جوانان اصلاح طلب

به نظر محفل افراطی‌ها نه صدای جوان‌ترها را می‌شنود و نه ندای خیرخواهی آن‌هایی که از مسیر تندروی دورشان می‌کنند، آن‌ها راه‌حل تکیه‌بر دیوار دیکتاتور با ایجاد موجی از رادیکالیسم را انتخاب کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - هم‌زمان با انتخاب بهزاد نبوی به‌عنوان رئیس جبهه اصلاح‌طلبان، موج انتقادات نسل دوم اصلاح‌طلبان بر علیه تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه افزایش‌یافته است.

آن‌ها بیش از این دو نامه به رئیس دولت اصلاحات نوشته‌اند[1]؛ اما هر بار با پاسخ سربالا، از جانب گعده امنیتی اطراف خاتمی روبرو شده و به روایتی حرفشان خریداری ندارد. این یک‌جانبه‌گرایی حالا صدای این دسته از جوانان را بالابرده و آن‌ها می‌گویند زیر بار دیکتاتوری نرفته و حاضر نیستند دیگر بله‌قربان‌گو باشند.

مهدی شیرزاد عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه شرق پوسته بیرونی این اختلافات را شکافته و می‌گوید: واقعاً مایه تأسف و شرمندگی است که نسل قبل، حاضر نیست عرصه را برای افراد پرانرژی و تازه‌نفس باز کند و مدام متناسب با سن خودشان، سن جوانی را بالا می‌برند، به‌گونه‌ای که برخی آن را تا ۵۰ سالگی تعمیم می‌دهند!

عضو سابق حزب منحله مشارکت با تهدید به عبور از خاتمی ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم بدون رودربایستی و به‌صراحت باید خدمت بزرگان عرض کرد که ما دیگر دانشجوی صفرکیلومتر پوستر چسبان نیستیم که هرچه شما فرمودید چشم و گوش بسته بگوییم چشم!

به نظر این دسته از گروه جوان از اصلاح‌طلبان به دنبال سهم خودشان از کیک قدرت باشند، شیرزاد با تمسخر محفل اصلاح‌طلبان رادیکال آن‌ها را خود ژنرال پندارهایی خوانده که شهوت نشستن بر صدر را دارند!

محمدعلی آهنگران یکی دیگر از فعالان جوان اصلاح‌طلب در یادداشتی تلگرامی با نقدی تند بر پدرخوانده‌ها می‌نویسد: عده‌ای جوان بی‌نوا را می‌خواهید عمله انتخاباتی خود کنید و فردای پیروزی خیالی تلفن‌ها را خاموش کرده آن بیچاره‌ها را گرفتار به حال خود رها کنید؟ از مجلس لیست امید و دولت تدبیر امیدتان چه خیری به حال ملت بی‌پناه رسید که دوباره عزم انتخابات کرده‌اید؟

سردبیر یکی از وب‌سایت‌های اصلاح‌طلب و عاصی از استبداد رأی در میان اصلاح‌طلبان با تشریح وضعیت ویژه در انتخابات پیش رو نوشته است، اگر آن‌ها اقناع نشوند، پای کار نخواهند آمد!

عبور از پدرخوانده اصلاحات کلید خورد / جوانان اصلاح‌طلب: دیگر پوستر چسبان نمی‌شویم!

بنا به اخبار رسیده به مشرق در مراسم آغاز به کار کمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان، حسین پورمحمدی؛ الهام فخاری؛ حکیمی پور و فرزند جلایی پور حاضر به شرکت در جلسه نشده‌اند. به نظر عدم پاسخ‌گویی به اعتراض این جوانان و نیز نداشتن جایگاهی در ساختار تصمیم‌گیری و همچنین برخوردهای رادیکال و غیر شفاف باعث بروز این اختلافات گردیده و آن‌ها با سردستگی محمدرضا جلایی پور تهدید به عدم همکاری با اصلاح‌طلبان کرده‌اند. پدرخوانده‌های اصلاح‌طلب نیز با این توجیه که این دسته از جوانان به دنبال سهم خواهی و باج هستند؛ حاضر به دادن امتیاز به آن‌ها نیستند!

عبور از خاتمی کلید خورد؟

محفل اصلاح‌طلبان افراطی در تقلای آن است که با هر تدبیری که شده از روحانی عبور کرده تا کارنامه بی‌اعتبار دولت به‌پای آن‌ها نوشته نشود!

هم‌زمان که آن‌ها به دنبال دور زدن روحانی هستند؛ در این‌سو جوانان اصلاح‌طلب بار دیگر عزم خودشان را جزم کرده‌اند تا از خاتمی عبور کنند!

خاتمی یک‌بار تجربه شکست و از دست دادن بال‌های اجرایی‌اش را داشته، او در آخرین حضور در دانشگاه با دانشجویان افراطی دفتر تحکیم وحدت درگیر شده و راهشان از هم جدا شد. نتیجه آن جدایی اعلام مرگ اصلاحات از سوی آن‌ها بود.

اصلاح‌طلبان با ستادهای خالی و دست‌وپا زدن‌های بی‌فایده و تحریم خاتمی از سوی بدنه به بدترین شکل ممکن انتخابات را واگذار کرده و برای سال‌ها به محاق رفتند. این بار نیز به نظر می‌رسد شکست پروژه «اصلاح اصلاحات» آن‌ها را با تحریم خاموش خاتمی روبرو کرده و جبهه اصلاحات در آستانه فروپاشی تشکیلاتی مجدد قرار دارد.

سه بحران و یک‌راه‌حل

به نظر اصلاح‌طلبان به‌صورت هم‌زمان با سه بحران روبرو شده‌اند. اول آنکه جبهه اصلاح‌طلبان از محفلی از افراد افراطی در کنار احزابی کاغذی تشکیل‌شده که تمامی نیروهای پیوسته باید نقش سیاهی لشگر را در آن بر عهده بگیرند.

دومین بحران اصلاح‌طلبان آن است که هنوز قادر به تصمیم‌گیری میان انتخاب فعالیت پارلمانتاریستی و یا حرکت خیابانی و اردوکشی و عرض‌اندام در برابر نظام نشده و گمان می‌کنند که با هر انتخاب بخشی از بدنه خود را ازدست‌داده بنابراین به تعبیر خودشان بین العباسی عمل کرده و از عباس عبدی تندرو تا عباس دوزدوزانی میانه رو را می‌خواهند راضی نگه دارند!

بحران سوم در میان محفل اصلاح‌طلبان کیش شخصیت و تن دادن به دیکتاتوری‌های فردی است که حالا صدای بخش ستادی و اجرایی آن‌ها را در آورده است.

حل هر یک از این سه مورد به معنای پالایش درونی و تغییرات ماهوی است که دیگر چیزی به‌عنوان اصلاحات فعلی باقی نگذاشته و جریان جدید در امتداد یک گروه برانداز تا یک حزب سیاسی قانون‌مدار را در برمی‌گیرد.

به نظر محفل افراطی‌ها نه صدای جوان‌ترها را می‌شنود و نه ندای خیرخواهی آن‌هایی که از مسیر تندروی دورشان می‌کنند. آن‌ها راه‌حل تکیه‌بر دیوار یک دیکتاتور با ایجاد موجی از رادیکالیسم را انتخاب کرده‌اند.


[1] https://www.mashreghnews.ir/news/1176011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 29
  • مردم IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    60 7
    عزیز دیگه از هیچ یک از اصلاح طلبها برای ملت آبی گرم نمیشه. فساد و مافیایی گری مثل سرطان دیواره این حزب را فرا گرفته و به ملت رحمی ندارد. همه اشان شده اند جیب بر و غارتگر ، هر را و چاره ای که برای نجات کشور از این منجلاب وجود دارد. را به علت قدرت و نفوذ میبندند. و بهانه گرانی و تورم شدید را بر گردن تحریم می اندازند. دریغ از این که این بهانه ها فقط برای ملت است. و برای حضرات و اهل و عیالشان و دوستانشان. هیچ تاثیری ندارد و انها در رفاه و ناز و نعمت ، تجارت و از راه تجارت جیب و زندگی ملت را غارت میکنند. گذشت آن وعده های حضرت امام خمینی ان شاالله 1400 با رئیس جمهور انقلابی
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      32 3
      قربونت عالی بود من یکی دیگه دست این طایفه غارت گر خوندم فقط به انسان دست پاکی مثل دکتر سعید محمد یا جناب رئیسی رای میدم تا می تونم تلاش می کنم اطرافیانم رو قانع کنم به این دو عزیز رای بدن
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      32 1
      اصلاح طلبان نمی توانند خود را از کارنامه مردودی دولت روحانی مبرا کنند و باید پاسخگوی فاجعه اقتصادی بوجود آمده باشند.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      15 13
      دکتر قالیباف هم خیلی خوب و زحمتکش و جهادی هستن من همه فامیل رو قانع کردم به ایشون رای بدن
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      26 3
      خاتمی ازت متنفریم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 3
      مطلب شما را قبول دارم اما اصولگرا اشتباه نکرده اند؟ دنیاطلبی و سهم خواهی و کمکاری و پشت ولایت سنگر گرفتن وو؟!!! فکر دیگری باید کرد عزیز
    • ستاری IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 1
      مثبت
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    25 0
    پوست اندازی وتغییر ظاهری تاکتیکی با باطنی سرشار از فتنه وریا ونفاق. بزک کردن چهره خیانت برای فریبی دوباره
  • حسین IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 4
    مشکل خیلیییی بزرگ اصلاح طلبا لیدراشونه چون وابسته و گاها نفوذی های خاینه هستنتوشون وگرنه اصلاح طلبا باید سخنگوی جامعه متوسط به بالا باشن نه جامعه یک درصدی دزد . برعکس رهبری اصولگرا هاس توسط رهبرک اجازه افراطی شدن نداد بهشون و محمتر باطن گرا بودن نه ظاهر گرابودنه رهبره وگرنه بزرگ مردای میانه رویی مثل سردار سلیمانی یا تهرانی مقدم یا قالیباف اگه چتر حمایتی رهبری نبود قابل حذف بودن ..ک در اینصورت اصولگراهای افراطی ها به اسم انقلابی حاکم میشدن ک واویلاس
  • محمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    16 0
    ماازسروصداها ودوقطبیهای این جامانده گان ازاشرف ۳خسته ایم ودرعین اینکه مضار استبدادومنافع دمکراسی رامیدانیم دولتی میخواهیم تا این زباله های غربی راجمع کندوایادی اقتصادی انها حساب کاد دستشان بیاید
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 0
    افرین.ماهی راهروقت ازاب بگیری تازه است .خدا هدایت کند اون اصلاح طلب واصولگرایی که فقط بفکرجیب ومنفعت خودش است
  • القاس IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 12
    خاتمی خودش خیلی‌عاقلتره‌ ک‌ این وضع نابسامان‌ خودش کاندید بکند.صمن‌اینکه‌ همه و ایشان بهتر میداند.این سیستم را خدا هم نم‌تواند‌ سامان‌بدهد..جوانان‌در عکس هم توسط تندروها اجیر شدن.مانند توهین‌کنندگان ب روحانی
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      9 1
      خاتمی تو دوره خودش بد نبود.ولی باعث ترویج بد حجابی شد.حالا شماها هم زور نزنید،اخرین باری که به ی اصلاح طلب رای دادید.نتیجش شد دلار ۱۰ برابری و خیار ۲۴ تومنی و..... پس بهتره ببندین در اون دهنو
    • محسن ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      18 0
      خاتمی خیلی جاها در برابر دشمن مس مس میکرده،خاتمی آدمی ضعیف و جاه طلبه، کشور هم در دوران اون حالت ایستا گرفته بود
    • زهرا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      1 0
      من فکر کنم اجیر شما هستید
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 31
    می‌ترسید خاتمی بیاد اگر خاتمی بیاد و صدالبته بذارن ک بیاد که شماها اصلا راه به جایی نمی‌برید با 40 ملیون رای برندس شماه همتون با هم شاید به 1 ملیون رای برسید
    • ایران زمین IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      22 1
      توهم داری رییسی فقط تو انتخابات قبل ۱۶ میلیون رای آورد تو این مجلس هم که مجلس اصول گرایان هست بیش از ۲۰ میلیون به اصول گراها رای دادن تازه اگه بحث ترس بود شماها بودین که به خاطر احتمال نامزد شدن سردار سلیمانی خودتون رو آتش می زدین توییت های آشنا و زیباکلام هست اینم بدون اگه این همه شبکه ماهواره ای کاربلد ضد جناح انقلابی کار می کنن از یه سیب زمینی دفاع می کردن اون سیب زمینی هم صاحب رای میشد پس محبوبیت غیر اکتسابی خودتون رو اکتسابی ندونین
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      9 0
      البته میلیون درسته اقای اصلاح طلب
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      11 1
      بازم قرصاتو نشسته خوردی؟؟!! خخخخ
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      10 1
      مهم برنده نیست.مهم اینه که درست و حسابی واسه کشور کار کنی.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      8 2
      فقط خفه شو
    • محمود US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 9
      دمت گرم گل گفتی
    • یوسف از اصفهان IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      8 1
      امان از منافق
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      3 4
      کاش خاتمی جرات میکرد و میومد و روی شماها برای همیشه کم میشد البت بعید میدونم از رو برید دوباره دم از تقلب میزنین
  • داود IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    12 1
    درصدد جوانگرایی برای فتنه های جدید هستند روشهای پیرغلامان غرب پرست نخ نما شده و نیاز به پوسته جدید جهت گمراهی مردم دارند پس بیشتر مراغب این تغییر پالان باشیم.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 13
    اگر مشکل اصلاح طلبان هستند ۴ ماه دیگر میروتد ببینیم همه چی گل و بلبل میشود.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 4
      تو ۱ ماه همه چی درست نمیشه.همه چی به خود مردم بستگی داره
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      6 2
      ببخشید گندی که اصلاح طلبها به مملکت زدن ظرف 40 سال هم درست نمیشه. نکنه انتظار معجزه داری؟
  • حمیدرضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    12 0
    واقعا من موندم چقدر بعضی این اصلاح طلبان(افساد طلبان) منافق بی شرف و پررو هستن ...دوستان اگر تاریخ رو بخونید همونحور که در صدر اسلام دشمنان امیرالمومنین و معاویه اسلام رو به انحراف کشوندن همین افسادطلبان از سال ۷۶ مردم و انقلاب رو به انحراف کشوندن . و گناه هزاران فرهنگ اشتباه و گناه طلاق و اعتیاد و هزاران بچه طلاق بر گردن این چندرنگ هاست ..این موجودات از طرفی میان اسم اسلام رو میارن و از طرفی با هزار شعار فریبنده آزادی و فرهنگ غرب پرستی مردم رو به هزار فساد اخلاقی انداختن .. اینم بدونید خیلی از اوقات دشمنان انقلاب از طریق اصلا طلبان به این انقلاب ضربه زدن و از سال ۷۶ انقلاب به هزاران بدبختی کشیده شد .. بشناسید این جماعت چندرنگ رو و به مردم ایران هم بشناسونید اینها رو .. خداروشکر هنوز هم خیلی از مردم دین و ایمان دارن تا اینها همه مردم رو بی دین نکردن رسوای عالمشون کنید
  • عبدالله IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    14 0
    من از جوانان می خواهم که دنبال دروغگوهایی مثل سلطنت طلبها واصلاح طلبها وامثالهم نباشند خوب فکر کنند وبهترین تصمیم رابگیرند
  • m123456789 IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 3
    خوب اعتبار اصلاح طلبان را هم از بین ببرند دیگه چند صباحی دیگر دور نیست
  • تقوی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 3
    بیخیال همه چی، فقر و بدبختی کی تموم میشه، شکم گرسنه نه دین داره نه مذهب، واسش عزت معنی نداره، هر کی حرفی میزنه از سر شکم سیری است، وگرنه کسی دلش به حال مردم نسوخته، نه چپ نه راست، نه شرق نه غرب،
  • حامد بهرامی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    13 1
    خاتمی و اصلاحات تا آخر عمرشان ارزوی رسیدن به قدرت را تا قیامت با خودشان به گور میبرند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 12
    چرا از خاتمی میترسید
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      13 1
      چون اگه بیاد دلار میشه ۱۰۰ هزار تومن.موز میشه ۱ میلیون و‌....
    • عامر IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 17
      اولآ روحانی که اصلاح طلب نبوده و نیست دوما سیاست روحانی دقیقا امثل اصولگراها هست،سوما اگر کشور و مردم در امنیت بودن زمان خاتمی بود.انشالله که یا خود خاتمی یا سید حسن خمینی به داد این ملت رنج کشیده برسند. و کاسه کاسبان را وارونه بکنند
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      4 0
      عامرخان خاتمی که داشت در هسته ای رو تخته می کرد کدوم تحریم رو برداشت تازه گفتن ایران محور شرارته بعد سید حسن خمینی چه سابقه ای داره که بشه رییس جمهور؟
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      3 0
      از منافق باید ترسید دیگه
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 0
      00:47 کمتر مزخرف بگو بی وجود موقع انتخابات که داشتید خودتون برا روحانی میکشتید حالا شده اصولگرا خری یا فکر میکنی همه مثل خودتن؟!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      1 0
      جلبک هگ فکرش از شماها بازتره...
  • دکترصدرا IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 14
    چرند وپرند ننویسید اگر کسی در بین اصلاح طلب ها رای بیاورد رییس جمهور سید محمدخاتمی است هیچ اصلاح طلب دیگری قطعا رای نمی آورد
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      12 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
  • حقیقت IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    تکنیک خوبیه تا شورای نگهبان گول بزنیم اره مردم از خاتمی زده شدن ترو خدا نیا نمیخواهیمت
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    8 0
    مانمی خواهیم نوکروبرده وغلام حلقه بگوش پدرخوانده های اصلاح طلب مافیاباشیم بایدمردم وبخصوص جوانان گوش به زنگ باشندوباانتخاب برادرحزب الهی وانقلابی سعیدمحمداین کشورراازبحرانهای سیاسی واقتصادی داخلی وخارجی نجات دهنداصلاح طلبان مافیابی آنکه ازاستعداهای مردم این کشورحمایت کنندوازتوانایی های آنهادرفن آوری ونوآوری استفاده نمایندبه فکرسرقت ذهن مردم بااستعداداین کشورهستندبی آنکه آنهارااستخدام نمایندباپرداخت وام بابهره بالادرفکرغارت بیکاران ونخبگان جامعه هستند
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 5
    مسله اصلاح طلب اصولگرا نیست چون اعتقادی به رییس جمهور تحت هر نام نداریم و پستی حایل و کتک خور فیلم حساب میشود پستی غیر لازم است هر کس را میخواهید انتخاب کنید فرقی نمیکند او میخواهد دلار را چند برابر کند و ما را فقیرتر کند پس رای احتیاج نیست مجلس و قوه قضاییه انرا انتخاب کنند و مسیولیت کارهایش را بپذیرند ما دمکراسی نمیخواهیم
  • یک جانباز IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    همین که بگوییم افساد طلبان و تکرار فساد آنها و ویران کردن مملکت به ازای پر کردن جیبهایشان یک مسئله عادی و روزمره شده که میخواهند بفراموشی سپرده شوند بو همین جوانهای حامی باید دزدی و رانتخواری و چپاول آنها را از دوران سازندگی بر ملا تا انشااله در دوران آقای رئیسی حق ملت را از حلقومشان بیرون بکشند خدا را شکر که نتوانستند کشور را به دامن آمریکا بیندازند
  • امیر IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    همه تون مثل همید خون مردم روتوشیشه کردید.ولی چون به نفع تون نیس چاپ نمیکنید
  • NL ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    افرادی که با اصلاح طلبان ارتباط داشتند یه مشکلی دارند. امید وارم مردم به یه جوان انقلابی رای بدن.
  • ک.م IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 3
    فقط مبارزه با فساد و پولشویی،رانتخواری،جنگل خواری،دریاخواری،کوه خواری،ومبارزه با هرچی که خوار این ملت را سرویس کرده منجربه بیکاری،فقر شده.آزادی عقیده و آزادی پوشش لباس و آزادی هرکس باعقیده خودش بتواند راحت دراین کشور مثل قبل دهه ۶۰ زندگی کنند.قبل از دهه ۶۰ هر شخصی با هر عقیده و قومی راحت و آزاد بود
  • متنفر از احزاب IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 1
    باسلام بقول خودشون گنده ها و بزرگان احزاب و... که هیچ ... نکردند بلکه بدن دست جوان هاشون (نه جوانهای بفکر جیب خود ) شاید اوضاع بهتر بشه !!!!؟؟؟
  • فریبا US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    دوره اصلاح طلبها تموم شد جون مردم رو به لب رسوندن . اونها عوضیند. دزدن.کاندیدشدند تا مردم رو غارت کنند وتا تونستند جیبهاشونو پر کردند هرکسی دوباره به اصلاحطلبها رای بده جنایت کرده به مردم خیانت کرده
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    انشاالله با ذلت از صحنه سیاسی و روزگار حذف میشن به خاطر خیانتاشون به ملت و نظام و کشور
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 2
    دشمن همینو میخاد که ما به جون هم بیفتیم
  • مجید IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    ظلمی که به مردم شد همه انها که به این بی عاطفه ها رای دادند مقصر هستند .خدا لعنت کند تکرا ر می کنم
  • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    یادتان باشد که در کنار عملکرد افتضاح اصلاح طلبان اما اصولگرایان هم کم گندکاری نکرده اند و دنیازده و سهم خواه شده اند باید فکر دیگری کرد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    ما مردم دیگه گول شعارهای کذب اصلاح طلب ها رو نباید بخوریم. همه اش دروغ بود. با حرفهای دروغشون دست در جیب ملت کردن تا تونستن دزدی کردن و تمام اقوام و آشنایانشون با دلار 4200 میلیارد براشون شده پول خرد. اما چه عاید ملت شد؟ضرر به کشور و ملت زدند. این بار باید به کسی رای داد که واقعا فردی با عملکرد و تفکرجهادی باشه و به جوانها بها بده و ما رو از دیدن آدمهای تکراری در هئت دولت نجات بده . ان شالله
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 2
    زیادی شلوغش نکنید فک کنم اینم ازدست پخت اصولیون باشه در هر صورت تفکر اصلاح طلبی روزنه امیدی که باید جوانان به آن توجه داشته باشند و فرصت را به فرصت طلبان ندن در چنین روزایی باید بخاطر مردم اتخاد و انسجام دربین اصلاح طلبان باشه در بدترین شرایط هم تفکر اصلاح طلبی بهترین است
  • کامران IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    بابا بی خیال تمامش کنین به مردم که متولیان و صاحبان این انقلاب هستند پاسخ بدین ببیینن مردم چی میخوان هر کور و کری میفهمه و میبینه ومیشنوه که مردم چی میخوان این مقاله ها رو دور بریزین لطفا
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    کسی به اصلاح طلبان رای نمیدهد اینان به زبالدان تاریخ پیوستند.....
  • A.es IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    چقدرصدای مردم میاد احمدی نژادبیا،قالیباف بیا،محمدبیا...فقط خاتمی نیا. شمانکشید...خجالتومیگم.
  • محمد سبزواری - رهجو IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    علیرغم اینکه دنبال میکنم ولی هرگز درمان را ندیدم ، همه سخن از درد میگویند ، تاکنون هیچ کلیدی دردها را درمان نکرد.
  • عبید زاکانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    اینا وقتی جواب جوانان هم حزبی خود را نمیدن می خوان برای ملت کار کنند دیکتاتوری که شاخ و دم نداره
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    افساد طلبها از اول انقلاب مکار بودن جوانها وسیله بودن کاملترها نردبان برای بالا رفتن و بعضی برای سواری ،خودشان مشغول ثروت اندوزی و بچه هاشون اون ور آب خوشگذرانی
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    الهی ! ریشه سرطان اصلاحات را به کلی خشک بگردان و سایه وجود نحس شان را از روی زمین محو کن ، آمین یا رب العالمین .
  • سعید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    حرف بیخود نزنید اصولگرایان به جای مردم تصمیم نگیرند از الان لرزه تو دل اصول گرایان افتاده به کوری چشم دشمنان خاتمی حتما میاد ایشالله جان دلواپسان تحریم در بیاد آمین
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 1
    سایه خاتمی مستدام باد و چشم حسودانش کور
  • حدیث IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 1
    ما مردم منتظر احمدی نژاد هستیم... فقط اون ما مردم رو درک میکنه بقیه به فکر جیب خودشون هستن
  • فرهنگی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 1
    زنده باد خاتمی . می دانم انتشار نمی دهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس