کد خبر 1183502
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
سازمان زندان‌ها: سکته قلبی زهرا اسماعیلی قبل از قصاص "دروغ بزرگ" است

روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد که حکم قصاص زهرا اسماعیلی در پی عدم گذشت اولیای دم اجرا شد، دروغ بزرگ سکته قلبی قبل از اجرای حکم را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش مشرق، در پی انتشار ادعایی عجیب در رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر قصاص یک زن در زندان رجایی‌شهر با وجود سکته قلبی قبل از اجرای حکم، روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان تهران ضمن تکذیب ادعای فوق، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

حکم قصاص زهرا اسماعیلی در پی عدم گذشت اولیای دم اجرا شده است

در متن این اطلاعیه آمده است:

به‌اطلاع می‌رساند فرد محکوم زهرا اسماعیلی نام داشت که به جرم مباشرت در قتل همسر خود به قصاص نفس محکوم شده بود و علیرغم تلاش‌های فراوان برای جلب رضایت اولیای دم، مصالحه صورت نمی‌گیرد. حتی تا یک ساعت پیش از اجرای حکم نیز مسئولان قضایی و مددکاران به منظور صلح وسازش تلاش‌های لازم را انجام دادند ولی به دلیل اصرار اولیای دم بر اجرای قصاص نفس، حکم اجرا شد.

گفتنی است؛ در زمان اجرای حکم نامبرده در شرایط صحت و سلامت کامل بوده و این‌ حکم در حضور سرپرست دادسرای جنایی، نمایندگان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و پس از معاینه کامل توسط پزشک پزشکی قانونی اجرا می‌شود. حسب اسناد پزشکی موجود و گواهی پزشکی، زهرا اسماعیلی تا زمان اجرای حکم هیچگونه بیماری قلبی، ریوی و کلیوی نداشته است.

در اجرای احکام قصاص معمولاً پزشکی قانونی علت مرگ را ایست قلبی اعلام می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس