حامی مالی کمپین‌های بایدن و لیندسی گراهام به زندان محکوم شد - کراپ‌شده

یک سرمایه‌دار آمریکایی به‌خاطر جرایم سنگینی نظیر حمایت مالی از کمپین انتخاباتی چهره‌های مطرح آمریکایی با هدف تأمین منافع دولت‌های خارجی، به دوازده سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، «عماد زبیری» سرمایه‌دار و تاجر آمریکایی به‌خاطر لابی‌گری برای کشورهای خارجی برای تغییر برخی سیاست‌های آمریکا، به دوازده سال حبس محکوم شد.

به نوشته نشریه «پالتیکو»، زبیری به مشارکت غیرقانونی در کمپین‌های انتخاباتی «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و شماری دیگر از سیاست‌مداران آمریکایی متهم شده بود.

این سرمایه‌دار آمریکایی، عدم معرفی خود به عنوان جاسوس و عامل کشورهای بیگانه، فرار مالیاتی و لابی‌گری برای کشورهایی نظیر سریلانکا، ترکیه، اوکراین و روسیه را در پرونده دارد.

دادستان‌های فدرال آمریکا از «ویرجینیا فیلیپس» قاضی حوزه مرکزی ایالت کالیفرنیا خواسته بودند با توجه به بی‌سابقه بودن ابعاد جرایم زبیری، حکم حبس سنگینی برای او درنظر بگیرد.

در نهایت زبیری به دوازده سال حبس و پرداخت ۱۶ میلیون دلار جبران خسارت و ۲ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

فیلیپس متذکر شد پرونده حمایت مالی زبیری از کمپین‌های سیاست‌مداران آمریکایی پیچیدگی‌های زیادی دارد و بر نقش تحقیقات درباره این مسئله بر روی حفظ صحت رویه‌های انتخاباتی آمریکا تأکید کرد.

زبیری پس از دریافت حکم محکومیت گفت، سال‌ها با مأموران محلی و فدرال همکاری داشته و بابت جرائمی که مرتکب شده شرمسار است اما تمامی آن‌ها را قبول دارد.

زبیری پیش از این نیز اعتراف کرده بود در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت کرده بود که این مبالغ از سوی دولت‌های خارجی تأمین شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس