انتخابات ۱۴۰۰ نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود/پیش‌بینی ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رأی در استان تهران - کراپ‌شده

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به پیش‌بینی ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رأی گفت: انتخابات پیش رو نیمه الکترونیکی خواهد بود یعنی از ۲۵ فرایند انتخابات اخذ آرا و شمارش آرا به طور دستی و بقیه الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پنجمین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دو انتخابات مهم یعنی ریاست جمهوری و شوراها برگزار می‌شود و در استان تهران علاوه بر این دو، انتخابات میاندوره‌ای مجلس و میاندوره خبرگان رهبری را هم داریم.

وی گفت: انتخابات مهم‌ترین رکن دموکراسی کشور است و مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، از این‌رو مشارکت در انتخابات مهم است که مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید بر این مهم دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: در چهار ماه باقیمانده تا انتخابات مسؤولان باید با کار و تلاش بیشتر و با حضور در مناطق شهری و روستایی و بیان عملکرد امیدآفرینی در جامعه را افزایش دهند.

حسن بیگی ادامه داد: در انتخابات گذشته رتبه استان نوعاً بین ۲۷ و ۲۸ بود اما در انتخابات سال گذشته به رتبه چهارم رسید و تنها انتخاباتی بود که هیچ صندوقی باطل نشد و هیچ شکایتی نداشتیم که به سبب وقت گذاشتن و پیگیری و همت مسؤولان این امر میسر شد.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری برای انتخابات ۱۴۰۰ کسب رتبه اول کشور بوده و توقع و انتظار از مدیران این است که به فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخابات مطلوب کمک کنند و خودرو، امکانات پشتیباتی و تدارک را در اختیار قرار دهند ضمن اینکه در زمینه در اختیار قرار دادن پرسنل و محل شعب نیز همراهی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران سپس گفت: بر اساس ماده ۷۱ و ۷۲ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات خبرگان رهبری، ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط برای کمک دستگاه‌ها در امر برگزاری انتخابات فراهم شده است.

حسن بیگی با بیان اینکه بر اساس ماده ۷۱ کلیه وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها موظف به این همکاری هستند، تصریح کرد: ۲۹ بهمن ستاد انتخابات استان رسماً با ۵ کمیته، دبیرخانه و دبیر تشکیل شد و قبل آن از ۲۱ آبان جلسات هماهنگی انتخابات برگزار شد تا بر مبنای قانون شرایط حضور حداکثری فراهم شود از این رو آموزش محوریت پیدا کرد تا مجریان به قانون تسلط داشته باشند، ضمن اینکه آسیب شناسی انتخابات گذشته برای رفع نقاط ضعف نیز انجام شده است.

وی انتخابات پیش رو را نیمه الکترونیکی عنوان و خاطرنشان کرد: از ۲۵ فرآیند انتخابات اخذ آرا و شمارش آرا به طور دستی و بقیه الکترونیکی برگزار می‌شود، ضمن اینکه در سطح استان تهران ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رأی پیشنهاد شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ابراز کرد: روستاهای واجد شورا در استان ۵۳۱ روستا است که ۴۸۰ روستا شورا دارند و به فرمانداران تأکید شده در سایر روستاهایی که زمینه دارند نیز انتخابات برگزار شود.

حسن بیگی بیان کرد: آمادگی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی بر اساس بازدید از شعب با حضور نماینده بهداشت محقق می‌شود و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی و غیره برای انتخابات ۱۴۰۰ در استان تهران وجود دارد.

وی در مورد اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات تا پایان سال با اشاره به عدم تغییر مدیران شهرستانی برای جلوگیری از ایجاد هر گونه شائبه افزود: تشکیل ستاد انتخابات انجام شده، تشکیل هیأت‌های اجرایی شوراها در ۱۹ اسفند به مدت ۵ روز انجام می‌شود و ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر نیز از ۲۰ اسفند به مدت ۷ روز انجام می‌شود و بقیه فرآیندها برای سال ۱۴۰۰ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    کرونا متشکریم
  • GB ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    کرونا متشکریم
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    برگزاری انتخابات الکترونیک یعنی کلید زدن فتنه آینده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس