کد خبر 1183397
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
دفترچه بیمه نمایه

صدور دفترچه درمانی در همه شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی متوقف شد.

به گزارش مشرق، خداحافظی با دفترچه های درمان تامین اجتماعی از اول امروز اول اسفند رقم خورد و در مراکز تامین اجتماعی و بیمارستان ها، مراکز درمانی و مطب ها تنها می توان با ارائه کارت ملی و یا برگ اول دفترچه خدمت دریافت کرد.

از دیرباز دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی برای همه دارای اعتبار و ارزش فراوانی بود چرا که داشتن دفترچه به مثابه سندی برای هزینه های درمانی مردم محسوب می شد اما امروزه دنیای الکترونیک اعتبار این دفترچه ها را هم ساقط کرد.

 خدمت‌بگیران از سازمان تامین‌اجتماعی پس از حذف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان پس از تکمیل مشخصات هویتی، شماره تلفن خود را برای مشاهده سوابق درمانی وارد کنند.

طرح حذف دفترچه درمانی به هنگام مراجعه برای دریافت خدمت از امروز، اول اسفند برای همه دریافت‌کنندگان خدمت از تامین‌اجتماعی اجرا خواهد شد.

 مدارک لازم برای احراز هویت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در مراکز درمانی را کارت ملی، شناسنامه و جلد دفترچه درمانی است و اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) احراز هویت می‌شوند، ضمن اینکه هویت اتباع خارجی جدیدالورود با استفاده از شماره اختصاصی (فیدا) انجام می‌شود.

همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (اصلی و تبعی) مشمول طرح حذف دفترچه برای دریافت خدمات درمانی می‌شوند و شرط بهره‌مندی از این امکان مراجعه و ثبت‌نام بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سایت سازمان به نشانی tamin.ir و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه خود در درگاه مذکور مشاهده خلاصه سوابق درمانی در es.tamin.ir در منوی بیمه‌شدگان، خدمات سلامت الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک من است.

همه بیمه‌شدگان اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان اقدام و از پوشش بیمه‌ای خود اطمینان حاصل کنند و مراجعه به درگاه es.tamin.ir و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک؛ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش درمان، شماره‌گیری #۱۶۶۶* انتخاب گزینه یک؛ (استحقاق سنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه سه روش تامین اعتبار درمان (استحقاق درمان) محسوب می‌شود.

ارائه دفترچه درمانی برای برخورداری خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع ضروری است و  ارائه خدمات به نوزادان فاقد کدملی تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی از طریق کدملی مادر حداکثر تا یک ماه ارائه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس