کد خبر 1182856
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
برنامه بایدن برای حفظ نیروهای گارد ملی در واشنگتن تا خاتمه 2021 - کراپ‌شده

رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به دلیل تهدید حملات احتمالی از سوی حامیان تندروی ترامپ نیروهای گارد ملی فعلا در پایتخت می‌مانند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت با توجه به شایعات مربوط به حمله احتمالی گروه‌های راست گرای افراطی، هزاران نیروی گارد ملی تا اوایل ماه مارس در واشنگتن باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید:

برنامه بایدن برای حفظ نیروهای گارد ملی در واشنگتن تا خاتمه ۲۰۲۱

آدام اسمیت در این باره اعلام کرد شایعاتی در فضای مجازی درباره احتمال شورش حامیان نظریه افراطی کیوانان در ۴ مارس مطرح شده و بنابراین ۵ هزار نیروی گارد ملی تا اوایل مارس در پایتخت باقی می‌مانند.

بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان عضو ارشد دموکرات کنگره گفت برخی از این افراد فهمیده اند که ظاهراً ۷۵ سال پیش، رئیس جمهور در ۴ مارس تحلیف می‌شد. حالا چرا این موضوع مهم است، خدا می‌داند، به هر حال اکنون آن‌ها تصورمی کنند که شاید ما باید در ۴ مارس دوباره گرد هم جمع شویم و می‌خواهند در آن روز به کنگره حمله کنند.

اسمیت روز چهارشنبه در جلسه استماع با مقامات دفاعی گفت: این تهدیدات به صورت آنلاین در حال انتشار در فضای مجازی است.

رابرت سالسیس، عضو پنتاگون روز چهارشنبه گفت که پلیس کنگره تا ۱۲ مارس نیروهای گارد ملی را در کنار خود خواهد داشت. او گفت: ما با اف بی آی، سرویس مخفی و پلیس کنگره از نزدیک همکاری می‌کنیم تا سعی کنیم تهدیدات را شناسایی و مورد بررسی قرار دهیم.

دونالد ترامپ که رقابت‌ انتخاباتی ۲۰۲۰ را به رقیب دموکرات خود واگذار کرده بود، در ۶ ژانویه همزمان با جلسه تائید نتیجه انتخابات در کنگره، هوادارانش را تحریک به یورش به سوی کنگره این کشور کرد. رخدادی که باعث ثبت رسوایی در تاریخ سیاسی آمریکا شد هر چند هیچ سودی برای ترامپ از بُعد ماندن در کاخ سفید نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس