کد خبر 1181920
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
L 39NG

ویتنام ۱۲ فروند هواپیمای آموزشی رزمی پیشرفته را به جمهوری چک سفارش داده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، کشور ویتنام سفارشی برای خرید ۱۲ فروند جت آموزشی L-۳۹NG را به شرکت هواپیما سازی Aero Vodochody جمهوری چک ارائه داده است. این هواپیما در حقیقت نسل جدید و بسیار پیشرفته تر بر اساس هواپیمای آموزشی معروف سری L-۳۹ که در زمان جنگ سرد توسط چکسلواکی سابق در همین شرکت Aero Vodochody تولید شده و در حجم بالایی به کشورهای متحد بلوک شرق صادر شده است. مدل جدید از موتور توربوفن آمریکایی FJ۴۴-۴M ساخت شرکت ویلیامز و مجموعه سیستم های الکترونیکی ساخت شرکت آمریکایی S-TEC Corporation بهره می برد. این هواپیما ۲ نفر خدمه داشته و علاوه بر بحث آموزش پیشرفته پرواز نظامی می تواند با حمل ۱۲۰۰ کیلوگرم انواع مهمات در نقش رزمی نیز وارد میدان شود.

ویتنام از چک هواپیمای آموزشی می خرد+عکس

وزن نهایی این هواپیما ۵۸۰۰ کیلوگرم ، سرعت نهایی آن ۷۷۵ کیلومتر بر ساعت ، برد یک طرفه آن در حدود ۲۶۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۱۱.۵ کیلومتر است. هواپیماهای سفارش داده شده توسط ویتنام قرار است بین سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ میلادی تحویل داده شود. این قرارداد شامل پشتیبانی از این ناوگان نیز بوده و البته به صورت رسمی هنوز ارزش مالی کل قرارداد اعلام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    هواپیمای آموزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشه و فرقش با جنگنده رزمی چیست
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 2
    هواپیمایی خوبی هست احتمال از یاک 130 خیلی ارزون تر باشه باید از این مدل هم چندتا بخریم، با توجه به این که در ایران تولید انبوه ادوات نظامی مثل هواپیما نداریم و در حد چند فروند در نهایت هستش خرید مدل اماده به صرفه تر هستش
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      2 0
      ياك صدوسي روسي و يا مدل پيشرفته ترش خيلي بهتر از اينه روسها اينو پشتيباني ميكنند و براي آموزش با هواپيماهاي خودشون طراحي شده كه اين خيلي مهمه همينجور كه تو اين سايت نوشته تجهيزات آمريكايي روي هواپيماي ساخت چك هست كه باعث ميشه اين هواپيما خيلي زود زمينگير بشه و براي كشورهاي ديگه دردسر درست كنه درضمن خودمون جت آموزشي ياسين ساختيم و روي خط توليده جت ياسين براي آموزش خلبان هاي ايراني كه با هواپيماهاي بومي پرواز ميكنن طراحي شده
  • CA ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    خوبه بعد از این خلبان آموزشی رو ‌بفرستند با یو‌ ۲ پرواز کنه! البته پرواز آموزشی با سسنا ۱۷۲ از هر هواپیمایی اسونتر هست ولی خیلی گرونه!
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      خوشبحال کسی ک خلبان اون بالا آدم از این دنیا انگار فارغ میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس