کد خبر 1180901
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
خودداری هند از تایید واکسن فایزر به‌علت بروز عوارض در کشورهای دیگر - کراپ‌شده

به گفته مقامات بهداشتی، یک زن سالمند کالیفرنیایی بعد از دریافت واکسن آمریکایی فایزر دچار بیهوشی شد و بعد جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، یک زن ۷۸ ساله کالیفرنیایی بعد از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

تکلیف ۱۵۰هزار واکسن اهدایی فایزر چه شد؟

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک پست»، دکتر «مایکل موریس» مدیر برنامه واکسیناسیون Kaiser Permanente Southern California در بیانیه‌ای اعلام کرد این زن روز جمعه حدود ظهر بعد از دریافت دوز اول واکسن گفت که حالش مساعد نیست.  

به گفته وی، این زن سپس تحت درمان قرار گرفت اما هوشیاری خود را از دست داد و بعد سی‌پی‌آر (احیای قلبی ریوی) او جواب نداد و جان باخت.

ببینید:

فیلم/ روایت مجری عرب از سود میلیاردی "فایزر"

مقامات مدعی هستند هیچ نشانه‌ای از این که مرگ وی با واکسن مرتبط باشد، وجود ندارد. به گفته خانواده وی، او سابقه بیماری قلبی داشت. علت مرگ این زن در دست بررسی است.

پیشتر در جدیدترین خبر از عوارض واکسن فایزر، بنابر تایید کارکنان یک خانه سالمندان در اسپانیا همه ۷۸ ساکن این مرکز بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی «فایزر-بیون‌تک» به کرونا مبتلا شدند و هفت نفر جان خود را از دست دادند.

تاکنون خبرهای زیادی درباره موارد فوت و علائم شدید بعد از تزریق دو واکسن فایزر و مدرنا در آمریکا و کشورهای دیگری که استفاده از این واکسن‌ها را تایید کرده‌اند، گزارش شده است.

ببینید:

فیلم/ تعهد واکسن‌های آمریکایی "فایزر و مدرنا" از خریداران

در خود آمریکا بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» ثبت شده، حدود ۶۰ نفر بعد از دریافت این واکسن‌ها جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 3
    آخ آخ
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    32 1
    واکسن فایزر رو ما نمی خوایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس