کد خبر 1182422
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

اصفهان شهری تاریخی با قدمتی دیرینه محسوب است. این شهر در سده شانزدهم میلادی، پایتخت حکومت صفویان بود. از این رو آثار و بناهای تاریخی بسیار زیادی در این شهر بوده و به عنوان میراث فرهنگی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند. از طرف دیگر، اصفهان بعد از تهران و مشهد جزو شهرهای پرجمعیت ایران به حساب می‌آید. از این رو قطار شهری اصفهان، به عنوان سامانه حمل و نقل همگانی در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شد. متروی اصفهان  دارای ۳ خط، شمال به جنوب، شمال شرقی به غرب و جنوب به غرب است. البته تاکنون تنها خط ۱ راه‌اندازی شده و بقیه خطوط در حال ساخت هستند. اگر قصد دارید، مناطق مناسب برای خانه‌های اجاره‌ای اصفهان را بشناسید و بدانید کدام مسیر دسترسی راحت‌تری به وسایل نقلیه عمومی دارد،‌ این مطلب را مطالعه کنید.

مناطق مناسب برای اجارهٔ خانه در اصفهان

از جنوب به شمال اصفهان

اگر در اصفهان ساکنید، باید بدانید که تمامی مسیرهای جنوب به شمال دارای ایستگاه قطار شهری هستند.  خط ۱ متروی اصفهان دارای ۲۰ ایستگاه است. ساخت این خط حدود ۱۵ سال به طول انجامید. ایستگاه‌های مترو برای دو ترمینال کاوه و صفه در این خط قرار دارد.

از سوی دیگر، ایستگاه مترو شهدا نمایی مدرن دارد. این ایستگاه در محور تاریخی چهارباغ  و خیابان کاوه قرار گرفته است. فضای داخلی مترو شهدا شیشه‌ای بوده و نورپردازی‌های به کار رفته در آن نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند.

ایستگاه تختی که به تازگی راه‌اندازی شده، با معماری اسلامی و ایرانی طراحی و ساخته شده است. ترکیب نور و برق در این ایستگاه از خاصیت زیرزمینی بودن مترو می‌کاهد. از این رو این ایستگاه با استفاده از نور طبیعی روشن می‌شود.

 ایستگاه میدان امام حسین، یکی از مسیرهای پر رفت‌وآمد اصفهان به شمار می‌آید و حدود ۸ خیابان به این میدان ختم می‌شود. خیابان‌هایی مانند چهارباغ، خیابان طالقانی،‌ خیابان سپه و خیابان باغ گلدسته از مهمترین خیابان‌هایی است که به میدان امام حسین منتهی می‌شود. ایستگاه امام حسین به آثار و بناهای تاریخی مانند نقش جهان،‌ چهلستون،‌ گذر چهار باغ،‌ عمارت هشت بهشت و موزهٔ هنرهای معاصر نزدیک است. همچنین این ایستگاه محل تلاقی خط ۱ و ۲ هم هست.

 ایستگاه انقلاب در خط ۱ با معماری اسلامی یادآور مساجد اسلامی است. این ایستگاه به سی‌وسه پل و گذر چهارباغ دسترسی دارد.این در حالی است که ایستگاه سی و سه پل چالش‌های بسیاری برای ساخت مترو داشت. چرا که امکان به خطر افتادن بنای تاریخی سی‌وسه پل وجود داشت. به همین دلیل متروی ایستگاه سی‌وسه پل این بنا را از زیرزمین دور می‌زند. بدین ترتیب مناطقی که ایستگاه‌های اصلی شهر در آن قرار گرفته، می‌توانند جای مناسبی برای سکونت شهروندان باشند؛ چرا که این مناطق، دسترسی راحت‌تری به آثار و بناهای تاریخی و مناطق مختلف اصفهان دارند.

مناطق مناسب برای اجارهٔ خانه در اصفهان

تندرو یا خطی

حمل‌ونقل شهری در اصفهان تنها به مترو، ختم نمی‌شود. حدود ۱۷۶ خط اتوبوس تندرو و خطی در اصفهان در حال فعالیت هستند. از این رو، دسترسی خوبی در تمامی مناطق اصفهان از طریق اتوبوس‌های شهری برای شهروندان وجود دارد. اتوبوس‌های اصفهان نیز همانند تهران مجهز به پرداخت الکترونیک هستند. از آنجایی که تعداد ایستگاه‌های بی‌آرتی و خطی در اصفهان بسیار بوده، استفاده از اپلیکشین‌های مسیریاب برای یافتن خطوط اتوبوسرانی در اصفهان پیشنهاد می‌شود. به عبارتی لازم است برای اجارهٔ دقیق‌تر خانه، مسیرهای در دسترس برای حمل‌ونقل عمومی را شناخته و در نظر بگیرید.  همان‌طور که اگر از دیوار املاک مسکونی اجاره ای تهران به دنبال خانه‌ای باشید، قادر به انتخاب مسیرهایی که خطوط اتوبوس‌رانی در آنجا در حال فعالیت‌اند برای اجاره یا خرید خواهید بود. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس