمایی می شود خدایا فرج مولایمان را برسان
  • خوشرفتار IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 1
    اااااا نه بابا . کجاس؟ یدونشو معرفی کن . کرونا جمع شد . میخواین بازم فنر تورمو نگه دارین . فنر باز میشه چون خیلی جمع شده .
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    تا کی بشینیم برا واکسن ....تا بخواد واکسیناسیون عمومی صورت بگیره نصف مردم میمیرن خدایا کمکمون کن ....اینجا ایران نیسیت اینجا کشور سیاسیون است که جان مردم هم سیاسی شده ای بابا زودتر واکسن بیارین دیگه
  • زهرا سیافی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    خوب پس یه فکری برای ۱۸۰۰۰۰ نفری که از افراد تحصیلکرده و نخبه مملکت هستند و باید در روز ۱۵ اسفند کنکور دکتری بدن ، بکنن .با آمدن واکسن و شرایط بهتر در اردیبهشت ماه ، بهتر نیست این آزمون زمانش تغییر کنه ؟
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    لطفا از الان به فکر محدودیت باشید نه بعد از اینکه ویروس کرونای انگلیسی کل ایران رو گرفت به فکر قرنطینه و محدودیت باشید کشور ما از نظر بهداشت و درمان جلوتر از آلمان و انگلیس و ... نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس