یک سوم نیرو‌های پنتاگون از زدن واکسن کرونا امتناع ورزیده‌اند - کراپ‌شده

اطلاعات اولیه پنتاگون نشان می‌دهد که حدود یک سوم نیروهای آمریکایی از تزریق واکسن کرونا امتناع ورزیده‌اند.

به گزارش مشرق، پنتاگون خبر داده که حدود یک سوم نیروهای آمریکایی از تزریق واکسن کرونا امتناع ورزیده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «بلومبرگ»، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور گفت که واکسیناسیون نیروهای این وزارتخانه علیه ویروس کرونا همچنان داوطلبانه است؛ زیرا واکسن‌های فایزر و مُدرنا تاکنون توسط اداره غذا و دارو آمریکا برای استفاده‌های اضطراری تأیید شده‌اند.

«جِفری تالیافرو»، معاون عملیات‌ها در ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که حدود یک میلیون نفر از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا از واکسن این دو شرکت استفاده کرده‌اند.  

این در حالی است که «رابرت سالسِس» یکی از مقام‌های پنتاگون هم گفته که تنها ۱۴۷ هزار نیروی آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند.

مقام‌های پنتاگون گفته‌اند که آنها قصد دارند بیشتر سربازان آمریکایی تا آخر ماه اوت در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشتی این کشور به وجود آورده است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی نیز گفته که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می‌شود تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مُدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس