کد خبر 1182799
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
حداد عادل: فشار اقتصادی در میزان مشارکت موثر است

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: ما که همیشه با کشور و مسائل آن همراه بودیم هیچ‌وقت اوضاع اینقدر سخت نبوده است؛ این فشارهای اقتصادی خصوصاً بر دوش طبقات ضعیف، مردم را خواهان یک بهبود و تغییر کرده است.

به گزارش مشرق، حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب گفت: امیدوارم شما جوانان پرچم و مشعل انقلاب را از دست نسل هایی که انقلاب را پیروز کردن به درستی تحویل بگیرید و به درستی به‌دست نسل بعد بدهید .

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع سیاسی در پیش انتخابات سال 1400 است ادامه داد: باید به آسیب شناسی این انتخابات پرداخت و درباره نگرانی هایی که وجود دارد فکری کرد.

 رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: اولا انتخابات مهم است و هر چیز مهمی آسیب های خودش را دارد امور مهم آسیب پذیرتر است و  کارهای خطیر نگهداری آن دشوارتر است و آسیب‌های سنگین تر است.

حداد عادل با بیان اینکه انتخابات پیش رو از آن جهت مهم است که کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط سخت قرار دارد: اظهار داشت در طول 43 سال گذشته هیچ وقت اوضاع اقتصادی به مانند امروز سخت نبوده که این فشار بر دوش طبقات ضعیف مردم افتاده و آنها امروز خواهان بهبود و تغییر تغییر هستند.

بیشتر بخوانید

تدوین سازوکار انتخابات ۱۴۰۰ /اجماع با شورای وحدت اتفاق خواهد افتاد

وی ادامه داد: این فشارها ممکن است به اندازه بوده باشد که برخی ها مایوس شوند و در انتخابات مشارکت نکنند و برخی نیز اگر شرکت می‌کنند هم خواهان دگرگونی هستند.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در فاصله سال 96 تا  14 دو اتفاق در فضای سیاسی افتاده است که آن دو تحول در قوه قضائیه و قوه مقننه است، ادامه داد: مبارزه با فساد در قوه قضاییه سرعت گرفته است و مایه امیدواری عامه مردم شده است مجلس هم که در سال 99 مبدل به مجلس دیگری شده است.

حدادعادل ادامه داد :جریانی که قوه مجریه را در دست دارد امروز مجلس را به کلی از دست رفته می‌بیند و قوه قضائیه را هم به سود خودش نمی بیند در صحنه رقابت سیاسی بین دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا امروز تمام توان طرف مقابل به کار گرفته شده تا قوه مجریه را از دست ندهد و اگر چنین اتفاقی بیفتد جریان اصلاح‌طلبان به سرنوشت مبهم دچار خواهد شد به همین جهت انتخابات برای جریان اصلاح‌طلبان سرنوشت‌ساز است.

وی ادامه داد: دیگر دولت در افکار عمومی وضعیت خوبی ندارد که نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم از این جریان ناراضی هستند شاید تا به حال هیچ رئیس جمهوری قبل از پایان دوره خود چنین محبوبیتش کم نشده باشد.

 رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه فشار اقتصادی و نابسامانی ها یک مقداری بر اثر تحریم است، عنوان کرد: ولی بیشتر این  قابل توجهی از این نابسامانی‌ها متوجه سوء مدیریت هاست به هر حال جبهه مقابل ما الان با چند دشواری مواجه است که یکی از آنها از دست دادن محبوبیت در افکار عمومی است.

 حداد عادل گفت: آنهایی که سال 92 از پیروزی آقای روحانی در انتخابات خوشحال بودند امروز از او تبری می جویند و می‌خواهند اثبات کنند که روحانی از آنها نیست و آنها نیز از روحانی نیستند اما روحانی و اصلاح‌طلبان سرنشینان یک کشتی بودند اما امروز اصلاح‌طلبان می‌خواهند برای نجات خود رئیس‌جمهور را  از کشتی بیرون بیندازند.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان این‌که در جبهه ما نیز مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: برخی فکر می‌کنند از همین الان فرش قرمز پهن شده که یک فرد انقلابی وارد پاستور شود که این سهل  انگاشتن یک آسیب بزرگ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس