وقتی یک نویسنده مادر می‌شود/ یادداشت‌های کوتاه و بلند درباره ادبیات و مادری

کتاب «کوچک و سخت» نوشته «ریوکا گالچن»، نویسنده آمریکایی، با ترجمه رؤیا پورآذر از سوی انتشارات اطراف منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «کوچک و سخت» جستاری ‌است متفاوت از مادری و ادبیات؛ ژرف‌اندیشی‌های نویسنده‌ای که با نگاه به فیلم‌ها، قصه‌ها و رمان‌های آشنا، افسانه‌هایی از ادبیات ژاپن، روابط پنهان گفتمان قدرت و مسائل روزمره‌ زندگی معاصر از تجربه مادری آشنایی‌زدایی می‌کند و جسورانه برخی افکار و احساس‌های مشترک و به‌زبان‌نیامده‌ زنان را با مخاطب در میان می‌گذارد.

کتاب «کوچک و سخت» مجموعه‌ای گیرا و تأمل‌انگیز از جستارها،‌ خاطره‌پردازی‌ها و یادداشت‌های کوتاه و بلند ریوکا گالچن درباره‌ ادبیات و مادری است.

گالچن را از صاحب‌سبک‌ترین نویسندگان آمریکایی معاصر می‌دانند که طنزی کم‌نظیر و نگاهی انتقادی به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمریکا دارد. این کتاب که به‌ظاهر مجموعه‌ای از نوشته‌های پراکنده‌ زنی‌ در ماه‌های نخست پس از زایمان است، مشاهدات دقیق، پرطعنه و گاه تأثرانگیز گالچن درباره‌ شیرینی‌ها و تلخی‌های تجربه‌های نویسنده‌ای را در خود جای داده که از دنیای مأنوس قبلی‌اش کنده شده و همه‌چیز را از پشت لنز بچه‌داری نگاه می‌کند.

«کوچک و سخت» بی‌محابا سخنان به زبان‌نیامده همه‌ مادرانی را می‌گوید که در هیاهوها و سکوت‌های زندگیِ مادرانه با دل‌مشغولی‌های دیگرشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند و البته زبان حال بسیاری از زنان و مردانی است که به ضرورت‌های زندگی خانوادگی، از بعضی علایق‌ و دغدغه‌های مهم‌شان دور می‌مانند.  

 «کوچک و سخت» نوشته ریوکا گالچن با ترجمه رؤیا پورآذر از سوی انتشارات اطراف به قیمت ۲۹ هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس