کد خبر 1183749
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
 سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکا حق تعیین شرط ندارد و تا تحریم ها را برندارند، نمی‌تواند به برجام برگردند.

به گزارش مشرق؛ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص بازگشت به برجام گفت: براساس برجام، ایران، آمریکا و اروپا تعهدات مشخصی داشتند که در این میان ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آنها تعهدات خود را نسیه اجرایی کردند، یعنی اولا به تعهدات خود به طور کامل عمل نکردند و از هرچه اجرایی کردند برگشتند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا خلاف تعهد بین المللی تحریم ها علیه ایران را برگرداند، توجیه دولت آمریکا در مقابل این بدعهدی این است که جمهوری خواهان پایبند به توافق نبودند و اکنون با روی کار آمدن رئیس جمهور دموکرات تعهدات عملی می شود این در حالی است که انتظار می رود دولت ها به پیمان های بین المللی عمل کنند و تفاوت نکند چه کسی رئیس جمهور می شود وگرنه هیچ توافقی به ثمر نمی رسد.

وی اظهار داشت: مسیر ایران در زمینه برجام و فعالیت هسته ای کاملا روشن است، ما همچنان به کاهش تعهدات ادامه می دهیم و غنی سازی ۲۰ درصد را رقم محقق می کنیم، همچنین با مصوبه مجلس اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را از ۵ اسفند متوقف و به دنیا اعلام می کنیم ما دیگر اجازه نمی دهیم آژانس طبق پروتکل الحاقی نسبت به سایت های هسته ای ایران نظارت فراپادمانی داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکا باید تحریم ها را به طور کامل بردارند، در حال حاضر کاخ سفید حق تعیین شرط و شروط را ندارد زمانی آمریکا می تواند به برجام برگردد که همه تحریم ها علیه ایران را بردارد، هر زمان تحریم ها را برداشت و ایران راستی آزمایی کرد، آن زمان جمهوری اسلامی نیز به تعهدات برجامی عمل می کند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 2
    به خودمان میبالیم که همچین مردان شجاعی در مجلس داریم دورد بر مجلس
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    اى خدا ، هر ننه قمرى از جاش بلند ميشه تعيين تكليف ميكنه ! مگه مملكت رهبر نداره ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس